Η βουλευτής Αχαΐας ΣΥΡΙΖΑ, Σία Αναγνωστοπούλου, τοποθετήθηκε στην Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, σήμερα Τρίτη 10.3, σχετικά με την υπογειοποίηση του τρένου στην Πάτρα, ρωτώντας την Πρόεδρο της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων για την πορεία των εργασιών του εν λόγω έργου.
Συγκεκριμένα η κ. Αναγνωστοπούλου ανέφερε: «Κυρία Πρόεδρε, κ. Αντιπρόεδρε, ευχαριστούμε για την παρουσία σας εδώ και για την παρουσίαση των πεπραγμένων που μας κάνατε.
Εγώ, θα ήθελα να κάνω μια απλή ερώτηση, αν και εφόσον εσείς μπορείτε να παρεμβαίνετε σε αυτά τα θέματα. Ξέρετε, ότι ένα έργο πάρα πολύ σημαντικό για την περιοχή της Πάτρας – Πύργου - Καλαμάτας, που είναι η σιδηροδρομική γραμμή και για το επιβατικό κοινό, αλλά και για τα εμπορεύματα, γιατί προβλέπεται και σύνδεση με το λιμάνι της Πάτρας, έχει ουσιαστικά σταματήσει και αυτό οφείλεται στην υπογειοποίηση ή μη του τρένου. Ξέρω πολύ καλά, ότι με την προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., είχε προβλεφθεί η υπογειοποίηση, η οποία δεν είναι απλώς για λόγους ομορφιάς, είναι για λόγους περιβαλλοντικούς, πάρα πολύ σημαντικούς και για λόγους βέβαια ασφάλειας της διέλευσης του τρένου μέσα από κατοικημένες περιοχές. Επειδή η αγωνία των κατοίκων είναι πολύ μεγάλη, αλλά και για λόγους εμπορικούς και οικονομικούς για τη περιοχή, θα θέλαμε να μάθουμε αν προχωράει καθόλου αυτή η υπόθεση».
Εγώ, θα ήθελα να κάνω μια απλή ερώτηση, αν και εφόσον εσείς μπορείτε να παρεμβαίνετε σε αυτά τα θέματα. Ξέρετε, ότι ένα έργο πάρα πολύ σημαντικό για την περιοχή της Πάτρας – Πύργου - Καλαμάτας, που είναι η σιδηροδρομική γραμμή και για το επιβατικό κοινό, αλλά και για τα εμπορεύματα, γιατί προβλέπεται και σύνδεση με το λιμάνι της Πάτρας, έχει ουσιαστικά σταματήσει και αυτό οφείλεται στην υπογειοποίηση ή μη του τρένου. Ξέρω πολύ καλά, ότι με την προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥ.ΡΙΖ.Α., είχε προβλεφθεί η υπογειοποίηση, η οποία δεν είναι απλώς για λόγους ομορφιάς, είναι για λόγους περιβαλλοντικούς, πάρα πολύ σημαντικούς και για λόγους βέβαια ασφάλειας της διέλευσης του τρένου μέσα από κατοικημένες περιοχές. Επειδή η αγωνία των κατοίκων είναι πολύ μεγάλη, αλλά και για λόγους εμπορικούς και οικονομικούς για τη περιοχή, θα θέλαμε να μάθουμε αν προχωράει καθόλου αυτή η υπόθεση».
Η Πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων κ. Ιωάννα Τσιαπαρίκου στην απάντησή της αναφέρθηκε ως εξής: «Σε σχέση με την υπογειοποίηση στην Πάτρα. Ναι, είχε αποφασιστεί να γίνει υπογειοποίηση και είχε προχωρήσει η εργολαβία. Νομίζω ότι υπάρχει μία στασιμότητα αυτή τη στιγμή. Δεν είμαστε, όμως, υπεύθυνοι να απαντήσουμε σε αυτό, ούτε έχουμε την αρμοδιότητα αυτή, είναι θέμα του Υπουργείου. Είναι απαραίτητο, βεβαίως - το λέμε και εμείς σε κάθε ευκαιρία - να επεκταθεί ο σιδηρόδρομος στη Δυτική Ελλάδα, στη δεύτερη πόλη της χώρας μας, μετά τη Θεσσαλονίκη, το αναμένουν όλοι και τα εμπορεύματα και οι επιβάτες και πρέπει οπωσδήποτε σε αυτόν τον τομέα να έχουμε εγρήγορση».
Για άλλη μία φορά επιβεβαιώνεται η ολιγωρία και η υπονόμευση της κυβέρνησης και συγκεκριμένα του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλή όσον αφορά ένα πολύ σημαντικό έργο για τη Δυτική Ελλάδα, το οποίο η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ είχε δρομολογήσει και αποσκοπούσε στη βελτίωση των μετακινήσεων και της καθημερινότητας των κατοίκων της περιοχής.
achaianews.gr