Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου 2021

Γερμανία: οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές θα αυξηθούν κατά 25% έως το 2030.

Το 2021 θα είναι το σημείο εκκίνησης για περισσότερες επενδύσεις στον σιδηροδρομικό τομέα της Γερμανίας. Το Ομοσπονδιακό Υπουργείο Μεταφορών και Ψηφιακής Υποδομής (BMVI) στοχεύει να ενθαρρύνει τις εταιρείες να χρησιμοποιούν σιδηροδρομικά περισσότερο για τη μεταφορά των προϊόντων τους.

Για να το επιτύχει, έχει εισαγάγει ορισμένα μέτρα που επιτρέπουν καλύτερη πρόσβαση στον τομέα. Μεταξύ αυτών, μπορεί κανείς να βρει σχέδια για ευκολότερη και ταχύτερη πρόσβαση σε σιδηροδρομικές υποδομές. Επιπλέον, το Υπουργείο δημιούργησε ένα πρόγραμμα χρηματοδότησης 200 εκατομμυρίων ευρώ για να ενθαρρύνει τις ιδιωτικές επενδύσεις.

Οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές καθίστανται κεντρικό μέρος της γερμανικής πολιτικής και αναπτυξιακής ατζέντας. Στις αρχές του έτους, η Γερμανίδα καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ δήλωσε σε συνέντευξή της ότι «μόνο με το τρένο θα επιτύχουμε τους κλιματικούς μας στόχους» και ότι «θέλουμε περισσότερα εμπορεύματα να μεταφέρονται σιδηροδρομικώς». Σχεδόν ένα μήνα αργότερα, ο Υπουργός Μεταφορών Andreas Scheuer σχολίασε ότι «όσο πιο σύντομη και ευκολότερη είναι η διαδρομή προς το σιδηρόδρομο, τόσο πιθανότερες θα το χρησιμοποιούν οι εταιρείες για τη μεταφορά των εμπορευμάτων τους. Γι 'αυτό υποστηρίζουμε ιδιωτικές επενδύσεις, προωθούμε την κατασκευή σταθμών μεταφόρτωσης και επιταχύνουμε τον προγραμματισμό ».

Κρατική χρηματοδότηση και κόστος

Για την προώθηση περισσότερων σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών τα επόμενα χρόνια, το BMVI θα αυξήσει τα κεφάλαια για ιδιωτικές επενδύσεις σε σιδηροδρομικές συνδέσεις. Από την 1η Μαρτίου, το πρόγραμμα χρηματοδότησης της κυβέρνησης θα καλύψει το ήμισυ των δαπανών που σχετίζονται με την κατασκευή, επέκταση, επανενεργοποίηση και συντήρηση συνδέσμων. Αυτό σημαίνει ότι για το 2021 η BMVI θα διαθέσει 34 εκατομμύρια ευρώ για το σκοπό αυτό. Από το 2024 και μετά αυτά τα κεφάλαια θα αυξάνονται σε 49 εκατομμύρια ευρώ ετησίως.
Επιπλέον, το Υπουργείο θέλει να δημιουργήσει ένα πιο αποτελεσματικό επιχειρηματικό μοντέλο σχετικά με τις ιδιωτικές επενδύσεις και να προωθήσει καλύτερο και ταχύτερο σχεδιασμό. Πιθανά εμπόδια που θα μπορούσαν να αποθαρρύνουν τις ιδιωτικές επενδύσεις συγκαταλέγονται επίσης στα κύρια σημεία εστίασης. Συγκεκριμένα, το BMVI θέλει να διασφαλίσει τη δίκαιη κατανομή του κόστους μεταξύ εταιρειών υποδομής και επενδυτών. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο εξέδωσε νομική διευκρίνιση στον Γενικό Νόμο περί σιδηροδρόμων, προωθώντας την αναλογικότητα των δαπανών.Andreas Scheuer, Γερμανός Υπουργός Μεταφορών

Αποκέντρωση και προγραμματισμός

Μια συναρπαστική πτυχή των νέων μέτρων είναι αυτή της επένδυσης σε μικρότερες ή μεσαίες ναυπηγεία. Το BMVI θέτει τις αγροτικές περιοχές στο προσκήνιο για δύο λόγους: Πρώτα απ 'όλα, οι μη μητροπολιτικές περιοχές θα μπορούσαν να επωφεληθούν οικονομικά από μια τέτοια εξέλιξη. Δεύτερον, ένας από τους πρωταρχικούς σκοπούς του νέου σχεδίου κρατικών ενισχύσεων είναι να παρέχει γρήγορη και εύκολη συνδεσιμότητα με το σιδηρόδρομο. Θα καταστεί ευκολότερο για τους πιθανούς επενδυτές να αποκτήσουν πρόσβαση σε σιδηροδρόμους σε σχετικά μικρή απόσταση με την κατασκευή ή επανενεργοποίηση περιφερειακών ναυπηγείων. Με απλά λόγια, το Υπουργείο επιθυμεί οι εταιρείες που επιθυμούν να στραφούν σε σιδηροδρομικές γραμμές να έχουν κοντινό ναυπηγείο.
Τέλος, η κατασκευή βιομηχανικών ή εμπορικών περιοχών θα περιλαμβάνει στο εξής σχέδια για σιδηροδρομικές συνδέσεις επί τόπου. Κατά συνέπεια, οι κόμβοι που θα υπάρχουν είτε θα παρέχουν σιδηροδρομικές μεταφορές για τα προϊόντα τους από την αρχή της λειτουργίας τους είτε θα μπορούν να επεκταθούν με αυτήν την επιλογή, καθώς θα διαθέτουν ήδη τα απαραίτητα σχέδια και μελέτες.

Νίκος Παπατόλιος
railfreight.com/railfreight/2021/02/10/germany-rail-freight-to-increase-by-25-per-cent-until-2030/

Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης
sidirodromikanea.blogspot.com