Πέμπτη 13 Αυγούστου 2020

Κίνα: Νέο σύστημα στα τρένα για βελτίωση της απόδοσης τους.

Η Κίνα έχει τα μάτια της για ένα ευφυές σύστημα ελέγχου τρένων επόμενης γενιάς σε μια προσπάθεια να βελτιώσει την επιχειρησιακή απόδοση και να μειώσει την κατανάλωση ενέργειας υιοθετώντας μια ενσωμάτωση της τεχνολογίας 5G και του δορυφορικού συστήματος πλοήγησης Beidou, δήλωσε η Κρατική Ομάδα Σιδηροδρόμων της Κίνας την Τετάρτη.
Ένα συμβατικό σύστημα ελέγχου αμαξοστοιχίας απαιτεί μεγάλη εγκατάσταση ηλεκτρονικού εξοπλισμού κατά μήκος σιδηροδρομικών γραμμών για τοποθέτηση και έλεγχο αμαξοστοιχίας, γεγονός που αυξάνει τη συντήρηση και επηρεάζει την αξιοπιστία του συστήματος, δήλωσε ο Mo Zhisong, διευθυντής του τμήματος σηματοδότησης της εταιρείας.

Το νέο ευφυές σύστημα, χρησιμοποιώντας τεχνολογίες όπως το 5G και το Beidou, θα απαιτήσει πολύ λιγότερο ηλεκτρονικό εξοπλισμό παρατρόχιο και πιθανώς κανένα μακροπρόθεσμα, ανέφερε.

Το σύστημα θα είναι πιο αποτελεσματικό επειδή θα αντικαταστήσει τα τρέχοντα συστήματα σηματοδότησης σταθερού μπλοκ με δυναμικές εντολές σηματοδότησης, οι οποίες χρησιμοποιούν τη σιδηροδρομική γραμμή με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο διασφαλίζοντας ταυτόχρονα την ασφάλεια. 

Η σηματοδότηση σταθερού μπλοκ είναι ένα από τα πιο σημαντικά μέρη του συστήματος ελέγχου. Η βασική του λειτουργία είναι να υποδεικνύει την κατάσταση των τμημάτων του μπλοκ, όπου ένας οδηγός ενημερώνεται για την απόσταση από το τρένο του από άλλο για να εγγυηθεί την ασφάλεια των αμαξοστοιχιών.

Με την υιοθέτηση των νέων συστημάτων, η απόσταση ασφαλείας θα βασίζεται σε υπολογισμό της ταχύτητας της αμαξοστοιχίας σε πραγματικό χρόνο, είπε.

Ο Μο σημείωσε ότι το νέο παράδειγμα θα επιτρέψει τη μείωση των διαστημάτων τρένου από τα τρέχοντα τρία λεπτά σε περίπου δύο λεπτά, αυξάνοντας την ικανότητα μεταφοράς κατά περισσότερο από 30 τοις εκατό.

Η εταιρεία θα αναπτύξει επίσης τεχνολογίες όπως ανίχνευση περιβάλλοντος και αυτόματη αξιολόγηση ασφάλειας για περαιτέρω μείωση της ανάγκης για χειροκίνητη λειτουργία, σύμφωνα με τον Mo.

Οι οδηγοί πρέπει ακόμη να είναι σε λειτουργία όταν τα τρένα βρίσκονται σε αυτόματο πιλότο, το οποίο έχει τεθεί σε χρήση στη σιδηροδρομική γραμμή υψηλής ταχύτητας Πεκίνο-Zhangjiakou.

china.org.cn

Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης