Mέλος της οικογένειας της Ελλάκτωρ είναι ο Άκτωρας που αποτελεί τον βασικό πυλώνα της αναδόχου κοινοπραξίας που κατασκευάζει το μετρό Θεσσαλονίκης.
Άπαντες αναμένουν τα πρώτα δείγματα γραφής της ολλανδικής Reggeborgh Invest η οποία έχει υπό τον έλεγχό της πλέον τον μεγάλο κατασκευαστικό όμιλο.
Υπενθυμίζεται ότι μετά τη γενική συνέλευση του ομίλου η οποία έγινε προχθές ο Ελλάκτωρ αφήνει πίσω του την εποχή Καλλιτσάντση. Απόλυτοι κυρίαρχοι είναι πλέον οι Ολλανδοί οι οποίοι προχώρησαν αμέσως στον ορισμό νέου διοικητικού συμβουλίου με διευθύνοντα σύμβουλο τον τέως πρόεδρο του ΤΑΙΠΕΔ Άρη Ξενόφο και μη εκτελεστικό πρόεδρο τον δικηγόρο Γιώργο Μυλωνογιάννη. Υπενθυμίζεται ότι η ολλανδική Reggeborgh Invest ελέγχει και το 30,5% της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ γι' αυτό και τα άμεσα σχέδιά της αναμένονται με ενδιαφέρον από τους κατασκευαστικούς κύκλους.
Τις εξελίξεις παρακολουθεί, όπως είναι λογικό και η διοίκηση της Αττικό Μετρό καθώς μέλος της οικογένειας της Ελλάκτωρ είναι ο Άκτωρας που αποτελεί τον βασικό πυλώνα της αναδόχου κοινοπραξίας (μαζί με Salini Impregilo και Hitachi) η οποία κατασκευάζει το μετρό Θεσσαλονίκης.
Επίσης, ο Άκτωρας εμπλέκεται και στη διεκδίκηση του έργου της κατασκευής της πρώτης φάσης της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας, ο προϋπολογισμός του οποίου φτάνει στο 1,8 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες η Αττικό Μετρό προσεγγίζει με θετικό τρόπο την αλλαγή σκυτάλης στην Ελλάκτωρ. Τα στελέχη της εταιρείας ήταν ιδιαίτερα προβληματισμένα όλο το τελευταίο διάστημα από τις ταμειακές δυσκολίες τις οποίες αντιμετώπιζε εδώ και καιρό ο Άκτωρας οι οποίες επηρέαζαν και το ρυθμό κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης. Αρμόδια πηγή δήλωσε στη Voria.gr ότι πολλοί υπεργολάβοι οι οποίοι είχαν αναλάβει συγκεκριμένα τμήματα του έργου είχαν κατεβάσει ταχύτητα καθώς είχαν λαμβάνειν αρκετά χρήματα από τον Άκτωρα. Κύκλοι του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών από την πλευρά τους, αναμένουν τις αλλαγές οι οποίες θα υπάρξουν και στο δ.σ. του Άκτωρα. Ενδεχομένως να αλλάξει και ο εκπρόσωπος της εταιρείας ο οποίος παρακολουθεί την πορεία κατασκευής του μετρό Θεσσαλονίκης.
Βεβαίως, ως προς το μετρό, τόσο το υπουργείο όσο και η διοίκηση της Αττικό Μετρό περισσότερο απ' απ' όλα αναμένουν την οριστική κρίση του Συμβουλίου της Επικρατείας επί των προσφυγών οι οποίες έχουν κατατεθεί, επιδιώκοντας τη ματαίωση της απόσπασης των αρχαιοτήτων από τον υπό κατασκευή σταθμό Βενιζέλου. Η συζήτηση στο ανώτατο ακυρωτικό δικαστήριο έγινε στις 6 Νοεμβρίου, αλλά οι συνδιασκέψεις των δικαστών έχουν επηρεαστεί λόγω του lockdown το οποίο επιβλήθηκε από την επομένη 7 Νοεμβρίου. Ωστόσο, από την περασμένη Δευτέρα 25 Ιανουαρίου επανεκκίνησε η λειτουργία του ΣτΕ και στην Αττικό Μετρό αισιοδοξούν ότι μέσα στις προσεχείς εβδομάδες θα εκδοθεί η τελική απόφαση.
Πέραν του μετρό, οι εξελίξεις στην Ελλάκτωρ και κατά συνέπεια και στον Άκτωρα, αναμένεται να επηρεάσουν και άλλα μεγάλα έργα. Ως γνωστόν ο Άκτωρας έχει αναλάβει κάποιες εργολαβίες της Εγνατίας Οδού Α.Ε. (συντήρηση αυτοκινητόδρομου, κατασκευή σταθμών διοδίων). Επίσης, είναι και στο έργο της οδικής σύνδεσης του έκτου προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με την ΠΑΘΕ και την Εγνατία οδό.
Πέραν αυτών, σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανέμενε τις εξελίξεις στην Ελλάκτωρ ώστε να τρέξει μια σειρά από μεγάλα έργα, φοβούμενο ότι το θολό τοπίο το οποίο υπήρχε σε έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστικούς ομίλους υπήρχε περίπτωση να οδηγήσει σε περιπέτειες τις νέες δημοπρατήσεις έργων, λόγω πιθανών προσφυγών. Στις προτεραιότητες είναι σιδηροδρομικά έργα όπως αυτά της ανατολικής Εγνατίας (γραμμή Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης), του εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου της Πελοποννήσου κ.ο.κ.
Νίκος Ηλιάδης
voria.gr