Δεν είναι επιστημονική φαντασία, είναι απλή επιστήμη. Η ιδέα
μιας υπερηχητικής επιβατικής αμαξοστοιχίας που τρέχει σε σωλήνα χαμηλής πίεσης,
που ονομάζεται hyperloop, χρηματοδοτήθηκε από τον Elon Musk, ιδρυτή της Tesla
και της SpaceX.
Ωστόσο, υπάρχουν ήδη αρκετά ανεξάρτητα έργα από την Tesla, όπως
η ισπανική εταιρεία Zeleros, η οποία μόλις έκλεισε έναν γύρο χρηματοδότησης για
επτά εκατομμύρια ευρώ μεταξύ διαφόρων επενδυτών. Ο στόχος είναι να είναι το
hyperloop σας έτοιμο την επόμενη δεκαετία.
Η εταιρεία ανοίγει έτσι ένα νέο στάδιο στην ανάπτυξη της
έκδοσης του hyperloop. Το αποκαλούν «πέμπτο μέσο μεταφοράς» και διαβεβαιώνουν
ότι είναι η καλύτερη εναλλακτική λύση για το μέλλον για την αποτελεσματική και
βιώσιμη κάλυψη διαδρομών μεγάλων αποστάσεων για τη μεταφορά επιβατών και
εμπορευμάτων. Έτσι, θα είναι δυνατό να ταξιδέψετε από τη Μαδρίτη στο Παρίσι σε
λίγο περισσότερο από μία ώρα. Η πιθανή ταχύτητά της θα είναι περίπου 1.000
χιλιόμετρα την ώρα.
«Το Hyperloop είναι
μια εξαιρετική εξέλιξη που απαιτεί τη συμμετοχή των καλύτερων σε κάθε τομέα και
γι 'αυτό από την αρχή αποφασίσαμε να προσεγγίσουμε το έργο μας συνεργατικά.
Συνδυάζουμε την ανθρώπινη ομάδα και την τεχνολογία της Zeleros, με την εμπειρία
της ισπανικής βιομηχανίας, επιτρέποντάς μας να ενισχύσουμε και να επεκτείνουμε
την ηγεσία της σε τομείς όπως οι σιδηροδρομικές, αεροναυπηγικές, υποδομές και
ηλεκτροδότηση », σύμφωνα με τον David Pistoni, εκτελεστικό διευθυντή του
Zeleros.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ
HYPERLOOP;
Το Hyperloop θεωρείται το πέμπτο μέσο μεταφοράς. Σε αυτό το
περιβάλλον, τα οχήματα αιωρούνται και ταξιδεύουν μέσω ενός δικτύου σωλήνων
χαμηλής πίεσης, ελαχιστοποιώντας την τριβή με τον αέρα και το έδαφος,
παρέχοντας έτσι τη δυνατότητα να φτάσετε ταχύτητες έως και 1000 χιλιόμετρα την
ώρα, μειώνοντας την κατανάλωση ενέργειας και μηδενικές άμεσες εκπομπές. Ένα
ενοποιημένο ευρωπαϊκό δίκτυο hyperloop θα μπορούσε να μειώσει περίπου
περισσότερους από επτά εκατομμύρια τόνους εκπομπών αερίων θερμοκηπίου ετησίως,
παρέχοντας μια ταχύτερη και πιο βιώσιμη λύση για τη σύνδεση των κύριων πόλεων
και των κέντρων εφοδιαστικής σε αποστάσεις μεταξύ 400 και 1.500 χιλιομέτρων.
cincodias.elpais.com
Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης