Δευτέρα 11 Μαΐου 2020

Το Shandong-Europe Express συνδέει την Κίνα και το Αμβούργο.

Το νέο τρένο Shandong-Europe Express από το Jinan έφτασε στον τερματικό σταθμό Billwerder του Αμβούργου, παραδίδοντας πολύτιμο και ευαίσθητο στο χρόνο φορτίο από την Κίνα. «Το Shandong Express έφτασε στις 30 Απριλίου στο Αμβούργο εν μέσω της κρίσης του κοροναϊού. Είναι ένα ισχυρό σημάδι στις δύσκολες στιγμές για όλους μας », τόνισε ο Κινέζος Γενικός Πρόξενος στη Γερμανία DU Xiaohui.

Συντάκτης: Majorie van Leijen

Στις 10 Απριλίου, το "Shandong-Europe Express" ξεκίνησε από το Jinan, την πρωτεύουσα της επαρχίας Shandong. Το τρένο, το οποίο λειτουργεί από την ομάδα Shandong Hi-Speed ​​ως μέρος της υπηρεσίας εμπορευματικής κυκλοφορίας Qilu Europe-Asia, φορτώθηκε με 41 εμπορευματοκιβώτια 40 ποδιών γεμάτα με ανταλλακτικά ανεμογεννητριών, LED, εργαλεία και ιατρικά εφόδια. Επί του παρόντος, το τρένο λειτουργεί μόνο από την Κίνα στην Ευρώπη. Προς το παρόν δεν προσφέρεται μεταφορά προς την άλλη κατεύθυνση. Οι επόμενες αναχωρήσεις από Jinan έχουν προγραμματιστεί για τις 16 και 30 Μαΐου.

Επαρχία Σαντόνγκ

Η επαρχία Shandong βρίσκεται στην ανατολική ακτή της Κίνας, με τη χερσόνησο Shandong να σχηματίζει τη νότια ακτή του Κόλπου Bohai. Σύμφωνα με το ακαθάριστο εγχώριο προϊόν (ΑΕγχΠ), το Shandong είναι οικονομικά η τρίτη πιο σημαντική επαρχία της Κίνας. Εκεί βρίσκονται βιομηχανίες στους τομείς ηλεκτρονικών, μηχανημάτων, χημικών, υφασμάτων και επεξεργασίας τροφίμων. Το λιμάνι του Qingdao παρέχει στην επαρχία συνδέσεις με τον ωκεανό με ευρωπαϊκά λιμάνια.
Το τρένο για το Αμβούργο δεν είναι η πρώτη αναχώρηση από την επαρχία προς την Ευρώπη. Τον Σεπτέμβριο του περασμένου έτους, το πρώτο κινεζικό τρένο εμπορευματοκιβωτίων αναχώρησε από την πόλη Jinan προς το σιδηροδρομικό σταθμό Novi Beograd (Νέο Βελιγράδι) στο Βελιγράδι. Ένα μήνα νωρίτερα, ξεκίνησε μια νέα υπηρεσία από την πόλη Yantai στο Duisburg.

