Παρασκευή 2 Οκτωβρίου 2020

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Το ξεκόβει για την Κ. Αχαΐα.

Η απάντηση που περίμενε η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τον προαστιακό της Κάτω Αχαΐας ήλθε χθες μέσω ανακοίνωσης της εταιρείας στο ρεπορτάζ της «Π». Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ξεκόβει την περίπτωση να συνεχίσει ο συρμός μετά τα Καμίνια, υποστηρίζοντας ότι δεν συντρέχουν οι λειτουργικές προϋποθέσεις, και αναφέρει ότι δεν έλαβε ποτέ επιστολές από την Περιφέρεια. Η «Π» έλυσε…το μυστήριο των επιστολών.
Στην ανακοίνωση η ΤΡΑΙΝΟΣΕ απαντά ότι «δεν αγνόησε τις απόψεις ή τα αιτήματα των τοπικών αρχών», αφού δεν έλαβε καμία επιστολή τους όπως ισχυρίστηκε ο αντιπεριφερειάρχης Αχαΐας, Χαράλαμπος Μπονάνος, και υπενθυμίζει ότι από τις 4 Ιουλίου έχουν τεθεί σε εφαρμογή τα νέα δρομολόγια του Νοτίου κλάδου του Προαστιακού Πάτρας από τον Άγιο Ανδρέα έως τα Καμίνια. Τα δρομολόγια είναι κάθε ώρα με μετεπιβίβαση στον Άγιο Ανδρέα για το κέντρο της Πάτρας - Ρίο/ Πανεπιστήμιο - Νοσοκομείο και Αγιο Βασίλειο.

Που «κολλάει»

«Η σύνδεση με την Κάτω Αχαΐα έχει νόημα μόνο με ωριαία συχνότητα» επισημαίνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και υπογραμμίζει ότι «αυτό δεν είναι εφικτό, αφού ο χρόνος δρομολογίου από Πάτρα έως Κάτω Αχαΐα είναι 38 λεπτά, και επομένως ο κύκλος δρομολογίου (Πάτρα - Κ. Αχαΐα - Πάτρα) αγγίζει τα 90'». Με αυτούς τους χρόνους, λέει η εταιρεία, ο Νότιος κλάδος θα συναντιόταν με τον Βόρειο κλάδο κάθε τρεις ώρες. «Έτσι, δεν εξυπηρετείται πραγματικά ο προαστιακός στην Πάτρα και, ειδικότερα, κοντά στην πόλη, αφού νοτίως του Αγίου Ανδρέα κάποιος θα είχε την δυνατότητα να μεταβαίνει στο Νοσοκομείο ή στο Πανεπιστήμιο, κάθε τρεις ώρες μόνο» εξηγεί και προσθέτει ότι, για να υπάρξει ουσιαστική εξυπηρέτηση, το δρομολόγιο από Πάτρα έως Κάτω Αχαΐα δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα 27'.
Προκειμένου να επιτευχθούν οι χρόνοι αυτοί (σύνδεση από τον σταθμό του Αγίου Ανδρέα), η ΤΡΑΙΝΟΣΕ υποστηρίζει ότι απαιτούνται σοβαρές παρεμβάσεις από τον διαχειριστή της υποδομής ΟΣΕ, «με έργα και, κυρίως, με τη άρση της βραδυπορείας των 30χλμ, έως το πρώην Δημαρχείο της Παραλίας Πατρών, η οποία έχει επιβληθεί από τα μέσα της δεκαετίας του '80, μετά από δυστύχημα».

Χωρίς προετοιμασία;

Αν η εικόνα που παρουσιάζει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ανταποκρίνεται πλήρως στην πραγματικότητα, γεννιούνται σοβαρά ερωτηματικά για την προετοιμασία που -δεν- έγινε κατά την έναρξη των δρομολογίων. Η προηγούμενη περιφερειακή αρχή υποστήριξε στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, όταν συζητήθηκε η επερώτηση του Κώστα Καρπέτα για τον προαστιακό, ότι όλα ήταν έτοιμα 15 μήνες πριν. Όμως η απάντηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ «αδειάζει» τους ισχυρισμούς της, καθώς εμφανίζει ότι η έναρξη των δρομολογίων έγινε χωρίς πρόγραμμα, απλά για επικοινωνιακούς λόγους, καθώς δεν μπορεί να μην είχαν υπολογιστεί οι χρόνοι της μετακίνησης από την Πάτρα στην Κάτω Αχαΐα πριν «καθίσει» ο συρμός στις ράγες.

Τρία νέα δρομολόγια

Το ενδιαφέρον για το επιβατικό κοινό στην ανακοίνωση της εταιρείας είναι ότι, «παρά τη χαμηλή επιβατική κίνηση του Νοτίου κλάδου, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. προχωρά με βάση το σχεδιασμό της και προσθέτει τις επόμενες ημέρες τρία επιπλέον δρομολόγια, διευκολύνοντας ακόμη περισσότερο τους εργαζομένους στην επιστροφή από την εργασία τους». Καλεί επίσης το Περιφερειακό Συμβούλιο να συνεργαστεί με την εταιρεία για να ανταποκριθούν στις «προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ στο τμήμα αυτό της υποδομής…».

Μ. Βασιλάκης 
pelop.gr