Το Ντουμπάι συνεχίζει να αναπτύσσεται ως μητροπολιτικός κόμβος και προκειμένου να διατηρηθεί η κινητικότητα στην πόλη, το δίκτυο των υποδομών και των δημόσιων μεταφορών έπρεπε να επεκταθεί. Το έργο ανέλαβε η Αρχή Οδοποιίας και Μεταφορών του Ντουμπάι, η οποία ιδρύθηκε το 2005.
Επικεφαλής της είναι ο Αχμέντ Μπεντροσιάν. Ο ίδιος δηλώνει: «__Το Ντουμπάι είναι μια πόλη περίπου τριών εκατομμυρίων κατοίκων. Εχουμε κάθε χρόνο περίπου 20 εκατομμύρια επισκέπτες. Η βασική μας προτεραιότητα, τουλάχιστον στην Αρχή Οδοποιίας και Μεταφορών, είναι να διασφαλίσουμε ότι όλος αυτός ο κόσμος θα μπορεί να μετακινηθεί με ασφάλεια, αλλά επίσης και ότι αυτό θα γίνεται με ομαλό και βιώσιμο τρόπο».
Τα τελευταία 15 χρόνια το δίκτυο της πόλης επεκτάθηκε έτσι ώστε να περιλαμβάνει μετρό, τραμ, λεωφορεία, υδάτινα ταξί αλλά και υπηρεσίες ενοικίασης, συμπεριλαμβανομένου ενός υπερσύγχρονου στόλου ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αλλά αυτά δεν θα είναι τα μόνα μέσα για να ταξιδέψει κανείς στο κοντινό μέλλον.
Το Ντουμπάι φιλοδοξεί να φιλοξενήσει το Virgin Hyperloop, ένα υπόγειο φουτουριστικό σύστημα μεταφοράς υψηλών ταχυτήτων με κάψουλες που κινούνται μέσα σε σωλήνες και μεταφέρουν επιβάτες σε υψηλές ταχύτητες. Δοκιμάστηκε τον περασμένο μήνα στο Λας Βέγκας της Νεβάδα, καθώς οι πρώτοι επιβάτες ταξίδεψαν με επιτυχία σε μια τέτοια κάψουλα.
Το έργο πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ θα μειώσει τον χρόνο ταξιδιού μεταξύ Ντουμπάι και Αμπου Ντάμπι από περίπου μία ώρα σε μόλις 12 λεπτά. Μια σημαντική επένδυση στο έργο έχει γίνει από την DP World με έδρα το Ντουμπάι, έναν παγκόσμιο πάροχο έξυπνων λύσεων logistics. Ο πρόεδρος της Σουλταν Αχμεντ μπιν Σουλαϊγεμ αναφέρει:
_«Η νέα τεχνολογία είναι πραγματικά η ραχοκοκαλιά της οικονομίας μας σήμερα. Στην DP World χρησιμοποιούμε όλα τα είδη της τεχνολογίας. Και αυτό μας ταιριάζει. Και είμαι πολύ χαρούμενος και υπερήφανος που μπορούμε πραγματικά να βάλουμε δύο άτομα σε μια καμπίνα και να ταξιδέψουν με ταχύτητα 172 χιλιομέτρων την ώρα σε μια σήραγγα που κατασκευάστηκε ακριβώς για αυτόν τον σκοπό».
Η κυβέρνηση του Ντουμπάι συνέστησε Συμβούλιο για το Μέλλον των Συγκοινωνιών με αρμοδιότητα να παρακολουθεί και να κάνει προτάσεις για την εξέλιξη της κινητικότητα του αύριο. «Πρέπει να αναλάβεις το ρίσκο και να γίνεις ο πρώτος που θα υιοθετήσει τέτοιου είδους τεχνολογίες. Φυσικά, πρέπει να υπολογιστούν οι κίνδυνοι. Αλλά στο τέλος της ημέρας, έχουμε αποδείξει και στο παρελθόν ότι είμαστε έτοιμοι να αναλάβουμε αυτό το ρίσκο. Πραγματοποιήσαμε, για παράδειγμα, το 2017 την πρώτη δοκιμή με αυτόνομο αεροπορικό ταξί. Αυτό υποδηλώνει τον στόχο του Ντουμπάι να γίνει μία από τις πρώτες πόλεις του κόσμου που θα διαθέτει αυτόνομη υπηρεσία αεροπορικών ταξί. Κάτι άλλο σημαντικό είναι η ευελιξία. Νομίζω όμως ότι έχουμε αποδείξει στο παρελθόν ότι είμαστε ΚΑΙ πολύ ευέλικτοι. Η λήψη αποφάσεων είναι εξαιρετικά γρήγορη στην πόλη μας, και ως εκ τούτου είμαστε σε θέση να τροποποιήσουμε και να αλλάξουμε τους κανονισμούς και τις πολιτικές μας πολύ γρήγορα σε σύγκριση με άλλες πόλεις. Ώστε να μπορέσουμε να υιοθετήσουμε αυτήν την τεχνολογία για να προχωρήσει γρήγορα», εξηγεί ο Μπεντροσιάν.
