Τετάρτη 15 Ιουλίου 2020

Ώρα αποφάσεων της κυβέρνησης για τη γραμμή 4 του μετρό.

Εντός των επομένων ημερών ανακοινώνεται αν ο διαγωνισμός του 1,8 δισ. ευρώ θα προχωρήσει ή θα προκηρυχθεί νέος. Μεγάλη προσπάθεια από το υπουργείο Υποδομών για να μην καθυστερήσει άλλο το έργο.
Θέμα ημερών φαίνεται πως είναι η απόφαση της κυβέρνησης για την τύχη του διαγωνισμού του πρώτου τμήματος (Άλσος Βεϊκου – Γουδή) της γραμμής 4 του μετρό Αθήνας. Η απόφαση δε μπορεί παρά να είναι πολιτική και πιθανώς να ληφθεί σε ανώτατο κυβερνητικό επίπεδο, αφού ο διαγωνισμός έχει εμπλακεί σε δικαστική διαμάχη μεταξύ των δύο κοινοπραξιών που διεκδικούν το έργο των 1,8 δισ. ευρώ.
Πριν από λίγους μήνες, μια απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) αμφισβητούσε το σύνολο της τεχνικής αξιολόγησης από τις υπηρεσίες της Αττικό Μετρό. Χρειάστηκαν εβδομάδες παζαριών και συζητήσεων προκειμένου να ληφθεί οριστική απόφαση η οποία μάλλον θα δημοσιοποιηθεί την επόμενη εβδομάδα. Προς το παρόν στο υπουργείο κρατούν κλειστά τα χαρτιά τους. 
Στην κυβέρνηση, παρά τις δυσκολίες που δημιουργεί η απόφαση του ΣτΕ, επιχείρησαν να σώσουν το διαγωνισμό με το επιχείρημα πως πρέπει να προχωρήσει κάποιο μεγάλο έργο, ειδικά σε μια περίοδο που αναζητούνται λύσεις για την αντιμετώπιση της κρίσης. Ταυτόχρονα οι δύο ανταγωνιστικές κοινοπραξίες -στην πρώτη είναι επικεφαλής η ΑΚΤΩΡ και στη δεύτερη η ΑΒΑΞ- επιδιώκουν να προχωρήσει ο διαγωνισμός, καθώς ο μειοδότης θα εισπράξει μια τεράστια προκαταβολή που προσεγγίζει τα 130 εκατ. ευρώ. Την ίδια στιγμή, όμως, δεν σταμάτησαν οι εκατέρωθεν προσφυγές. 
Το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό Αθήνα δρομολογείται από τις αρχές της δεκαετίας. Μάλιστα το 2014, δηλαδή πριν από έξι χρόνια, είχε ανακοινωθεί πως ο διαγωνισμός προκηρύσσεται άμεσα. Τελικά προκηρύχθηκε πριν από δύο χρόνια και κόλλησε στις προσφυγές και σε άλλα ζητήματα. Ταυτόχρονα υπήρξε πρόβλημα με το διαγωνισμό για τις πρόδρομες εργασίες ώστε ο ανάδοχος της κύριας σύμβασης να μπορεί να προχωρήσει γρήγορα. 
Στην περίπτωση που αποφασιστεί η συνέχιση του διαγωνισμού, τότε θα υπάρξει νέα τεχνική αξιολόγηση των δύο προσφορών. Στη συνέχεια οι δύο κοινοπραξίες θα καταθέσουν δεσμευτική οικονομική προσφορά και ο φθηνότερος θα κερδίσει τη μεγαλύτερη σύμβαση δημοσίου έργου των τελευταίων ετών. Αν αποφασιστεί η επανάληψη του διαγωνισμού τότε το χρονοδιάγραμμα θα αλλάξει. Όμως, ούτως ή άλλως το έργο πάει για το επόμενο ΕΣΠΑ.

businessdaily.gr