Παρασκευή, 26 Φεβρουαρίου 2021

Σιδηροδρομική γραμμή Βόλου- Μηλεών Πηλίου: Όλοι από κοινού...να αποτρέψουμε την καταστροφή!

Γράφει ο Σωτήρης Βενέτης

Ανοικτή επιστολή, δια των Σιδηροδρομικών Νέων, προς τους/τις:
Τρενοσέ, Γαιαοσέ, ΟΣΕ, Εργοσέ Τοπικές υπηρεσίες πολεοδομίας σε τοπικό Δημοτικό και Περιφερειακό Βαθμό Αυτοδιοίκησης τοπική Εφορία Αρχαιοτήτων και Νεοτέρων Μνημείων Δημοτικές και Περιφερειακές Παρατάξεις και Εκπρόσωποι στα Περιφερειακά, Δημοτικά και Διαμερισματικά Συμβούλια πρώτου και δεύτερου βαθμού Αυτοδιοίκησης τοπικές Δικαστικές Αρχές,
Συνδικαλιστικούς Συλλόγους των Εργαζομένων στους Ελληνικούς Σιδηροδρόμους σε τοπικό και ευρύτερο πεδίο
Καθηγητές και οι Συλλόγους Φοιτητών του τοπικού Πανεπιστημίου και των γειτονικών Θεσσαλικών Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων
Εκπρόσωποι των τοπικών και ευρύτερων Συλλόγων Φίλων του Τρένου του Πηλίου και του Σιδηροδρόμου γενικότερα
Τοπικούς Φορείς, τοπικά Εργατικά Συνδικάτα και τοπικούς Συλλόγους Εργαζομένων, τοπικά Τεχνικά – Εμπορικά – Βιοτεχνικά – Βιομηχανικά Επιμελητήρια, τοπικοί και ευρύτεροι Σύλλογοι Ξενοδόχων και Επιχειρήσεων Εστίασης τοπικά μέσα Ενημέρωσης, Έντυπα, Ηλεκτρονικά και Τηλεοπτικά, και κάθε ευαίσθητο άνθρωπο καλής θελήσεως που αγαπάει τον τόπο του και τιμά την ιστορία και τον πολιτισμό του οργή και αγανάκτηση έχει πλημμυρίσει τις ψυχές μας για την στάση του Δήμου Βόλου και της Εταιρίας Ύδρευσης – Αποχέτευσης της ιδιοκτησίας του, για τη συμπεριφορά τους στη χαρακτηρισμένη σε ΦΕΚ, ως νεότερο ιστορικό μνημείο παγκόσμιας εμβέλειας, σιδηροδρομικής γραμμής μεταξύ του σιδηροδρομικού σταθμού του Βόλου και των Μηλεών Πηλίου.
 Βέβαια ο Δήμος Βόλου από καιρού και από πολλών χρόνων έχει δείξει τις εχθρικές του προθέσεις, ειδικά τελευταία όταν και κατασκευάστηκαν οι δύο μεγάλοι κυκλικοί κόμβοι έναντι του τοπικού ΚΤΕΛ και του Δημαρχιακού Μεγάρου, οι οποίοι ουδόλως σεβάστηκαν την προΰπαρξη της ιστορικής και μοναδικής στον κόσμο σιδηροδρομικής αυτής γραμμής καλύπτοντάς την, αλλοιώνοντάς την και διακόπτοντας την άρρηκτη συνέχειά της, απαγορεύοντας την κίνηση συρμών στα σημεία εκείνα έστω και περιστασιακά. Αυτό όμως έγινε διότι κάποιοι επιτρέψαμε αυτήν τη βάναυση συμπεριφορά στο παγκοσμίου φήμης αυτό ιστορικό μνημείο. Δυστυχώς ούτε οι νομικές υπηρεσίες των εμπλεκομένων ελληνικών σιδηροδρομικών εταιριών δεν αντέδρασαν εγκαίρως, ούτε οι συνδικαλιστικοί σύλλογοι των εργαζομένων σε τοπικό και ευρύτερο επίπεδο και παρότι στηρίζονται και αυτοί από νομική υποστήριξη, ούτε η τοπική υπηρεσία πολεοδομίας, ούτε οι τοπικοί και οι γενικότεροι σύλλογοι φίλων του σιδηροδρόμου και του τρένου του Πηλίου αντέδρασαν ως όφειλαν και κυρίως με αποτέλεσμα, ούτε οι πνευματικοί άνθρωποι του Βόλου, της Μαγνησίας και της Θεσσαλίας έδειξαν την δυσαρέσκειά τους, ούτε οι καθηγητές και οι σύλλογοι φοιτητών του τοπικού πανεπιστημίου ή των γειτονικών θεσσαλικών πανεπιστημιακών ιδρυμάτων αντέδρασαν, ούτε οι εκπρόσωποι στα περιφερειακά, δημοτικά και διαμερισματικά συμβούλια κατήγγειλαν την καταστροφή του ανεπανάληπτου αυτού, επί ράγες, έργου τέχνης, ούτε τοπικοί φορείς, τα εργατικά συνδικάτα και οι τοπικοί σύλλογοι εργαζομένων, ούτε το τοπικό τεχνικό επιμελητήριο, ούτε οι σύλλογοι ξενοδόχων και εστίασης οι οποίοι τόσα οφείλουν στο τρένο του Πηλίου, ούτε τα τοπικά μέσα ενημέρωσης έντυπα, ηλεκτρονικά και τηλεοπτικά, ούτε η τοπική εφορία αρχαιοτήτων, η οποία επίσης καλύπτεται από νομική υποστήριξη, ούτε φυσικά και οι τοπικές δικαστικές αρχές! Επόμενο λοιπόν είναι όταν οι αντιδράσεις μας είναι από υποτονικές και χλιαρές έως αδιάφορες, εκείνος ο οποίος έχει στο νου του να δημιουργήσει de facto αρνητικές καταστάσεις, να δημιουργήσει τετελεσμένα δυσάρεστα γεγονότα, να καταστρέψει βανδαλίζοντας με απρέπεια την ιστορία και τον πολιτισμό του τόπου και της Ελλάδας εν γένει, επιφέροντας και προκαλώντας ανυπολόγιστη ζημιά τόσο τοπικά όσο και ευρύτερα στην εικόνα του Βόλου, της Μαγνησίας, της Θεσσαλίας αλλά σε τελικό βαθμό και της Ελλάδας, είναι πολύ φυσικό να εμφανίζονται τέτοιου είδους αποδοκιμαστέες συμπεριφορές. Υπάρχουν λύσεις απροβλημάτιστης συνύπαρξης της γραμμής με το έδαφος τόσο για τα κινούμενα τροχοφόρα οχήματα, όσο και για τους διερχομένους πεζούς, τα όμβρια και τα στάσιμα νερά κ.λπ. αρκεί να υποχρεωθεί ο κάθε μελετητής, ο κάθε εργολάβος και ο κάθε κατασκευαστής να τηρήσει και να πραγματοποιήσει, σε συνεργασία με τις τοπικές σιδηροδρομικές υπηρεσίες, τις τοπικές υπηρεσίες πολεοδομίας και την τοπική εφορία αρχαιοτήτων και νεοτέρων μνημείων, να μεριμνήσει για τα δέοντα.

