Σημαντικές αποφάσεις για τον διαγωνισμό επιλογής αναδόχου για την πρώτη φάση της γραμμής 4 του Μετρό της Αθήνας, Άλσος Βεϊκου – Γουδή, προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ, έλαβε χθες το διοικητικό συμβούλιο της Αττικό Μετρό.
Η Αττικό Μετρό ουσιαστικά κάνει την ύστατη προσπάθεια προκειμένου να ολοκληρωθεί η διαγωνιστική διαδικασία και το έργο να μπει στη φάση της υλοποίησης, σύμφωνα και με την πολιτική απόφαση που έχει ληφθεί από το υπουργείο Υποδομών.
Ωστόσο, αν συνεχιστούν οι ενστάσεις και οι προσφυγές τότε είναι πολύ πιθανό ο διαγωνισμός για το έργο αυτό, το μοναδικό μεγάλο σε προχωρημένη διαδικασία, να ακυρωθεί και να προκηρυχθεί εκ νέου.
Όπως επεσήμανε σχετικά στο mononews ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό, Νίκος Ταχιάος, έπειτα από την απόφαση του ΔΣ της εταιρείας «αν διαπιστωθεί νέα κωλυσιεργία ο μόνος δρόμος που θα έχουμε είναι η ακύρωση του διαγωνισμού. Είναι η ξεκάθαρη κατεύθυνση που πλέον έχουμε.»
Το ΔΣ της Αττικό Μετρό υιοθέτησε το νέο πρακτικό της επιτροπής του διαγωνισμού με την τεχνική αξιολόγηση των δύο προσφορών, που έχει βασιστεί στις υποδείξεις του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ), ανακαλώντας προηγούμενη απόφασή του, βάσει της οποίας έγιναν οι προσφυγές στο ανώτατο δικαστήριο των συμμετεχόντων στη διαδικασία.
Το νέο πρακτικό θα σταλεί σήμερα στις δύο κοινοπραξίες που συμμετέχουν στο διαγωνισμό, Άκτωρ, Ansaldo, Hitachi Rail Italy και Άβαξ ,Ghella, Alstom Transport, οι οποίες θα έχουν περιθώριο 10 μέρες για να κάνουν τυχόν ενστάσεις στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ).
Εφόσον παρέλθουν οι 10 μέρες της προθεσμίας και δεν γίνουν ενστάσεις, επί του νέου πρακτικού, θα ανοίξουν οι οικονομικές προσφορές των δύο κοινοπραξιών, ο διαγωνισμός θα εισέλθει στην τελική φάση του, ενώ θα υπογραφτεί και η σύμβαση με την ΕΡΕΤΒΟ για τις πρόδρομες εργασίες η οποία εκκρεμεί. Επίσης, θα πάψει να έχει νόημα η εκδίκαση της κύριας προσφυγής στο ΣτΕ (η μία κοινοπραξία κατά της άλλης) επί του προηγούμενου πρακτικού στις 29 Σεπτεμβρίου.
Τέτη Ηγουμενίδη
mononews.gr