Κανείς δεν ξέρει πότε η Θράκη θα επανασυνδεθεί σιδηροδρομικά με την υπόλοιπη Ελλάδα
Για περισσότερο από έναν χρόνο έχουν διακοπεί τα επιβατικά δρομολόγια τρένων στην Θράκη (με εξαίρεση τον Βόρειο Έβρο), πλην όμως οι πολιτικοί του τόπου δεν έχουν αναδείξει το θέμα βροντερά.
Από το περασμένο καλοκαίρι (με ένα «διάλειμμα» επανασύνδεσης φέτος τον Μάιο) οι χρήστες του τρένου κάνουν τη διαδρομή με λεωφορεία που μισθώνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από Αλεξανδρούπολη έως Δράμα (και το ανάποδο), ενώ από Δράμα και δυτικότερα αποκαθίσταται η λειτουργία του σιδηροδρόμου.
Μάλιστα, στις αρχές του ’20, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είχε γνωστοποιήσει τα εξής: «έχουν εγκριθεί κονδύλια που προορίζονται για τη συντήρηση της γραμμής στο τμήμα Δράμας - Αλεξανδρούπολης. Έχουν ανατεθεί εργολαβίες συντήρησης και επισκευής του δικτύου με χρονοδιάγραμμα. Η ολοκλήρωση των έργων υπολογίζεται σε διάστημα τριετίας». Επομένως, σύμφωνα πάντα με αυτό το πλαίσιο, φαίνεται ότι το τρένο θα αργήσει να σφυρίξει ξανά στην περιοχή μας.
«Τεχνικά ζητήματα»
Πάντως, αυτό δεν σταματά τους πολιτικούς του τόπου μας από το να κοιτάξουν… το μέλλον, αγνοώντας επιδεικτικά το «παρατημένο» παρόν. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα πρόσφατης συνάντησης που είχε ο αντιπεριφερειάρχης Ροδόπης Νίκος Τσαλικίδης με τον διευθυντή Σιδηροδρομικών Συστημάτων του ΟΣΕ Κωνσταντίνο Μουρουδέλη, συνάντηση την οποία διαφήμισε ο αντιπεριφερειάρχης μέσω facebook, γράφοντας τα εξής:
«Μετά από πρόσφατη συνάντησή μου με τον διευθυντή Σιδηροδρομικών Συστημάτων του ΟΣΕ Κωνσταντίνο Μουρουδέλη στην Αθήνα:
Δρομολογούνται ενέργειες για τεχνικά ζητήματα που εντοπίζονται στις υποδομές του σιδηρόδρομου της ΠΕ Ροδόπης.
Συζητήσαμε, ακόμη, για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού δικτύου της περιοχής μας, την έναρξη μελετών για εμπορευματικό σταθμό στην περιοχή της Βέννας και σύνδεση του με την ΒΙ.ΠΕ. Κομοτηνής.
Αναβαθμίζουμε τις υποδομές μας και συμβάλλουμε ενεργά στην ανάπτυξη της περιοχής μας!».
Εάν, κάποιος, διαβάσει τα παραπάνω και δεν γνωρίζει την περιοχή, θα πιστέψει πως το τρένο λειτουργεί κανονικά στη Θράκη και απλώς υπάρχουν μερικά «τεχνικά ζητήματα» που χρήζουν επίλυσης, ενώ υπάρχει πεδίο δόξης λαμπρό για την ανάπτυξή του. Η πραγματικότητα, πάντως, θέλει το τρένο να μην «σφυρίζει» και κανέναν να μην μπορεί να εγγυηθεί, εάν αυτή η κατάσταση θα παγιωθεί, διότι -ως γνωστό- ουδέν μονιμότερο του προσωρινού.
Επομένως, μακάρι να γίνουν όλα όσα διεκδίκησε ο αντιπεριφερειάρχης, αλλά ας ξεκινήσουμε πρώτα από τα βασικά, την σύνδεση ενός ασφαλούς και γρήγορου τρένου με την Θράκη.
Διονύσης Βοργιάς
xronos.gr