Ο υπουργός Οικονομικών της Ουγγαρίας, Mihaly Varga, ανακοίνωσε τη σύναψη συμφωνίας μεταξύ Ουγγαρίας και Κίνας για τη χρηματοδότηση της νέας σιδηροδρομικής σύνδεσης ανάμεσα στη Βουδαπέστη και το Βελιγράδι.
Το συνολικό κόστος του σιδηροδρομικού έργου θα ανέλθει σε $2,1 δισ. για την Ουγγαρία, εκ των οποίων τα $1,855 δισ. θα δοθούν από την Κίνα, υπό μορφή δανείου. Ωστόσο, οι ακριβείς όροι της δανειακής σύμβασης ακόμη δεν έχουν δοθεί στην δημοσιότητα.
Το νέο έργο είναι μέρος του Belt and Road Initiative και θα αποτελέσει το μεγαλύτερο έργο υποδομών της Κίνας εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το μνημόνιο συνεργασίας για την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής σύνδεσης είχε υπογραφεί το 2014 από εκπροσώπους της Κίνας, της Ουγγαρίας και της Σερβίας, έκτοτε ωστόσο υπήρξαν αρκετές καθυστερήσεις. Η κατασκευή του τμήματος που ανήκει στη Σερβία ξεκίνησε το 2018, για το οποίο η χώρα έλαβε δάνειο $297 εκατ. από την Κίνα.
Σύμφωνα με τον κ. Varga, η κατασκευή των 150 χλμ. σιδηροδρομικής γραμμής θα ολοκληρωθεί έως το 2025.
Απώτερος στόχος του έργου είναι τελικά η διακίνηση αγαθών από την Ελλάδα, και συγκεκριμένα από το λιμάνι του Πειραιά, στην Κεντρική Ευρώπη. Το κομμάτι που θα κατασκευαστεί είναι ένα μέρος μόνο του συνολικού σιδηροδρομικού διαδρόμου που σχεδιάζεται και περιλαμβάνει τη σύνδεση του Βελιγραδίου με τα Σκόπια και την Αθήνα. Ο σχεδιασμός της συγκεκριμένης σύνδεσης αποτελεί μέρος της Πρωτοβουλίας 17+1, στην οποία ανήκει πλέον και η Ελλάδα. Τα έργα που σχεδιάζονται είναι ενταγμένα στο γενικότερο σχέδιο Belt and Road της Κίνας, που έχει ως σκοπό τη δημιουργία νέων εμπορικών δρόμων για τη διακίνηση κινεζικών προϊόντων.
Φωτό: Fantasylife/Pixabay
naftikachronika.gr