Καλώ όλους όσους αναγνώσουν το κείμενο και με την άδεια των σιδηροδρομικών νέων, να το κοινοποιήσουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, τοπικά και γενικότερα, στους τοπικούς συλλόγους και στα τοπικά συνδικάτα, στις τοπικές δικαστικές αρχές και όπου μπορούν στο Βόλο, στην Μαγνησία, στη Θεσσαλία, στην Ελλάδα και διεθνώς για την διάσωση του μοναδικού και ανεπανάληπτου αυτού, επί εδάφους, έργου τέχνης. Φέτος, μαζί με τα διακόσια χρόνια από την Εθνική Παλιγγενεσία τυγχάνει να εορτάζουμε τα είκοσι πέντε χρόνια από την επαναλειτουργία της γραμμής (25 Μαΐου 1996 - 25 Μαΐου 2021). Εάν δεν προγραμματίσαμε τις οφειλόμενες εκδηλώσεις για αυτόν τον σκοπό, μια εκ των οποίων ενδεχομένως θα ήταν και η πραγματοποίηση κάποιων ειδικών δρομολογίων σε ολόκληρο το μήκος της γραμμής (από τον σιδηροδρομικό σταθμό του Βόλου έως τον αντίστοιχο των Μηλεών του Πηλίου), τουλάχιστον ας προσπαθήσουμε να μην το πληγώσουμε σε αυτό το σπουδαίο εορταστικό ιωβηλαίο.

Με εκτίμηση,

Σ. Βενέτης