Τρίτη 4 Αυγούστου 2020

Οι ισχυρές σιδηροδρομικές συνδέσεις Κίνας-Ευρώπης ενισχύουν την κυκλοφορία φορτίων εν μέσω πανδημίας.

Ξεκίνησε τα δρομολόγια το τρένο που πηγαίνει Κίνα - Λονδίνο σε 18 ...Ενώ η πανδημία COVID-19 έχει προκαλέσει άνευ προηγουμένου διαταραχή στην παγκόσμια οικονομία, αλλιώς ενίσχυσε τους σιδηροδρομικούς δεσμούς μεταξύ Κίνας και Ευρώπης και ειδικοί της βιομηχανίας πιστεύουν ότι ο αυξανόμενος όγκος των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών μεταξύ Ανατολής και Δύσης θα βοηθήσει την οικονομική ανάκαμψη χωρών και περιοχών κατά μήκος των διαδρομών της Πρωτοβουλίας Belt and Road.

Ο αριθμός των εμπορευματικών αμαξοστοιχιών Κίνας-Ευρώπης αυξήθηκε σημαντικά κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους, με συνολικά 5.122 αμαξοστοιχίες που τέθηκαν σε λειτουργία, αυξημένα κατά 36% σε ετήσια βάση, σύμφωνα με την Κρατική Ομάδα Σιδηροδρόμων της Κίνας.

Ο Χάουαρντ Ρόζεν, πρόεδρος της μη κερδοσκοπικής ομάδας εργασίας σιδηροδρόμων, δήλωσε: «Η ανάπτυξη τόνισε την ανάγκη για γρήγορες και ασφαλείς αλυσίδες εφοδιασμού και αποτελεί μέρος μιας μακροπρόθεσμης τάσης που καθοδηγείται από ταχύτερους χρόνους παράδοσης για τα εμπορεύματα που πηγαίνουν και στις δύο κατευθύνσεις, καθώς και μια εξαιρετικά αξιόπιστη υπηρεσία. "

Σύμφωνα με τον Carsten Pottharst, διευθύνοντα σύμβουλο της InterRail Europe: "Το 2020, είχαμε ένα είδος παρατεταμένης Κινέζικης Πρωτοχρονιάς. Η Κίνα ξεκίνησε πάλι με μια τεράστια ώθηση στη δυτική κίνηση. Ένας από τους λόγους είναι ότι οι σιδηροδρομικές εταιρείες ήταν έτοιμες, λαμβάνοντας υπόψη ότι τα φορτηγά μεγάλων αποστάσεων ήταν δύσκολα στην Κίνα και η χωρητικότητα βαθέων υδάτων μειώθηκε καθώς τα πλοία βρισκόταν στα λιμάνια. "

Τα εμπορευματικά τρένα έχουν διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια καταπολέμηση της πανδημίας COVID-19, καθώς μεγάλες ποσότητες ιατρικών προμηθειών μεταφέρθηκαν μέσω σιδηροδρόμου στις πληγείσες χώρες και περιοχές. Κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους στάλθηκαν προμήθειες κατά της πανδημίας συνολικού ύψους 3,67 εκατομμυρίων αντικειμένων και βάρους 27.000 μετρικών τόνων.

Οι ειδικοί δήλωσαν ότι οι διαταραχές στις αεροπορικές και θαλάσσιες μεταφορές ως αποτέλεσμα του COVID-19 έδωσαν την ευκαιρία να αυξηθεί η παρουσία των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών.

"Οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές είναι μια εναλλακτική λύση για τη γρήγορη αλλά ακριβή επιλογή αποστολής εμπορευμάτων αεροπορικώς, και η φθηνότερη αλλά μακρύτερη επιλογή χρήσης θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών", δήλωσε ο Barry Hembling, κατασκευαστικός εταίρος στη διεθνή δικηγορική εταιρεία Watson, Farley & Williams LLP με έδρα το Λονδίνο. "Ενώ μεγάλο μέρος της αύξησης θα συνδεθεί με μειωμένες ευκαιρίες για αποστολή εμπορευμάτων αεροπορικώς, η κρίση είναι πιθανό να αυξήσει τις ευκαιρίες για σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές."

Η σιδηροδρομική υπηρεσία Κίνας-Ευρώπης ιδρύθηκε το 2011 και θεωρείται σημαντικό μέρος της πρωτοβουλίας Belt and Road για την ενίσχυση του εμπορίου μεταξύ της Κίνας και των χωρών και περιοχών που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία.

