Σάββατο 16 Ιανουαρίου 2021

Ο νέος Οδοντωτός πάει Αγία Λαύρα και Χιονοδρομικό.

Έναν «μποναμά» που ονειρεύονταν εδώ και χρόνια θα πάρουν από μέρα σε μέρα τα Καλάβρυτα. Η «Π» αποκαλύπτει, αποκλειστικά, ότι ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μετά από καταλυτική παρέμβαση του Μιχάλη Μπεκίρη, έχει ανάψει οριστικά το πράσινο φως για την επίσημη έγκριση της χρηματοδότησης, μέσα στο 2021, της επέκτασης της σιδηροδρομικής γραμμής του Οδοντωτού μέχρι την Αγία Λαύρα!

Ιδού και η απόδειξη: η «Π» γνωρίζει από πρώτο χέρι, μέσα απ' την Επιτροπή, ότι ήδη έχει ενημερωθεί για την εξέλιξη και ο δήμαρχος Καλαβρύτων Θανάσης Παπαδόπουλος. Του μετέφερε τα μαντάτα ο εκτελεστικός γενικός συντονιστής του «Ελλάδα 2021», Μάρτον Σίμιτσεκ, εκ μέρους της προέδρου της Επιτροπής Γιάννας Αγγελοπούλου.
To «δωράκι» στα Καλάβρυτα προσφέρεται δικαιωματικά, με αφορμή την επέτειο 200 χρόνων από το 1821.
Ο Οδοντωτός, μέσα στα επόμενα χρόνια, θα μεγαλώσει. Θα φτάσει ως την Αγία Λαύρα. Το πιο βασικό είναι ότι με αυτή την αρχική πρώτη επέκταση, μπαίνουν τα θεμέλια για το ακόμα πιο μεγάλο όνειρο: την επέκταση της γραμμής μέχρι το Χιονοδρομικό Κέντρο, έργο που, εφόσον γίνει, θα απογειώσει ολόκληρη την περιοχή από τουριστικής πλευράς.

Η ιστορία έχει φυσικούς και ηθικούς αυτουργούς.

Φυσικός Αυτουργός Νο1: Μιχάλης Μπεκίρης. Ο αχαιός διευθυντής του Γραφείου του Πρωθυπουργού στη Βουλή, πήρε το θέμα στις πλάτες του, το πήρε προσωπικά, έπεισε τον Κυριάκο Μητσοτάκη για την αναγκαιότητα και πολυτιμότητα του έργου και ο Πρωθυπουργός, έχοντας απόλυτη εμπιστοσύνη σ' έναν τόσο στενό συνεργάτη του, άναψε πράσινο φως για να ενταχθεί η χρηματοδότηση του έργου, ύψους 5 εκατομμυρίων ευρώ, στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων του 2021.

Φυσικός Αυτουργός Νο2: Κώστας Σπηλιόπουλος. Ο μέχρι πριν λίγους μήνες πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ ανέσυρε από τα…χρονοντούλαπα του Οργανισμού την πληρέστατη μελέτη που είχε γίνει από το 1998 και φρόντισε, μέσω των κατάλληλων στελεχών του Οργανισμού, ώστε η μελέτη να επικαιροποιηθεί και να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα.

Ηθικός Αυτουργός Νο1 (και ουσιαστικά ο εγκέφαλος της υπόθεσης από τη γέννησή της): Ανδρέας Φούρας. Ο πρώην υφυπουργός, και βέρος καλαβρυτινός, οραματίστηκε τη δεκαετία του '90 ένα έργο πνοής για την περιοχή: την επέκταση της γραμμής του Οδοντωτού μέχρι το Χιονοδρομικό Κέντρο Καλαβρύτων! Εδωσε εντολή και ξεκίνησε η προετοιμασία, αλλά πάνω που ήταν έτοιμη η μελέτη, αποχώρησε από το υπουργείο Πολιτισμού και μετά από λίγο καιρό η μελέτη μπήκε στο ψυγείο… Ο κ. Φούρας, όμως, καταφέρνει τώρα να κάνει τη μεγάλη ρελάνς: γνωρίζοντας από μέσα την υπόθεση, ενημέρωσε τον κ. Σπηλιόπουλο για την παλιά μελέτη, αξιοποίησε τις εξαιρετικές σχέσεις και σε προσωπικό επίπεδο που έχει με την Γιάννα Αγγελοπούλου, έσπρωξε κι αυτός με όλη του τη δύναμη, πατώντας στο ρόλο του ως σύμβουλος του δημάρχου Καλαβρύτων σε θέματα εορτασμού των 200 χρόνων από την επανάσταση του 1821, και κάπως έτσι η σκυτάλη έφτασε στα χέρια του Μιχάλη Μπεκίρη κι από 'κει στον πρωθυπουργό!

