Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2021

Έτσι θα κατασκευαστεί η σήραγγα Fehmarnbelt, που θα συνδέει τη Γερμανία και τη Δανία. Βίντεο.

Η κατασκευή βρίσκεται σε εξέλιξη για τη σήραγγα Fehmarnbelt, η οποία θα συνδέει τη Γερμανία και τη Δανία. Στα 18,2 χλμ., Η σήραγγα Fehmarnbelt θα είναι η μεγαλύτερη σήραγγα στον κόσμο για οχήματα και τρένα. Θα χρειαστούν μόνο δέκα λεπτά για να ταξιδέψετε από τη Δανία στη Γερμανία με αυτοκίνητο και επτά λεπτά με το τρένο. Η σήραγγα θα ολοκληρωθεί το 2029.
Η κατασκευαστική κοινοπραξία Femern Link Contractors ξεκίνησε την κατασκευή της σήραγγας μήκους 18 χιλιομέτρων κάτω από το Fehmarnbelt την 1η Ιανουαρίου 2021 με μια εικονική τελετή. Αυτό σηματοδότησε την έναρξη της κατασκευής της ίδιας της σήραγγας καθώς και της σχετικής πύλης σήραγγας και ράμπες.

2 ώρες μικρότερο ταξίδι

Η σήραγγα Fehmarnbelt θα περιλαμβάνει έναν αυτοκινητόδρομο τεσσάρων λωρίδων και δύο ηλεκτροκίνητες σιδηροδρομικές γραμμές. Αυτή τη στιγμή διαρκεί 4,5 ώρες με το τρένο από το Αμβούργο προς την Κοπεγχάγη και δέκα ώρες με το τρένο μεταξύ Στοκχόλμης και Αμβούργου. Όταν ολοκληρωθεί η σήραγγα Fehmarnbelt και η αναβάθμιση της σιδηροδρομικής υποδομής και στις δύο πλευρές του συνδέσμου, ο χρόνος ταξιδιού θα μειωθεί κατά δύο ώρες. Θα υπάρχουν επίσης πολύ πιο συχνές αναχωρήσεις στη διαδρομή.

Μετά από 25 χρόνια σχεδιασμού, ήρθε η μέρα που πολλές χιλιάδες σελίδες αναλύσεων και αναφορών γίνονται εργοτάξιο. «Ένα από τα μεγαλύτερα κατασκευαστικά έργα στην ιστορία της Δανίας μπορεί τώρα να ξεκινήσει», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών της Δανίας Μπένιε Ένγλεμπρεχτ κατά την έναρξη των κατασκευαστικών έργων. «Πολλές χιλιάδες εργαζόμενοι θα έχουν το μόνιμο εργασιακό τους χώρο στο Rødbyhavn για τα επόμενα 8,5 χρόνια».
Η σήραγγα Fehmarnbelt στο χάρτη, που συνδέει τη Γερμανία και τη Δανία

Στοιχεία σήραγγας

Ένα από τα πρώτα βήματα είναι η δημιουργία ενός εργοστασίου σηράγγων στο Rødby για την κατασκευή 89 στοιχείων από χάλυβα οπλισμένου σκυροδέματος και της πύλης σήραγγας στο Lolland. Υπάρχουν δύο τύποι στοιχείων σήραγγας: 79 τυπικά στοιχεία και 10 ειδικά στοιχεία. Τα ειδικά στοιχεία θα έχουν ένα ειδικό «υπόγειο» για μηχανήματα, το οποίο θα διευκολύνει τη διαδικασία κατασκευής και τη συντήρηση της τελικής σήραγγας. Τα στοιχεία της σήραγγας θα κατασκευαστούν χρησιμοποιώντας βιομηχανική παραγωγή παρτίδων, η οποία θα βελτιώσει σημαντικά τη διαδικασία.

Την άνοιξη του 2020, η Fehmarn Belt Contractors (FBC), αποτελούμενη από τις ολλανδικές κατασκευαστικές εταιρείες Boskalis και Van Oord, ξεκίνησε ήδη την κατασκευή του λιμανιού εργασίας στο Rødby. Το λιμάνι θα χρησιμοποιηθεί για αποστολή σε μεγάλες ποσότητες δομικών υλικών που θα χρησιμοποιηθούν για την κατασκευή, καθώς και για τη ρυμούλκηση των τελικών στοιχείων της σήραγγας στο Fehmarnbelt. Κατά τη διάρκεια του 2021, η FBC θα είναι σε θέση να ξεκινήσει την κατασκευή ενός λιμανιού εργασίας στο Puttgarden στη γερμανική πλευρά και την ανασκαφή της υδρορροής της σήραγγας για τα στοιχεία της σήραγγας κάτω από τον πυθμένα του Fehmarnbelt.

