Τετάρτη 22 Ιουλίου 2020

«Ώρα μηδέν» για τη γραμμή 4 του μετρό: Εντός της εβδομάδας κρίνεται η τύχη του διαγωνισμού με προϋπολογισμό 1,8 δις €.

Μέσα στην εβδομάδα έχει προγραμματιστεί σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου, ώστε να κριθεί η τύχη του μεγάλου διαγωνισμού, προϋπολογισμού 1,8 δις ευρώ, για το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό της Αθήνας.

Ο διαγωνισμός έχει εμπλακεί σε δικαστική διαμάχη με προσφυγές στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) από τις δύο κοινοπραξίες που το διεκδικούν, επικεφαλής των οποίων είναι οι ΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ. Στο υπουργείο Υποδομών, με τη συνδρομή του Μεγάρου Μαξίμου, φαίνεται πως αναζητούν μέχρι την τελευταία στιγμή φόρμουλα ώστε να μην ακυρωθεί ο διαγωνισμός.

Το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 του μετρό δρομολογείται από τις αρχές της δεκαετίας. Μάλιστα, το 2014, δηλαδή πριν από έξι χρόνια, είχε ανακοινωθεί πως ο διαγωνισμός θα προκηρυσσόταν άμεσα. Τελικά προκηρύχθηκε πριν από δύο χρόνια και «κόλλησε» στις προσφυγές και σε άλλα ζητήματα. Ταυτόχρονα, υπήρξε πρόβλημα με τον διαγωνισμό για τις πρόδρομες εργασίες, ώστε ο ανάδοχος της κύριας σύμβασης να μπορεί να προχωρήσει γρήγορα.

Στην περίπτωση που αποφασιστεί η συνέχιση του διαγωνισμού, τότε θα υπάρξει νέα τεχνική αξιολόγηση των δύο προσφορών. Στη συνέχεια, οι δύο κοινοπραξίες θα καταθέσουν δεσμευτική οικονομική προσφορά και ο φθηνότερος θα κερδίσει τη μεγαλύτερη σύμβαση δημοσίου έργου των τελευταίων ετών. Αν αποφασιστεί η επανάληψη του διαγωνισμού, τότε το χρονοδιάγραμμα θα αλλάξει.

Περιλαμβάνει 15 υπόγειους σταθμούς

Το πρώτο τμήμα της γραμμής 4 έχει σχεδιαστεί με σκοπό την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του λεκανοπεδίου και του κέντρου της Αθήνας. Η χάραξή του εκτείνεται από την περιοχή του Άλσους Βεΐκου στο Γαλάτσι μέχρι το Γουδή και υπάγεται στα διοικητικά όρια των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου. Έχει μήκος περίπου 12,8 χιλιόμετρα και περιλαμβάνει 15 νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.

Όσοι θεωρούν πως πρέπει να συνεχιστεί ο υφιστάμενος διαγωνισμός υποστηρίζουν ότι τυχόν επανάληψή του θα οδηγήσει σε πολυετή καθυστέρηση ενός έργου που σχεδιάζεται από τα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας. Η άλλη πλευρά εκτιμά πως οι προσφυγές έχουν περιπλέξει αρκετά την κατάσταση και θα χρειαστούν νομικές «ακροβασίες» για τη συνέχιση της διαδικασίας.


newsbreak.gr