Τόσο η σήραγγα βάσης Ceneri όσο και ο διάδρομος 4 μέτρων μεταξύ Βασιλείας και Chiasso θα τεθούν σε λειτουργία τον Δεκέμβριο του 2020. Οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές θα επωφεληθούν από το γεγονός ότι μπορούν να μεταφερθούν περισσότερα φορτία στον άξονα Βορρά-Νότου. Το Gateway Basel Nord θα βοηθήσει σε αυτές τις προσπάθειες.
Η σήραγγα βάσης Ceneri είναι ο τελευταίος υπόλοιπος σύνδεσμος του New Rail Link μέσω των Άλπεων (NRLA) που απομένει να ολοκληρωθεί. Μόλις ανοίξει στις σιδηροδρομικές μεταφορές στις 13 Δεκεμβρίου 2020, όλες οι εμπορευματικές σιδηροδρομικές επιχειρήσεις θα μπορούν να μετακινούν περισσότερη χωρητικότητα και να εκτελούν ταχύτερες, πιο αξιόπιστες συνδέσεις. Ήταν μια αναμονή 28 ετών από τότε που η σιδηροδρομική σύνδεση υψηλής ταχύτητας μέσω των Άλπεων εγκρίθηκε από Ελβετούς ψηφοφόρους σε υποχρεωτικό δημοψήφισμα.
Μέχρι έξι 750m εμπορευματικών αμαξοστοιχιών, βάρους έως 2.100t, θα χρησιμοποιούν το Gotthard Base Tunnel ανά ώρα και ανά κατεύθυνση στο μέλλον, ανάλογα με τη ζήτηση. Υπάρχουν ακόμα ορισμένοι περιορισμοί στο Gotthard Base Tunnel. Κατά συνέπεια, οι σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές θα λαμβάνουν τέσσερις έως πέντε (εναλλασσόμενες) γραμμές ανά ώρα και κατεύθυνση μεταξύ 13 Δεκεμβρίου 2020 και τέλους του 2022. Δύο από αυτές θα διασχίσουν το Luino της Ιταλίας, αποφεύγοντας έτσι τη σήραγγα βάσης Ceneri.
Λόγω των καθυστερήσεων που προκλήθηκαν από την πανδημία κοραναϊού στο σταθμό Chiasso, πέρα από το Gallerate και στα νότια του Μιλάνου, φαίνεται πιθανό ότι τα εμπορευματικά τρένα 750 μέτρων θα μπορούν να εκτελούνται μόνο από τον Ιούνιο του 2021.
railway-news.com
Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης
Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης