Κυριακή 9 Αυγούστου 2020

Σιδηροδρομικός πήρε πτυχίο στα 96 του χρόνια: Αυτός ο παππούς έκανε το όνειρό του πραγματικότητα!

Πήρε πτυχίο στα 96 του χρόνια: Αυτός ο παππούς έκανε το όνειρό του ...
Και ποιος μπορεί να του στερήσει την θέληση για μάθηση; Πρώτα ο πόλεμος, μετά η πείνα και η οικογένεια τον κράτησαν μακριά από τις σπουδές του. Εκείνος όμως δεν το έβαλε κάτω, πήρε πτυχίο και έγινε ο γηραιότερος πτυχιούχος της Ιταλίας!
Ο Τζουζέπε Πατερνό ήθελε να αποκτήσει πανεπιστημιακή εκπαίδευση από τότε που ήταν παιδί στη Σικελία, τη δεκαετία του 1930. Ωστόσο, ο πόλεμος, η φτώχεια και η ανάγκη στήριξης της οικογένειας μπήκε στην μέση. Τώρα, στα 96 του τα έχει καταφέρει και θεωρείται ο γηραιότερος απόφοιτος της Ιταλίας.

«Επιτέλους πραγματοποίησα το όνειρό μου. Ήθελα πολύ καιρό να τα καταφέρω να σπουδάσω κάποτε, αλλά η οικογένειά μου δεν ήταν σε θέση να πληρώσει για την εκπαίδευσή μου. Ήμασταν μεγάλη οικογένεια και φτώχια», δήλωσε ο Πατερνό, ο οποίος αποφοίτησε με πτυχίο φιλοσοφίας από το Πανεπιστήμιο του Παλέρμο.


Ο 96χρονος, ήταν ο μεγαλύτερος από τα επτά αδέλφια και άρχισε να εργάζεται από παιδί. Βοηθούσε τον πατέρα του στην δουλειά του σε ένα ζυθοποιείο στο Παλέρμο. Τον Ιούλιο του 1943, όταν οι συμμαχικές δυνάμεις προσγειώθηκαν στη Σικελία, ο Πατερνό άρχισε να εργάζεται για το Ιταλικό στρατό στην επαρχία του Τραπάνι.

«Βγήκα αλώβητος από τον πόλεμο και βρήκα δουλειά στο κρατικό οργανισμό σιδηροδρόμων. Δεν ήμουν ενθουσιασμένος με τη δουλειά μου, αλλά ήξερα ότι έπρεπε να το κάνω γιατί εκείνη τη στιγμή ήμουν παντρεμένος και είχα μια οικογένεια να στηρίξω. Ταυτόχρονα είχα μια ανίκητη επιθυμία να διαβάσω».

Τελικά, το 2017, ο Πατερνό εγγράφηκε στο τμήμα φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου του Παλέρμου.
«Ξυπνούσα στις επτά για να σπουδάσω», είπε. «Χρησιμοποιούσα μια παλιά γραφομηχανή για να κάνω τις εργασίες μου. Ξεκουραζόμουν το απόγευμα και το βράδυ διάβαζα μέχρι τα μεσάνυχτα. Οι γείτονές μου με ρωτούσαν «γιατί τέτοιες σκοτούρες στην ηλικία σας»; Αλλά δεν μπορούσαν να καταλάβουν τη σημασία της επίτευξης ενός ονείρου, ανεξάρτητα από την ηλικία», δήλωσε ο 96χρονος.
Το όνειρο του Πατερνό πραγματοποιήθηκε την περασμένη Παρασκευή, όταν αποφοίτησε πρώτος στην τάξη του.
«Είναι μια από τις πιο ευτυχισμένες μέρες της ζωής μου», είπε. «Εύχομαι μόνο η γυναίκα μου να ήταν εδώ για να με δει. Πέθανε πριν από 14 χρόνια».
Και θα σταματήσει εδώ; Όχι! Ο Πατερνό θέλει να συνεχίσει για μεταπτυχιακό καθώς, όπως λέει, η μητέρα του έζησε μέχρι τα 100 και αν τα γονίδια είναι με το μέρος του έχει ακόμα 4 χρόνια!

sputniknews.gr