Το Συμβούλιο για το Μέλλον των Συγκοινωνιών του Ντουμπάι έχει σκοπό να αυξήσει την χρήση των μαζικών μεταφορών και έχει στόχο το 25% των ταξιδιών να γίνονται ως το 2030 με αυτόνομα μέσα. Η Αρχή Οδοποιίας και Μεταφορών δοκιμάζει επίσης νέους τρόπους αυτοκινούμενων οχημάτων και αυτόνομων λύσεων. Στο εγγύς μέλλον, το Ντουμπάι σχεδιάζει να εφαρμόσει ένα νέο ανεπτυγμένο σιδηροδρομικό σύστημα ή ουράνιες κάψουλες για να φέρει την επανάσταση στα ταξίδια στην πόλη. Η Ναταλί Λίντο του euronews μεταδίδει: «__Τα τελευταία χρόνια αυξανόταν η επιθυμία για πιο φιλικούς προς το περιβάλλον, ασφαλείς και άνετους τρόπους μεταφοράς. Αλλά με την έλευση της πανδημίας, είδαμε να αυξάνεται απότομα η χρήση των προσωπικών μέσων μεταφοράς. Πράγματα όπως ηλεκτρικά σκούτερ και ηλεκτρικά ποδήλατα έχουν δει τη δημοτικότητά τους να αυξάνεται και κατά συνέπεια και και την ζήτησή τους».
Ολα αυτά μαζί αποτελούν λύσεις για το κοινό και τις επιχειρήσεις ώστε να κάνουν το πρώτο αλλά και το τελευταίο μέρος των ταξιδιών ασφαλέστερο και ταχύτερο. Ο Ανταμ Ριντγουεϊ, διευθυνων σύμβουλος της One Moto, αναφέρει: «__Αναφορικά με τις προσωπικές μεταφορές, εστιάζουμε στην αρχή και στο τέλος. Αυτή είναι η ευκολία της μετακίνησης σε σχέση με τα σκούτερ. Έχετε τα ηλεκτρικά ποδήλατα και στη συνέχεια τα ιδιωτικά μοτοποδήλατα. Το μέλλον της κινητικότητας στα μάτια μου είναι η ευκολία, από την αρχή ως το τέλος. Θέλεις να ξέρεις ότι όταν βγεις έξω από το σπίτι σου, υπάρχει ένα όχημα που μπορείς να χρησιμοποιήσεις. Και μετά βλέπεις τα συγκεντρωμένα αυτοκίνητα σε σταθμούς και αντιλαμβάνεσαι ότι η κοινή κινητικότητα θα είναι πρωταρχικό ζήτημα στο μέλλον».
Ο σκοπός της πρόσθετης κινητικότητας είναι πολυεπίπεδος. Είναι κάτι οικονομικά θετικό. Αλλά είναι καλύτερο και για το περιβάλλον. Και ασφαλέστερο. Και θα μειώσει τους χρόνους ταξιδιού. Ο Σουλταν Αχμέντ μπιν Σουλαϊγεμ, πρόεδρος της Virgin Hyperloop και πρόεδρος και CEO της DP World σχολιάζει: «__Η ομορφιά του Hyperloop είναι ότι συνδέει σε λίγα λεπτά πόλεις με άλλες πόλεις και το κέντρο τους, όπου η κίνηση είναι συνηθως τεράστιο πρόβλημα. Αυτές οι πόλεις επεκτείνονται αλλά υπάρχει ένα όριο στον αριθμό των εθνικών οδών που θα μπορούσαν να δημιουργηθούν. Οπως υπάρχει όριο στον αριθμό των μετρό που μπορούν να γίνουν. Το Hyperloop αφορά την πώληση χρόνου σε ανθρώπους. Και το μόνο πράγμα που δεν μπορούμε να αγοράσουμε στον κόσμο είναι ο χρόνος. Ο κόσμος δεν θέλει μερικές φορές να κολλάει στην κίνηση. Και αν ταξιδεύει κάποιος από πόλεις που είναι μακριά, χρειάζεται πολύς χρόνος. Αυτή λοιπόν είναι μια λύση που θα προσφέρει το Hyperloop».
Είναι σαφές ότι ο τρόπος που ταξιδεύουμε εξελίσσεται και αλλάζει και το Ντουμπάι είναι έτοιμο να συμμετάσχει σε αυτόν τον αγώνα για τους καλύτερους τρόπους μεταφοράς ώστε να διατηρηθεί και να εκσυγχρονιστεί η κινητικότητα στην πόλη.