Τετάρτη, 1 Απριλίου 2020

Η ιστορία των νοσοκομειακών τραίνων έρχεται από παλιά και φτάνει στις ήμερες μας…

Οι ιατροί μεταφέρουν θύματα της μάχης σε ιατρικό τρένο, κατά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο.

Τα ιατρικά τραίνα TGVs, που χρησιμοποιούνται για την εκκένωση ασθενών από το Covid-19 σε περιοχές όπου η επιδημία είναι λιγότερο προηγμένη, είναι οι άμεσοι απόγονοι των ιατρικών αμαξοστοιχιών που εφευρέθηκαν στα τέλη του 19ου αιώνα.

Σύμφωνα με τον ιστορικό σιδηροδρόμων Clive Lamming, η μεταφορά, βλέποντας προς τα πίσω, των τραυματιών στρατιωτών φαίνεται να έχει αυτοσχεδιαστεί για πρώτη φορά το 1848 στην Ιταλία. Χρησιμοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του πολέμου της Κριμαίας το 1855, του αμερικανικού εμφυλίου πολέμου (1861-1865) και του γαλλογερμανικού πολέμου του 1870.

Η Γαλλική Εταιρεία για την Βοήθεια των Στρατιωτών Τραυματιών προκάλεσε  αίσθηση στην Παγκόσμια Έκθεση στη Βιέννη το 1873 παρουσιάζοντας ένα πρότυπο τραίνο υγείας. Αυτό περιελάμβανε ένα βαγόνι για τους γιατρούς με αίθουσα εργασίας, φαρμακείο, τρία «βαγόνια ασθενοφόρων», που είχαν ήδη εκτεθεί στην έκθεση του 1867 στο Παρίσι, με κουκέτες ή πάγκους για τους καθισμένους τραυματίες, κουζίνα ...

Ήταν το 1889 που αποφασίσαμε στη Γαλλία να κατασκευάσουμε πέντε "μόνιμα υγειονομικά τρένα" σε αυτό το μοντέλο. Αποτελείται από 23 αυτοκίνητα - συμπεριλαμβανομένων των 16 για τους πληγωμένους τραυματίες - παρέχονται από τα κυριότερα γαλλικά σιδηροδρομικά δίκτυα και τοποθετούνται υπό τη διεύθυνση της στρατιωτικής υπηρεσίας υγείας. Αλλά το κτηνοτροφείο του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου τους έκανε γρήγορα ανεπαρκή. Στη συνέχεια, θα στραφούμε στην ανάπτυξη κλασικών επιβατικών αυτοκινήτων για τη μεταφορά των τραυματιών, καθιστώντας ή ξαπλωμένη, λέει η SNCF σε ιστορική σημείωση.

Κινούμαστε στη δεκαετία του 1920 σε "αυτοκίνητα υγιεινής". Πρόκειται για συνηθισμένα αυτοκίνητα τα οποία μπορούν εύκολα να μετατραπούν σε φορεία μεταφοράς: οι πάγκοι και τα χωρίσματα των διαμερισμάτων μπορούν να αποσυναρμολογηθούν για να δημιουργήσουν χώρο. Αυτή η επιλογή ήταν σε χρήση μέχρι τη δεκαετία του 1980, υπενθυμίζει το SNCF. Οι αμαξοστοιχίες έχουν επίσης μεταφέρει ανθρώπους σε καιρό ειρήνης, οι οποίοι μπορούν μόνο να ταξιδεύουν απλωμένοι και να συνοδεύονται από μια ομάδα φροντιστών. Έτσι, η SNCF διέθετε "αυτοκίνητα ασθενοφόρων", μόνιμα εξοπλισμένα, τα οποία επέτρεπαν τη μεταφορά επιβατών σε κρεβάτια ή φορεία. Τα πιλοτικά τρένα για τη Λούρδη ήταν οι κύριοι χρήστες, μέχρι τη μεταρρύθμιση τους το 2014.

Η ετήσια άσκηση ιατρικής καταστροφής που διοργανώθηκε από τον Samu και την AP-HP έφερε την ιδέα μέχρι το Μάιο του 2019, με τη χρήση ενός TGV Duplex ως ιατρικού τραίνου για τη μεταφορά θυμάτων σε μια (πλασματική) επίθεση στο Metz. Το μοντέλο υιοθετήθηκε για τη μεταφορά ασθενών με Covid-19 : τέσσερις ασθενείς είναι εγκατεστημένοι σε φορεία που τοποθετούνται στα καθίσματα στο κατώτερο δωμάτιο ενός κανονικού βαγονιού, ενώ το άνω δωμάτιο αφήνεται ελεύθερο για τη μετακίνηση νοσηλευτικού προσωπικού .


geo.fr