Δευτέρα 13 Ιουλίου 2020

ΤΕΕ ΑΜ: Συνάντηση με την ΕΡΓΟΣΕ, συνεργασία με το Γεωτεχνικό Επιμελητήριο.


Την Πέμπτη το απόγευμα συνεδρίασε με τηλεδιάσκεψη η Διοικούσα Επιτροπή του Τμήματος Ανατολικής Μακεδονίας του Τεχνικού Επιμελητηρίου της Ελλάδος.

Αποφασίστηκε η δημιουργία μιας ακόμη ομάδας εργασίας η οποία θα δουλέψει πάνω στη γνωστή πρότασή του έργου της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με την Καβάλα.
Θα επιδιωχθεί μάλιστα να γίνει συνάντηση με τους επικεφαλής της εταιρείας ΕΡΓΟΣΕ, η οποία δρομολογεί και το έργο αλλά και της υπό εκπόνηση μελέτης του.

Για το αντιπλημμυρικό έργο στα Τενάγη των Φιλίππων ο πρόεδρος του Τμήματος Απόστολος Παυλίδης εκτιμά ότι χρόνος υπάρχει. Εξ αυτού του λόγου θα επιδιωχθεί η συνεργασία με το τμήμα Ανατολικής Μακεδονίας του Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου.

Ο Απόστολος Παυλίδης που μίλησε σχετικά στην Πρωινή εκτιμά ότι στο τέλος της εκπόνησης των μελετών για τα Τενάγη υπάρχει το ενδεχόμενο να αποφασιστεί να μην γίνει κανένα από τα έργα που ως σενάρια περιλαμβάνονται και εξετάζονται στην ίδια μελέτη.

Το τμήμα Ανατολικής Μακεδονίας του ΤΕΕ συνεχίζει να κράτα αποστάσεις από την πρόταση του Κώστα Κατσιμίγα (πρόταση νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη- Σέρρες- Δράμα και μετά Καβάλα) βάζοντας σε προτεραιότητα για τα σιδηροδρομικά δεδομένα της Καβάλας το έργο που είναι υπό μελέτη, με τα στοιχεία που αυτή περιλαμβάνει. Αναλυτικά ο Απόστολος Παυλίδης το πρωί της Παρασκευής είπε στο ραδιόφωνο της Πρωινής:

«Και τα δύο θέματα είναι πάρα πολύ μεγάλα. Έχουν πολλές λεπτομέρειες και πολλούς παραμέτρους και βεβαίως πρέπει να είναι αντικείμενα ομάδας εργασίας. Για τον σιδηρόδρομο (έργο σιδηροδρομικής σύνδεσης Θεσσαλονίκης- Καβάλας) ξεκινάει ομάδα εργασίας η οποία θα παρακολουθήσει τις επόμενες εξελίξεις. Θα έχουμε την άλλη εβδομάδα μια επικοινωνία με την ΕΡΓΟΣΕ σε υψηλό επίπεδο, προκειμένου να δούμε τι σκέφτονται και τι δυνατότητες υπάρχουν για παρέμβαση, χάραξη στην περιοχή μας. Όσον αφορά τα Τενάγη των Φιλίππων, έγινε αυτό το οποίο είχαμε πληροφορίες από τον Μάιο δηλαδή ότι θα δοθεί παράταση.

Για αυτό το λόγο όπως είχα πει τότε, δεν βιαζόμασταν στο να καταλήξουμε σε κάποια απόφαση. Επομένως δρομολογούμαι και εκεί την άλλη εβδομάδα μια πρόσκληση προς το γεωτεχνικό επιμελητήριο, προς μια αντιπροσωπίας του ΓΕΩΤΕΕ Ανατολικής Μακεδονίας, προκειμένου να συνδυάσουμε τις πληροφορίες που έχουμε και τα δεδομένα τα οποία έχουμε συλλέξει για να πάμε σε μια από κοινού πρόταση. Να διαμορφώσουμε μια πρόταση για την εξεύρεση λύσης. Μέχρι τώρα δεν υπάρχει κάποιος φορέας τοπικός η εκπρόσωπος φορέα ο οποίος θα έχει τοποθετηθεί θετικά όσον αφορά τη λύση που έχει προκριθεί ως τώρα δηλαδή την αποστράγγιση των νερών μέσω σήραγγας που θα καταλήξει στον κόλπο της Καβάλας. Ωστόσο επειδή το κράτος οφείλει να έχει συνέχεια, έχει σημαντική υποχρέωση να ολοκληρωθεί αυτή η μελέτη η οποία έχει ανατεθεί σε συγκεκριμένη σύμπραξη γραφείων. Θα περιμένουμε να ολοκληρωθεί μαζί με αυτή την ειδική οικολογική αξιολόγηση που έχει ζητηθεί λόγω Νατούρα 2000 που προστατεύει κάποιες τάσεις οι οποίες περιλαμβάνονται σε αυτό το σχεδιασμό. Θα περιμένουμε να ολοκληρωθεί για να έχουμε την τελική μελέτη περιβαλλοντολογικών επιπτώσεων αφού εκεί θα γίνει η οποιαδήποτε παρέμβαση, θα παρθεί η οποιαδήποτε απόφαση. Τεχνικά να επισημάνω ότι σε αυτή τη μελέτη , τις εναλλακτικές λύσεις οι οποίες προβλέπονται, περιλαμβάνεται και η μηδενική λύση. Ποια είναι αυτή δηλαδή; Ότι δε θα γίνει το έργο. Να μην τα μπερδεύουμε αυτά, δε σημαίνει ότι επειδή η μελέτη είναι σε εξέλιξη και θα ολοκληρωθεί, ότι θα γίνει και το έργο. Ένα έργο που δεν συμφωνούμε ενδεχόμενα και δεν βλέπουμε ότι δίνει ρεαλιστική λύση στο πρόβλημα, δεν θα προχωρήσει. Είχαμε την πληροφόρηση ότι θα έχουμε αυτή την παράταση μέχρι 17 Δεκέμβριου του 2021 παρά το γεγονός ότι ο όγκος της πληροφορίας που υπάρχει είναι τεράστιος, η ομάδα εργασίας που συστήσαμε συνεδρίασε τρεις φορές κάθε εβδομάδα. Χρειάζεται επεξεργασία. Δεν θέλουμε να τοποθετηθούμε χωρίς να έχουμε πλήρη γνώση όλων των δεδομένων.

Με την ΕΡΓΟΣΕ όταν θα βρεθούμε, όσον αφορά την χάραξη έχουμε πολλά ερωτήματα να θέσουμε δηλαδή υπάρχουν προτάσεις για διαφορετική χάραξη. Αυτό το οποίο είπα είναι να μην αναιρέσουμε τη χρησιμότητα αυτού του έργου. Να μην πούμε πάλι από την αρχή, να σχεδιάσουμε κάτι άλλο. Υπάρχουν προτάσεις για διαφοροποίηση της χάραξης σε κάποια σημεία. Θεωρώ ότι με την πρόταση Κατσιμίγα ξεφεύγουμε αρκετά».

proininews.gr