Ηθικός αυτουργός Νο2: Δήμος Βαρβιτσιώτης.

Τη διέλευση της «νέας» διαδρομής της γραμμής, δηλαδή την επέκτασή της ως την Αγία Λαύρα και ως το Χιονοδρομικό, την είχε υποδείξει, για λογαριασμό του τότε δημάρχου Καλαβρύτων, κ. Πόλκα, ο αντιδήμαρχος Δήμος Βαρβιτσώτης. Και είχε κάνει εξαιρετικά στοχευμένη δουλειά ο κ. Βαρβιτσώτης: χτένισε όλο τον «επίμαχο» χώρο και βρήκε ελεύθερα κομμάτια δημόσιων εκτάσεων απ' τα οποία θα περνούσε η νέα γραμμή χωρίς προβλήματα και, κυρίως, χωρίς να χρειαζόταν καμία αναγκαστική απαλλοτρίωση. Μελέτησε, δηλαδή, από τοπογραφικής πλευράς όλο το πρότζεκτ και εντόπισε, μαζί με το επιτελείο του, την καλύτερη και πιο ανώδυνη διέλευση από τα Καλάβρυτα προς την Αγία Λαύρα και προς το Χιονοδρομικό.

Επίσης, ιδιαίτερη μνεία αξίζει και ο Χρήστος Παπαγεωργίου, πρόεδρος του ΟΣΕ από το 1996 ως το 2000. Το 1998 με εισήγηση-εντολή του Ανδρέα Φούρα, βγήκε κονδύλι για τη χρηματοδότηση από τον ΟΣΕ ειδικής μελέτης για επέκταση του Οδοντωτού από τα Καλάβρυτα ως την Αγία Λαύρα και ως το Χιονοδρομικό! Η μελέτη έγινε, με επίβλεψη του κ. Παπαγεωργίου, αλλά η αποχώρηση του κ. Φούρα από το Υπουργείο και αργότερα του κ. Παπαγεωργίου από τον ΟΣΕ, «πάγωσαν» τη μελέτη.
Πρεμπιπτόντως, η μελέτη εκείνη είχε όλα τα συνοδευτικά για χωροθέτηση και περιβαλλοντικές εγκρίσεις. Θα είναι και ο μπούσουλας για το μεγάλο έργο που προγραμματίζεται.

Το μεγάλο όραμα για κυκλικό σιδηρόδρομο

Και η είδηση: Δεν παραπέμπεται στις καλένδες η επέκταση του Οδοντωτού μέχρι το Χιονοδρομικό! Παραμένει ένα μεγάλο στοίχημα ζωής για τους Καλαβρυτινούς! Απλώς, κρίθηκε απ' όλους ότι οι τωρινές συνθήκες ευνοούσαν αρχικά μόνο την επέκταση της γραμμής ως την Αγία Λαύρα. Και στο άμεσο μέλλον θα ανασυρθεί εκ νέου και θα σπρωχτεί με κάθε τρόπο η περαιτέρω επέκταση του Οδοντωτού ως το Χιονοδρομικό.
Το μεγάλο όραμα του Ανδρέα Φούρα, άλλωστε, ήταν ο περίφημος κυκλικός σιδηρόδρομος, ένα έργο που θα άφησε ανεξίτηλα τη σφραγίδα του, από τουριστικής πλευράς, για όλη την περιοχή! Ο τότε υφυπουργός Αθλητισμού είχε οραματιστεί μια διαδρομή Διακοφτό, Ακράτα, Ζαρούχλα, Καλάβρυτα, Αγία Λαύρα, Χιονοδρομικό και ο Οδοντωτός να καθιερωνόταν ως ένα παγκόσμιο τουρ κυκλικού σιδηροδρόμου.


ΤΟΥ ΧΡΗΣΤΟΥ ΒΕΡΓΑΝΕΛΑΚΗ
pelop.gr