Προοπτικές για τη συνέχιση, εάν όχι την ολοκλήρωση, του διαγωνισμού του έργου της κατασκευής της πρώτης φάσης της γραμμής 4 του Μετρό ύψους 1,8 δισ. ευρώ έχουν δημιουργηθεί. Κι αυτό ύστερα από την απόσυρση, κατά πληροφορίες, της προσφυγής που είχε καταθέσει η Άκτωρ, που κοινοπρακτικά με την Ansaldo και τη Hitachi έχει περάσει στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού.
Η κίνηση αυτή έρχεται σε συνέχεια της αναπροσαρμογής από την Αττικό Μετρό, βάσει των υποδείξεων του διατακτικού του ΣτΕ, του πρακτικού της για τις τεχνικές προσφορές. Ανακάλεσε, δηλαδή, προγενέστερη απόφασή της (για το πρακτικό των τεχνικών προσφορών) επί της οποίας στηρίχθηκαν, στο παρελθόν, οι προσφυγές στο ΣτΕ της Άκτωρ και του σχήματος Άβαξ–Ghella–Alstom Transport, που έχει περάσει στη δεύτερη φάση.
Όσον αφορά την κοινοπραξία με επικεφαλής την Άβαξ, το προσεχές διάστημα θα φανεί εάν θα προχωρήσει στην απόσυρση της προσφυγής της. Οι υφιστάμενες ενδείξεις και πληροφορίες θέλουν τον τεχνικό όμιλο να εξετάζει το ενδεχόμενο της απόσυρσης της προσφυγής, γεγονός που θα σήμαινε ότι ο διαγωνισμός, τουλάχιστον στη φάση της αποσφράγισης των οικονομικών προσφορών, θα είναι δυνατόν να προχωρήσει, έχοντας απαλλαγεί από το βάρος των εκατέρωθεν προσφυγών.
Εάν ο σκόπελος των προσφυγών ξεπεραστεί, τότε θα καταστεί δυνατόν η Αττικό Μετρό να ολοκληρώσει τη διαδικασία της τεχνικής αξιολόγησης, προχωρώντας, εν συνεχεία, στην αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών. Στο στάδιο αυτό, βέβαια, (της αποσφράγισης των οικον. προσφορών) δεν μπορεί να αποκλειστεί η εκ νέου υποβολή προσφυγών από το σχήμα που θα έχει αποκλεισθεί.
Σε κάθε περίπτωση, η απόσυρση των προσφυγών, καταρχάς, από την Άκτωρ, αποδίδεται, όπως αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, στην τακτική του υπουργείου Υποδομών να ασκήσει, εμμέσως, πίεση στους υποψηφίους. Ο υπουργός Υποδομών, μιλώντας, πρόσφατα (στην επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής), έκανε λόγο "προσφυγές που γίνονται για ψύλλου πήδημα”, ενώ σε ενημέρωση δημοσιογράφων ανέφερε πως "δεν έχουμε την πολυτέλεια να μην προσπαθήσουμε να διασώσουμε αυτό τον διαγωνισμό".
Όταν το τοπίο ξεκαθαρίσει, μετά δηλαδή την πιθανή απόσυρση της προσφυγής της Άβαξ, τότε αναμένεται να ανοίξει ο δρόμος για τη συμβασιοποίηση του έργου των πρόδρομων εργασιών της πρώτης φάσης της γραμμής 4 με ανάδοχο την ΕΡΕΤΒΟ.
capital.gr