Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου 2020

Σε «πράσινες ράγες» οι μεταφορές λόγω Covid-1.

Οι ριζικές αλλαγές συντελούνται συνήθως εξ' ανάγκης και αυτό είναι κάτι το οποίο επιβεβαιώνεται και στις μεταφορές. H πανδημία έχει οδηγήσει τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις σε επέκταση των υπηρεσιών νυχτερινών τρένων που συνδέουν τις μεγάλες πόλεις της ηπείρου, ενισχύοντας τις προϋποθέσεις για πράσινες μετακινήσεις.

 Φυσικά, επειδή όλα τα νομίσματα έχουν δύο όψεις, η πολιτική αυτή δεν ευνοεί όλους τους τομείς, με τις αεροπορικές εταιρείες - οι οποίες αγωνίζονται να ανακάμψουν από την άνευ προηγουμένου πτώση των ταξιδιών - να έχουν να αντιμετωπίσουν άλλον έναν πονοκέφαλο.

Οι υπουργοί από τη Γαλλία, τη Γερμανία, την Αυστρία και την Ελβετία παρουσίασαν την Τρίτη ένα σχέδιο για την ενίσχυση της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας μεταξύ πόλεων, όπως το Παρίσι, το Βερολίνο, η Βιέννη και το Μιλάνο, προκειμένου να περιοριστούν οι αυξανόμενες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Η πρωτοβουλία Trans-Europe Express 2.0 θα καθιερωθεί στα τέλη του 2021 και θα επιτρέψει στους ταξιδιώτες να ταξιδέψουν σε πολλά εθνικά σύνορα χωρίς να αλλάξουν τρένα, κάτι το οποίο μια άμεση πρόκληση για την αεροπορία.

Η αναβίωση του δικτύου νυχτερινών τρένων της Ευρώπης έρχεται 25 χρόνια μετά από την κατάρρευση του Διευρωπαϊκού Express, το οποίο συνέδεε 130 πόλεις σε ολόκληρη την ήπειρο. 

Υπάρχει «αυξανόμενη ζήτηση για νέους τρόπους μεταφοράς εκτός από αεροπλάνα», δήλωσε ο Marc Papinutti, αξιωματούχος του υπουργείου περιβάλλοντος της Γαλλίας

Η επέκταση των νυχτερινών δρομολογίων έρχεται σε μια δύσκολη στιγμή για τις αεροπορικές εταιρείες της Ευρώπης καθώς παλεύουν να αντιμετωπίσουν τις επιπτώσεις από τον κορονοϊό.

Ωστόσο, τα οφέλη των σιδηροδρομικών μεταφορών μπορεί να περιορίζονται από τη διαφορά στη διάρκεια ταξιδιού. Ένα ταξίδι από το Άμστερνταμ στη Ρώμη θα διαρκούσε πάνω από 13 ώρες στο πλαίσιο των σχεδίων TEE 2.0, σε σύγκριση με μια δίωρη πτήση. Αυτό είναι απίθανο να προσελκύσει επαγγελματίες ταξιδιώτες, αν και θα μπορούσε να απευθυνθεί σε παραθεριστές που έχουν οικολογική συνείδηση.

Από την άλλη, δεν πρέπει να λησμονείται ότι οι χώρες οι οποίες ενισχύουν τα σιδηροδρομικά τους δίκτυα εν μέσω πανδημίας έχουν επίσης ιδιαίτερα ανεπτυγμένο αεροπορικό δίκτυο και είναι σχεδόν απίθανο να υπονομεύσουν τις ανακτήσεις τους. Η Γερμανία, η οποία συντονίζει το λανσάρισμα το TEE 2.0, είναι ο μεγαλύτερος επενδυτής στην εθνική εταιρεία Deutsche Lufthansa AG (μετά από το πακέτο διάσωσης των 10 δισ. δολαρίων της εταιρείας στις αρχές του τρέχοντος έτους).

Ο γερμανικός κρατικός φορέας σιδηροδρόμων Deutsche Bahn δήλωσε ότι αναμένει να δει μια «χρυσή εποχή» για ταξίδια με το τρένο , ενώ το αντίστοιχο της Αυστρίας ενισχύει επίσης τα νυχτερινά δρομολόγια. 

«Οι ευρωπαϊκές σιδηροδρομικές μεταφορές είναι ένα παιχνίδι αλλαγής για ένα φιλικό προς το κλίμα και οικονομικά επιτυχές μέλλον», δήλωσε ο Michael Peter, διευθύνων σύμβουλος του τμήματος κινητικότητας της Siemens AG, ενός από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές τρένων στην Ευρώπη. «Τα νυχτερινά τρένα θα απολαύσουν μια αναγέννηση».

insider.gr