Πέμπτη, 19 Νοεμβρίου 2020

Στη Σόφια η πρώτη θυγατρική του ΟΛΘ.

Με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη του Λιμένα της Θεσσαλονίκης και την αναβάθμιση του ρόλου του ως θαλάσσια Πύλη για την ευρύτερη περιοχή, ολοκληρώθηκε η ίδρυση θυγατρικής εταιρείας με έδρα τη Σόφια της Βουλγαρίας και επωνυμία «ThPA Sofia EAD».

Όπως ανακοίνωσε η ΟΛΘ Α.Ε., η νέα εταιρεία ThPA Sofia EAD θα διευρύνει την ενδοχώρα και θα βελτιώσει τη συνδεσιμότητα του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης. Το dry port θα βρίσκεται στην περιοχή Ιλιέντσι της Σόφιας και θα διαθέτει απευθείας σιδηροδρομική σύνδεση με το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, παρέχοντας ανταγωνιστικούς χρόνους και κόστη διαμετακόμισης. Το νέο dry port στοχεύει να αποτελέσει σημαντικό εμπορικό σταθμό κι ένα σύγχρονο κέντρο ανάπτυξης που θα συνδέεται με τρένο με μια σειρά dry ports στη Νοτιοανατολική, Ανατολική και Κεντρική Ευρώπη, συμβάλλοντας καθοριστικά στην ενίσχυση της εξαγωγικής δραστηριότητας πληθώρας επιχειρήσεων.

Ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε., Αθανάσιος Λιάγκος, δήλωσε σχετικά: «Με συνέπεια η ΟΛΘ Α.Ε. συνεχίζει να προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς την υλοποίηση της στρατηγικής της. Η δημιουργία του dry port στη Σόφια αποτελεί πράγματι ένα εξαιρετικά σημαντικό ιστορικό καθώς και αναπτυξιακό ορόσημο για τον Λιμένα της Θεσσαλονίκης. Είναι το πρώτο dry port από μία σειρά αντίστοιχων που θα δημιουργήσουμε στην ευρύτερη περιοχή της Βαλκανικής. Στόχος μας δεν είναι άλλος από τη διάθεση αξιόπιστων, σύγχρονων και ανταγωνιστικών υπηρεσιών συνδυασμένων μεταφορών στο πελατολόγιό μας και την καταλυτική συμβολή της εταιρείας μας στη διαμόρφωση συνθηκών ανάπτυξης στη χώρα μας».

Σιδηρόδρομος και φορτηγά

Σημειώνεται πως η Σόφια πλεονεκτεί γεωγραφικά, καθώς από αυτή διέρχονται οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι Ε79 Θεσσαλονίκη – Σόφια, Ε80 Κωνσταντινούπολη – Σόφια, Ε871 Σκόπια - Σόφια και, βέβαια, με τον Ε80 που ξεκινά από τη Σόφια για να συναντήσει τον γνωστό μας Ε75 προς Βελιγράδι και προς τις άλλες χώρες της Ευρώπης.

Είναι, πάντως, άγνωστο ακόμη κατά πόσο η σιδηροδρομική γραμμή από Θεσσαλονίκη προς τη Σόφια και αντίστροφα θα επηρεάσει την οδική μεταφορά, παίρνοντας μερίδιο από τα φορτηγά. Στη συγκεκριμένη γραμμή δουλεύουν καθημερινά εκατοντάδες φορτηγά, στη συντριπτική πλειονότητά τους με βουλγάρικες πινακίδες, κυρίως ελληνικών συμφερόντων, καθώς και φορτηγά με ελληνικές πινακίδες.

Η σύντομη διαδρομή των 300 χιλιομέτρων μεταξύ Θεσσαλονίκης και Σόφιας διατηρεί το κυριότερο πλεονέκτημα των φορτηγών που είναι η ταχύτητα και η ευελιξία, αφού το ίδιο φορτηγό είναι σε θέση να παραλάβει ένα κουτί από τον ΟΛΘ, να το μεταφέρει και να το παραδώσει απευθείας στον παραλήπτη είτε στη Σόφια είτε σε οποιαδήποτε άλλη πόλη της Βουλγαρίας σε χρόνους 4-6 φορές συντομότερους από εκείνους του τρένου, υπολογίζοντας και τη δεύτερη διαδρομή από τη Σόφια προς τον τελικό παραλήπτη.

Αντίθετα, η σιδηροδρομική μεταφορά πλεονεκτεί, όταν τα φορτία μεταφορτώνονται σε άλλα τρένα ή σε φορτηγά άλλων χωρών της Ευρώπης, στις περιπτώσεις δηλαδή που η συνολική απόσταση από τον ΟΛΘ μέχρι την πόλη ή το τέρμιναλ προορισμού είναι μεγάλη, τουλάχιστον μεγαλύτερη των 800 χιλιομέτρων.

troxoikaitir.gr