Στον βυθό

Η βυθισμένη σήραγγα θα τοποθετηθεί με ασφάλεια κάτω από τον πυθμένα της θάλασσας, προστατευμένη από αγκύρια και συγκρούσεις πλοίων. Κάθε τελειωμένο στοιχείο σήραγγας αιωρείται από εξελιγμένους πόντους εμβάπτισης και θα σφραγιστεί με στεγανά ατσάλινα διαφράγματα σε κάθε άκρο για να διατηρήσει το εσωτερικό του στοιχείου εντελώς στεγνό. Εξασφαλίζουν επίσης ότι περίπου 73.000 χιλιάδες τόνοι θα επιπλέουν, ακόμη και με το τεράστιο βάρος του. Κατ 'αρχήν, κάθε πλωτό στοιχείο είναι σαν ένα μεγάλο, κοίλο, γεμάτο με αέρα κύτος του πλοίου.

Τα έτοιμα στοιχεία σήραγγας στη συνέχεια ωθούνται σε μια ειδικά σχεδιασμένη λεκάνη κοντά στο εργοστάσιο. Από εδώ, το στοιχείο θα τραβηχτεί από τέσσερα ρυμουλκά στο Fehmarnbelt και θα τοποθετηθεί στη θέση του. Εδώ, το στοιχείο θα κατεβεί προσεκτικά σε ένα βυθοκόρυφο στο βυθό. Από τη γέφυρα πλοήγησης των πόντων μπορείτε να ρυθμίσετε τη θέση του στοιχείου στο νερό και να ελέγξετε τη βύθιση.
Ένα στοιχείο σήραγγας κατά τη διάρκεια της εμβύθισης: καλώδια, βαρούλκα και προηγμένος εξοπλισμός μέτρησης καθοδηγούν το στοιχείο στην ακριβή του θέση.

Το πρώτο στοιχείο σήραγγας σε κάθε πλευρά της ζώνης θα συνδεθεί με την πύλη που θα συνδέει την ακτή και τη θάλασσα. Στη συνέχεια, τα νέα στοιχεία θα συνδεθούν μεταξύ τους έως ότου η σήραγγα μπορεί να συναρμολογηθεί με ένα ειδικό στοιχείο στη μέση του Fehmarnbelt. Τα στοιχεία θα καλυφθούν με χαλίκι, άμμο και πέτρα καθώς συνδέονται μεταξύ τους. Το ανώτερο στρώμα της πέτρας θα είναι λίγο πολύ επίπεδο με τον υπάρχοντα βυθό.

Έναρξη του έργου

Το Fehmarnbelt Fixed Link εμφανίστηκε στην ημερήσια διάταξη του κοινοβουλίου της Δανίας για πρώτη φορά τον Μάρτιο του 1991. Η σήραγγα εγκρίθηκε από έναν κατασκευαστικό νόμο που ψηφίστηκε από το δανικό κοινοβούλιο το 2015. Το 2016, συνάφθηκαν συμβάσεις πολιτικών έργων υπό όρους με δύο μεγάλους διεθνείς εργολάβους κοινοπραξίες αποτελούμενες από δανικές, γερμανικές, γαλλικές και ολλανδικές εταιρείες. Οι συμβάσεις καλύπτουν περίπου το 75% της κατασκευής.

Η Δανία θα κατασκευάσει και θα λειτουργήσει τη σήραγγα με το δικό της κόστος, εκτιμώμενη σε 7,1 δισεκατομμύρια ευρώ. Η ΕΕ παρέχει κεφάλαια, καθώς η σήραγγα είναι ένα από τα εννέα έργα υποδομής υψηλής προτεραιότητας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που θα συνδέουν πόλεις, λιμάνια και περιοχές παραγωγής από τη βόρεια Φινλανδία σε όλη τη Δανία και τη Γερμανία με τη νότια Ιταλία.

Η σήραγγα χρηματοδοτείται από το χρήστη σύμφωνα με το ίδιο μοντέλο για τους σταθερούς συνδέσμους του Great Belt Fixed Link και του Øresund Bridge. Το έργο έχει περίοδο αποπληρωμής 36 ετών, συμπεριλαμβανομένων των αναβαθμίσεων του σιδηροδρόμου μεταξύ Ringsted και Rødby, το οποίο θα χρηματοδοτηθεί επίσης από τα κέρδη από τη σήραγγα.

Στο παρακάτω βίντεο από το Femern A / S, η κατασκευή της σήραγγας είναι κινούμενη:



railfreight.com/railfreight/2021/01/14/this-is-how-the-fehmarnbelt-tunnel-will-be-constructed/

Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης