Το είχε πει, το έκανε, χωρίς να περιμένει ουσιαστικά αλλά και χωρίς να εξετάσει την πρόταση Καραμανλή για 5,5 χιλιόμετρα υπογειοποίηση του τρένου ο Κ. Πελετίδης.
Σχεδίασε την χθεσινή πορεία από την πλατεία Γεωργίου στο Ρίο, υπέρ της υπογειοποίησης, πριν καν η κυβέρνηση ανοίξει τα χαρτιά και παρουσιάσει το σχέδιό της.
Πάνω στο παλαιό αίτημα της Δημοτικής Αρχής για πλήρως υπόγειο τρένο, έχουν συμπλεύσει άλλωστε εδώ και καιρό όλοι οι σύλλογοι. Από τον Αγ. Διονύσιο (σημερινό Τερματικό Σταθμό του έργου) έως και το Ρίο, με σύμφωνες τις περισσότερες δημοτικές παρατάξεις της αντιπολίτευσης αλλά και τις τοπικές κοινότητες.
Η χθεσινή κινητοποίηση μπορεί να σχεδιάστηκε πριν την επίσκεψη του υπουργού, έγινε όμως στην σκιά της.
Διότι το Σάββατο, κατά την παρουσία του Καραμανλή στην Πάτρα, για το αναπτυξιακό συνέδριο της «Πελοποννήσου» και την Περιφέρειας, έγινε η παρουσίαση του σχεδίου για εκλογικευμένη υπογειοποίηση, μετά την οδό Κανελλοπούλου, έως και το νέο λιμάνι.
Ο Δήμαρχος, με αφορμή την χθεσινή κινητοποίηση, διατυμπάνισε ότι το οράματα της πόλης για υπογειοποίηση από το Ρίο και, κατά μήκος, μέσα και από τον Καστελλόκαμπο, έως και την Πάτρα, παραμένει ζωντανό.
Υποστηρίζει ότι με αυτόν τον τρόπο, απελευθερώνεται ο χώρος της παλαιάς γραμμής για το γραμμικό πάρκο το οποίο θα βελτιώσει την εικόνα και ποιότητα ζωής στην περιοχή. Οπου είναι σε εξέλιξη σήμερα η οικιστική επέκταση της Πάτρας.
Το υπόγειο έργο δεν μπλοκάρει ούτε τις πολυκατοικίες ούτε και τον Προαστιακό που, ως φθηνό και γρήγορο μέσο μετακίνησης πάνω σε σταθερή τροχιά, μπορεί να συνεχίσει να λειτουργεί.
Υποστήριξε πάντως ο κ. Πελετίδης χθες, ότι το σχέδιο της κυβέρνησης είναι ένα δείγμα ότι οι κυβερνητικές διαθέσεις αλλάζουν λέγοντας «ακόμη και ο άγιος φοβέρα θέλει». Ομως δήλωσε ότι δεν θα κάνει διάλογο με την κυβέρνηση.
Κάλεσε τους συλλόγους και φορείς που πύκνωσαν τις τάξεις των πεζοπόρων τμημάτων του Δήμου, να συνεχίσουν πάνω στη μεγάλη εικόνα, το υπόγειο τρένο, από το Ρίο έως και την Πάτρα.
Η μεγάλη εικόνα απαιτεί πάντως χρόνο και χρήματα. Που όλοι έχουν προειδοποιήσει ότι δεν υπάρχουν. Ομως τα συμφέροντα της πόλης, σε αυτό το τμήμα όπου αναπτύσσονται κατοικίες και επιχειρήσεις εστίασης και αναψυχής, παράλληλα με Πανεπιστήμιο και Νοσοκομείο, φαίνεται να είναι εναντίον του επίγειου και ηλεκτροκίνητου τρένου. Με εξαίρεση τον ήπιο και φιλικό Προαστιακό.
Με την πορεία πάντως χθες -η οποία ήταν σημαντική σε όγκο και ξεκίνησε από την πλατεία Γεωργίου πριν τις 10:00 π.μ. για να φτάσει στο Ρίο στη 1 το μεσημέρι- η δημοτική αρχή έτεινε χείρα πάλι φιλίας στους πολίτες Ρίου, Καστελλόκαμπου, Μποζαϊτίκων και Αγυιάς.
ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ
Στην κινητοποίηση συμμετείχαν ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου Παναγιώτης Μελάς, αντιδήμαρχοι, πρόεδροι δημοτικών οργανισμών, δημοτικοί και τοπικοί σύμβουλοι και τα διοικητικά συμβούλια, συλλόγων, σωματείων και φορέων.
Επίσης συμμετείχαν οι επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων «Ώρα Πατρών», Γ. Ρώρος, «Νέα Πάτρα», Ν. Νικολόπουλος, «Ανυπότακτη Πολιτεία», Χρ. Πατούχας και «Πάτρα Διεθνής Σύγχρονη Πόλη», Αλ. Χρυσανθακόπουλος. Ο Γρηγόρης Αλεξόπουλος δεν συμμετείχε τυπικά, καθώς οι δημοτικοί σύμβουλοι της παράταξής του ήσαν παρόντες ενώ και ο ίδιος ήταν χορηγός του πανό με το οποίο η Δημοτική Κοινότητα του Ρίου υποδέχθηκε χθες την πορεία από την Πάτρα.
pelop.gr