Πέμπτη 4 Ιουνίου 2020

Η Σερβία στο επίκεντρο ενδιαφέροντος των σιδηροδρομικών εταιριών της Ευρώπης και της Κίνας.

Η Σερβία βρίσκεται στο ραντάρ των σιδηροδρομικών εταιρειών στην Ευρώπη και την Κίνα. Εάν όλα πάνε σύμφωνα με το σχέδιο, η χώρα θα έχει σύντομα τακτική σύνδεση με το τρένο στο New Silk Road. Αυτό αποκαλύφθηκε από τους Metrans και DBO Bahnoperator κατά τη διάρκεια του διαδικτυακού σεμιναρίου New Silk Road προς την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη.
Ένα τρένο φορτωμένο με μάσκες και ιατρικό εξοπλισμό από την κινεζική πόλη Γουχάν έφτασε στον τερματικό σταθμό του Βελιγράδι της Σερβίας στις 24 Μαΐου. Το τρένο οργανώθηκε με τη βοήθεια της κινεζικής κυβέρνησης, προκειμένου να στηρίξει τη Σερβία στην αντιμετώπιση του κοροναϊού. Ήταν μια εξατομικευμένη αποστολή, αλλά σηματοδότησε την αρχή μιας μόνιμης σύνδεσης μεταξύ των χωρών.

Αυτό το καλοκαίρι

Σύντομα θα πρέπει να πραγματοποιηθεί τακτική σύνδεση μεταξύ Κίνας και Σερβίας, ανέφεραν οι συνεργαζόμενες εταιρείες Metrans και DBO Bahnoperator κατά τη διάρκεια του διαδικτυακού σεμιναρίου. «Υπάρχουν πολλές κινεζικές εταιρείες που παράγουν αγαθά για τη συγκεκριμένη περιοχή. Υπάρχει μια τεράστια αγορά για αυτήν την υπηρεσία », δήλωσε ο Marcel Stein, Διευθύνων Σύμβουλος της DBO Bahnoperator.

Σύμφωνα με τον Διευθυντή της Metrans Martin Koubek, η υπηρεσία θα πρέπει να λειτουργεί και να λειτουργεί πριν από την πτώση του τρέχοντος έτους. «Οι Κινέζοι συνεργάτες μας ερευνούν επί του παρόντος τη ζήτηση στην Κίνα για να εκτιμήσουν εάν αυτό θα πρέπει να είναι μια δεκαπενθήμερη ή εβδομαδιαία υπηρεσία για να ξεκινήσει, και αν αυτό θα προέρχεται από Γουχάν ή Ξι Αν. Αλλά θα ξεκινήσουμε σύντομα την υπηρεσία, πιθανώς αυτό το καλοκαίρι. Χάρη στην πρόσφατη αποστολή από την Wuhan, αυτή η σύνδεση βρίσκεται υπό την προσοχή των ναυτιλιακών εταιρειών. "
Ταχύτερη διαδρομή

Τα κινεζικά προϊόντα έχουν φτάσει στη Σερβία με τρένο, ωστόσο, η ταχύτερη διαδρομή προς τη χώρα δεν έχει ακόμη καθοριστεί. Προϊόντα όπως ηλεκτρονικά, μικρά μηχανήματα και για την αυτοκινητοβιομηχανία έχουν φορτωθεί σε τρένα προς τη Βουδαπέστη, όπου φορτώνονται ξανά για να συνεχίσουν το ταξίδι με το τρένο προς τη Σερβία. Το πρώτο τρένο αυτού του είδους έφτασε στη Σερβία στις 24 Οκτωβρίου πέρυσι από την κινεζική πόλη Τζινάν, στην επαρχία Σανγκντόνγκ.

Αυτό το ταξίδι διήρκεσε ένα μήνα, ωστόσο, και η ταχύτητα καθιστά τη σιδηροδρομική μεταφορά μια ελκυστική προσφορά σε σύγκριση με τις θαλάσσιες μεταφορές. Η απευθείας διαδρομή προς τη Σερβία, όπως αποδείχθηκε από την αποστολή από Γουχάν, έχει χρόνο διέλευσης δεκαπέντε ημερών. Η υπηρεσία διέρρευσε μέσω της κανονικής διαδρομής, διασχίζοντας το Καζακστάν και την Πολωνία.

Μέσω της Ουκρανίας

«Εξετάζουμε τώρα τρόπους για να μειώσουμε ακόμη περισσότερο αυτόν τον χρόνο διέλευσης», δήλωσε ο Stein. «Αυτό θα μπορούσε να γίνει τρέχοντας μέσω Ουκρανίας. Μια σύντομη περικοπή καθώς αυτό θα μπορούσε να μειώσει τον χρόνο παράδοσης με μία ή δύο ημέρες. "

Η διαδρομή μέσω Ουκρανίας είναι ταχύτερη, αλλά και πιο δύσκολη. Η χώρα είναι πολιτικά ασταθής και δεν μπορούν να αποσταλούν όλα τα προϊόντα κατά μήκος αυτής της διαδρομής. «Κάποιο φορτίο επιτρέπεται, μερικά όχι. Οι ανατολικοί όγκοι πρέπει επίσης να αναπτυχθούν περαιτέρω », είπε όταν ρωτήθηκε τι πρέπει να συμβεί για να ξεκινήσει αυτή η ταχύτερη διαδρομή.

Κατευθυνόμενος ανατολικά

Οι ανατολικοί όγκοι παραμένουν πρόβλημα στην κανονική διαδρομή μέσω Πολωνίας. "Έχουμε προγραμματίσει ένα ταξίδι με τρένο από τη Σερβία προς Γουχάν την επόμενη εβδομάδα", δήλωσε ο Κουμπέκ. «Αλλά η ζήτηση προς ανατολική κατεύθυνση πρέπει να αξιολογηθεί και εδώ». Πρόσθεσε ότι θα μπορούσε να συνδυαστεί με φορτίο από την ευρύτερη περιοχή, όπως η Ουγγαρία.

Σύμφωνα με τον Στάιν, είναι σημαντικό να αναπτυχθούν απευθείας σιδηροδρομικές συνδέσεις με χώρες όπως η Σερβία. «Πολλά φορτία αποστέλλονται παραδοσιακά μέσω του Ντούισμπουργκ. Μια άμεση εξυπηρέτηση θα μείωνε το κόστος και θα οδηγούσε σημαντικά στον χρόνο. Υπάρχουν πολύ καλές ευκαιρίες στην αγορά της Ανατολικής Ευρώπης. η ζήτηση υπάρχει και ο σιδηρόδρομος ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι της θάλασσας, ειδικά σε αυτήν την περιοχή. Η θαλάσσια αποστολή μέσω λιμένων καθώς η Koper διαρκεί πολύ περισσότερο. "

Βουδαπέστη - γραμμή Βελιγραδίου

Αυτό που παίζει επίσης ρόλο είναι η κατασκευή της γραμμής Βουδαπέστη - Βελιγράδι. Αυτός ο σιδηρόδρομος μεγάλης ταχύτητας μήκους 350 χιλιομέτρων θα πρέπει να ολοκληρωθεί έως το 2023 και θα αυξήσει σημαντικά την ικανότητα σύνδεσης μεταξύ Ουγγαρίας και Σερβίας. Για εταιρείες όπως η Metrans και η DBO Bahnoperator, αυτό σημαίνει την ευκαιρία να παρέχετε ακόμη περισσότερες και γρηγορότερες υπηρεσίες στη διαδρομή.

Ταυτόχρονα, σημαίνει επίσης μεγαλύτερη ζήτηση, καθώς η κατασκευή απαιτεί υλικά που εισάγονται από την Κίνα. Στην πραγματικότητα, το πρώτο τρένο μέσω της Βουδαπέστης πέρυσι παρέδωσε εξοπλισμό για χρήση από Κινέζους εργάτες στη νέα γραμμή. "Επίσης σήμερα, η China Railways, ένας από τους κύριους εργολάβους στο σερβικό τμήμα, είναι ένας από τους κύριους πελάτες της νέας υπηρεσίας μεταξύ Κίνας και Σερβίας", δήλωσε ο Koubek.

βίντεο

Μπορείτε να παρακολουθήσετε το βίντεο της άφιξης του τρένου στον τερματικό σταθμό του Beograd παρακάτω.

Διάσκεψη κορυφής για τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές στο Πόζναν

Το διαδικτυακό σεμινάριο διοργανώθηκε πριν από τη Διάσκεψη Κορυφής RailFreight Poland , η οποία πραγματοποιηθεί στις 1, 2 και 3 Σεπτεμβρίου 2020 στο Πόζναν. Το τερματικό δίκτυο της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης είναι ένα από τα θέματα του προγράμματος. Η εγγραφή είναι ανοιχτή και μπορεί να γίνει εδώ . Το πρόγραμμα μπορεί να δει  εδώ .

railfreight.com