Τετάρτη 6 Μαΐου 2020

Ηλεκτρονικό εισιτήριο «μετράει» επιβάτες τρένων.

Με εξειδικευμένο ηλεκτρονικό σύστημα που αποτρέπει την έκδοση εισιτηρίων πάνω από το 50% της χωρητικότητας των τρένων (βάσει των κυβερνητικών αποφάσεων) αντιμετωπίζει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ τη σταδιακή επιστροφή στις μετακινήσεις.

Κάθε εισιτήριο που εκδίδεται συνδέεται με ένα συγκεκριμένο τρένο στο πλαίσιο του νέου συστήματος εισιτηρίων που αναπτύχθηκε για τον προαστιακό. Ετσι υπάρχει σαφής εικόνα για τα στατιστικά της κίνησης και λαμβάνονται αποφάσεις για να σταματάει η έκδοση εισιτηρίων μετά την πλήρωση του 50%. Τα τρένα έχουν συνεχή ροή φρέσκου αέρα κατά τουλάχιστον 30% και γίνεται συνεχής αλλαγή φίλτρων αέρα στους συρμούς, καθιστώντας τα τρένα το ασφαλέστερο μέσο μεταφοράς εν μέσω πανδημίας, υποστήριξε ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Φίλιππος Τσαλίδης.

«Βοηθοί επιβατών» δεν είναι παρόντες στους σταθμούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την αποφυγή του συνωστισμού καθώς, όπως είπε ο κ. Τσαλίδης, «εμείς δεν έχουμε τόσο προσωπικό ώστε να στηρίξουμε μια τέτοια κίνηση». Δεν παρέλειψε ωστόσο να «κουνήσει το δάχτυλο» στον ΟΣΕ τονίζοντας ότι η λειτουργία των σταθμών αποτελεί ευθύνη του ΟΣΕ στον οποίο μάλιστα έχει ήδη απευθύνει σχετικό ερώτημα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Η πανδημία κόστισε ακριβά στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς παρατηρήθηκε μείωση εσόδων κατά 65% τον Μάρτιο (πρώτο μήνα εφαρμογής μέτρων περιορισμού) και 96% τον Απρίλιο. H διεκδίκηση αποζημιώσεων αποτελεί το επόμενο βήμα της εταιρείας καθώς, όπως τόνισε ο κ. Τσαλίδης, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εντάσσεται στις πληττόμενες επιχειρήσεις και επιφυλάσσεται για τη διεκδίκηση των απολεσθέντων εσόδων.

Ο κορωνοϊός φέρνει καθυστερήσεις στο επενδυτικό πρόγραμμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθώς αυτό συνδέεται με τα έργα στο δίκτυο, τα οποία επίσης εμφανίζουν ορισμένες καθυστερήσεις. Ως προς την άφιξη των ανακατασκευασμένων ιταλικών τρένων αυτά θα καθυστερήσουν κατά έξι μήνες, με εξαίρεση το πρώτο τρένο που θα φτάσει κανονικά το φθινόπωρο. 

Η πύκνωση των δρομολογίων μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης θα πραγματοποιηθεί κατόπιν κυβερνητικών οδηγιών για τις συνολικές μετακινήσεις που αναμένονται στις 18 Μαΐου.

Ως προς τα δρομολόγια από το Κιάτο μέχρι το Αίγιο όμως, δεν έχουν ολοκληρωθεί ακόμα οι δοκιμές, καθώς αναμένεται η πιστοποίηση μιας ακόμα σήραγγας. Στη συνέχεια θα πραγματοποιηθούν τα δοκιμαστικά δρομολόγια με στόχο την παράδοση σε λειτουργία της νέας γραμμής μέσα στο καλοκαίρι.

ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ
kathimerini.gr