Με τον όγκο των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών να αυξάνεται, ο κορυφαίος οικονομικός σχεδιαστής της Κίνας, η Εθνική Επιτροπή Ανάπτυξης και Μεταρρυθμίσεων, διέθεσε πρόσφατα 200 εκατομμύρια γιουάν (28,6 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ) για την υποστήριξη της κατασκευής κόμβων μεταφοράς σε πέντε πόλεις για τη βελτίωση των σιδηροδρομικών εμπορευματικών υπηρεσιών Κίνας-Ευρώπης .

Ο Ρόζεν, της Ομάδας Σιδηροδρόμων, δήλωσε ότι μια τέτοια επένδυση "είναι ευπρόσδεκτη και, χωρίς αμφιβολία, οι κυβερνήσεις που βγαίνουν από την (πανδημία) κρίση πρέπει τώρα να εξετάζουν τον τρόπο με τον οποίο επενδύουν στις μεταφορές", με σκοπό να ενθαρρύνουν πιο περιβαλλοντικά- φιλική μεταφορά εμπορευμάτων.

Πρόσθεσε ότι η οικονομική ανάκαμψη θα εξαρτηθεί από τη δυνατότητα αποστολής μεταποιημένων αγαθών και βασικών συνιστωσών και προς τις δύο κατευθύνσεις για να υποστηρίξει την αναβίωση της μεταποίησης στην Κίνα και στην Ευρώπη καθώς οι οικονομίες αναδύονται από τις κλειδαριές.

"Καθώς η ζήτηση των καταναλωτών αναβιώνει, η κατασκευαστική κοινότητα θα πρέπει να είναι σε θέση να ανταποκριθεί σε αυτήν τη ζήτηση γρήγορα και οικονομικά", δήλωσε ο Rosen.

Ενώ ο τομέας των σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών έχει επιβιώσει σχετικά καλά βραχυπρόθεσμα, παρά την άνευ προηγουμένου οικονομική ύφεση, οι παρατηρητές της βιομηχανίας δήλωσαν ότι, κοιτάζοντας μπροστά, οι φορείς εκμετάλλευσης θα πρέπει να είναι σε θέση να εκτελούν μεγαλύτερα εμπορευματικά τρένα με πιο αποτελεσματικές διαδρομές.

"Θα χρειαστούμε περισσότερες επενδύσεις στους σιδηροδρόμους σε μια εποχή που οι κυβερνήσεις έχουν πολύ κονδύλια", δήλωσε ο Ρόζεν. "Είναι σημαντικό, επομένως, οι κυβερνήσεις να παρέχουν στους χειριστές τα εργαλεία που χρειάζονται για να αποκτήσουν τις απαραίτητες μηχανές και βαγόνια και να τους χρηματοδοτήσουν οικονομικά."

Το σιδηροδρομικό φορτίο εκτελεί διπλάσια ταχύτητα αποστολής θαλάσσιων διαδρομών και στη μισή τιμή των αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών. Το Rail δημιουργεί επίσης μόλις το 50ο των εκπομπών άνθρακα των αεροπλάνων.

Ο Hembling, ο κατασκευαστικός συνεργάτης της δικηγορικής εταιρείας, δήλωσε: «Δεδομένης της αυξανόμενης συνειδητοποίησης της έκτακτης ανάγκης για το κλίμα, (μετά την πανδημική κρίση) υπάρχει μια πραγματική ευκαιρία για τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές να καθιερωθούν ως μια αποτελεσματική και βιώσιμη εναλλακτική λύση για την αποστολή εμπορευμάτων αεροπορικώς ή θαλασσίως "

Ο Ρόζεν είπε, "Στην Ευρώπη, η εστίαση στους ευρωπαϊκούς εμπορευματικούς διαδρόμους και ο χαρακτηρισμός του 2021 ως ευρωπαϊκού έτους σιδηροδρόμων είναι σαφείς δείκτες που καταδεικνύουν την αποφασιστικότητα των κυβερνήσεων να επενδύσουν τώρα στις πράσινες μεταφορές".

Ενώ είναι σαφές ότι η παγκοσμιοποίηση του εμπορίου θα συνεχιστεί και η κρίση COVID-19 έχει δείξει πόσο σημαντική είναι η διαχείριση της αλυσίδας εφοδιασμού για τη διεθνή κοινότητα, ο Ρόζεν είπε ότι οι κυβερνήσεις "πρέπει να αδράξουν αυτή την ευκαιρία και να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις για επέκταση του σιδηροδρομικού τομέα και για τη μεταφορά εμπορευμάτων μεταξύ Ευρώπης και Ασίας σιδηροδρομικά. "


ciie.org