Τον ευθύγραμμο κλάδο του σιδηροδρομικού σταθμού Αδένδρου παρέδωσε χθες στην κυκλοφορία ο ΟΣΕ, περιορίζοντας τον χρόνο του ταξιδιού μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης. Μέχρι πρότινος, τα δρομολόγια προς τον συγκεκριμένο σταθμό διέρχονταν μέσω παρακαμπτηρίου παρατείνοντας τη διάρκεια της διαδρομής, καθώς επί της παρακαμπτηρίου οι συρμοί περνούσαν με περιορισμένες ταχύτητες.
Σημειώνεται ότι στο συγκεκριμένο σημείο του δικτύου έχουν σημειωθεί αρκετά σιδηροδρομικά δυστυχήματα, με το πιο πρόσφατο τον Μάιο του 2017, όταν εκτροχιάστηκε αμαξοστοιχία με αποτέλεσμα να χάσουν τη ζωή τους τρεις άνθρωποι και άλλοι επτά να τραυματιστούν.
«Στόχος του οργανισμού είναι η μείωση του χρόνου του ταξιδιού της διαδρομής Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Αντίστοιχη προσέγγιση πραγματοποιείται στοχοποιημένα από τον ΟΣΕ και σε άλλα σημεία του δικτύου με παρακαμπτηρίους, έχοντας ως γνώμονα πάντα την ανάπτυξη και βελτίωση του σιδηροδρομικού δικτύου», επισημαίνει σε ανακοίνωσή του ο ΟΣΕ.
Στο μεταξύ, σε «λίφτινγκ» των σταθμών του προαστιακού από το Κιάτο έως τα Ανω Λιόσια προχωρεί ο ΟΣΕ, που προκήρυξε ανοικτό μειοδοτικό διαγωνισμό. Πρόκειται για έργα προϋπολογισμού 600.000 ευρώ με στόχο να αλλάξει η εικόνα εγκατάλειψης των σταθμών, που εξυπηρετούν καθημερινά χιλιάδες κόσμο.
Σε απόφαση που δημοσιεύεται στη «Διαύγεια», τονίζεται η ανάγκη για διορθωτικές παρεμβάσεις στους 10 σταθμούς, καθώς έχει περάσει μία 15ετία από την κατασκευή τους και έχουν υποστεί φθορές, αλλά κυρίως βανδαλισμούς. Οι ασυντήρητες υποδομές δημιουργούν προβλήματα προσβασιμότητας σε άτομα με ειδικές ανάγκες και ηλικιωμένους, καθώς δεν λειτουργούν κυλιόμενες σκάλες και ανελκυστήρες για διαστήματα πολλών μηνών. Το 2018, η κακή κατάσταση των σταθμών είχε αποτελέσει πεδίο διαμάχης μεταξύ ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με καμία πλευρά να μην αναλαμβάνει τα έξοδα συντήρησής τους. Είχε προηγηθεί, μάλιστα, έντονη κριτική των επιβατών για τους σταθμούς του προαστιακού σε έρευνα της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων.
Σύμφωνα με τη σχετική απόφαση, η Διεύθυνση Συντήρησης Γραμμής του ΟΣΕ προκηρύσσει τον διαγωνισμό μέσω του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων «με επιμέρους ποσοστά έκπτωσης κατά ομάδες τιμών ομοειδών εργασιών και με έλεγχο ομαλότητας των επιμέρους ποσοστών έκπτωσης». Το αντικείμενο του έργου περιλαμβάνει εργασίες συντήρησης των κτιριακών εγκαταστάσεων των σιδηροδρομικών σταθμών Κιάτου, Ζευγολατιού, Κορίνθου, Αγίων Θεοδώρων, Κινέτας, Μεγάρων, Νέας Περάμου, Μαγούλας, Ασπρόπυργου και Ανω Λιοσίων.
Οι κτιριακές εγκαταστάσεις στους παραπάνω σταθμούς, που κατασκευάστηκαν περίπου προ 15ετίας, έχουν υποστεί φθορές που οφείλονται αφενός σε βανδαλισμούς που υπέστησαν λόγω της μη φύλαξής τους για αρκετά χρόνια, αφετέρου στην πολύχρονη χρήσης τους (π.χ. WC, ασανσέρ κ.λπ.). Η προθεσμία εκτέλεσης του έργου ανέρχεται στους 12 μήνες.
Αλεξάνδρα Κασσίμη
kathimerini.gr