Αμβούργο στο New Silk Road

Το Αμβούργο φιλοξενεί ένα εκτεταμένο δίκτυο σιδηροδρομικών συνδέσεων από και προς την Κίνα. Πέρυσι, 204 σιδηροδρομικές συνδέσεις την εβδομάδα διατέθηκαν στην αγορά και εκτελούνται μεταξύ του λιμανιού του Αμβούργου και 20 προορισμών στην Κίνα. Πεκίνο, Changchun, Changsha, Chengdu, Chonqing, Dalina, Ganzhou, Harbin, Hefei, Qingdao, Shenyang, Shenzhen, Shilong, Suzhou, Tianjin, Wuhan, Yiamen, Xi'an, Yiwu και Zhengzhou συνδέονταν τακτικά με το Αμβούργο μέσω του New Δρόμος του μεταξιού. Το 2019, περίπου 100.000 στάνταρ εμπορευματοκιβώτια (TEU) μεταφέρθηκαν σιδηροδρομικώς.
Ο Γερουσιαστής Οικονομικών του Αμβούργου, Michael Westhagemann πρόσθεσε: «Είμαι πολύ χαρούμενος που βλέπω ότι μπορούμε να βελτιώσουμε ακόμη περισσότερο τις σχέσεις μεταξύ Αμβούργου και Κίνας. Οι χερσαίες συνδέσεις, ιδίως οι σιδηροδρομικές μεταφορές, παρέχουν στο λιμάνι του Αμβούργου μεγάλες ευκαιρίες και είναι ένα από τα πλεονεκτήματά της: 12 τοις εκατό των γερμανικών σιδηροδρομικών εμπορευματικών μεταφορών φτάνει ή αναχωρεί από το λιμάνι του Αμβούργου. Αυτό μας βάζει σε μια εξαιρετική θέση εκκίνησης για να αξιοποιήσουμε σωστά αυτήν τη δύναμη με βιώσιμο τρόπο στο Silk Road στο μέλλον. "

Επιλέγοντας ράγα

Συχνά συζητήθηκε ο ρόλος των σιδηροδρόμων για μεγάλα λιμάνια, όπως αυτός του Αμβούργου. Για το Αμβούργο, οι συνδέσεις New Silk Road είναι ένας σημαντικός τρόπος μεταφοράς που «κλείνει το κενό μεταξύ αεροπλάνων και πλοίων». Το λιμάνι του Αμβούργου έχει ετήσια απόδοση περίπου 2,6 εκατομμυρίων TEU θαλάσσιων εμπορευματοκιβωτίων για την Κίνα. Σχεδόν κάθε τρίτο εμπορευματοκιβώτιο που διακινείται στις αποβάθρες προέρχεται ή κατευθύνεται προς την Κίνα.
«Υπάρχουν τρεις τρόποι μεταφοράς για να διαλέξετε κατά τη μεταφορά εμπορευμάτων προς ή από την Κίνα: πλοία, τρένα ή αεροπλάνα. Το κόστος και ο χρόνος είναι σημαντικοί παράγοντες σε αυτήν την απόφαση. Το Airfreight είναι προφανώς το γρηγορότερο. Μπορεί να μεταφέρει εισαγωγές και εξαγωγές φορτίων μεταξύ Ασίας και Ευρώπης σε μία έως δύο ημέρες. Ωστόσο, είναι επίσης πολύ δαπανηρό. Η θαλάσσια αποστολή μεταξύ των ηπείρων είναι πολύ φθηνή, αλλά μπορεί να χρειαστούν έως και οκτώ εβδομάδες για να φτάσουν τα αγαθά στον προορισμό τους. Η τρίτη δυνατότητα, η σιδηροδρομική ναυτιλία, κλείνει το χάσμα μεταξύ αεροπλάνων και πλοίων. Τα τρένα διαρκούν δύο έως τρεις εβδομάδες για τη διαδρομή μεταξύ Ευρώπης και Ασίας. Όσον αφορά το κόστος, το σιδηροδρομικό φορτίο βρίσκεται επίσης μεταξύ αεροπορικών και θαλάσσιων μεταφορών », είπε το λιμάνι.

Διάσκεψη κορυφής για τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές στο Πόζναν

Στη φετινή διάσκεψη κορυφής RailFreight της Πολωνίας , το λιμάνι του Αμβούργου εκπροσωπείται σε μια συζήτηση για το λιμάνι επιλογής για Πολωνούς πελάτες. Ο Maciej Brzozowski από το λιμάνι του Αμβούργου θα ξεκινήσει συζήτηση με ομιλητές από το λιμάνι του Ρότερνταμ, το λιμάνι του Γκντανσκ και τους φορείς εκμετάλλευσης DB Cargo Polska και Real Logistics.
Η Διάσκεψη Κορυφής για τις σιδηροδρομικές εμπορευματικές μεταφορές πραγματοποιείται στις 1, 2 και 3 Σεπτεμβρίου 2020 στο Πόζναν. 
railfreight.com

Επιμέλεια: Χρήστος Γιαννακίδης