Τετάρτη 4 Μαρτίου 2020

Γεωπονικό Πανεπιστήμιο: Ζητά στάση μετρό και κτηνιατρική σχολή

Φέτος γιορτάζει τα 100 χρόνια λειτουργίας του με πλήθος εκδηλώσεων. Είναι το τρίτο αρχαιότερο ίδρυμα της Ελλάδας και ζητά τη συνδρομή της Πολιτείας για την ανάπτυξή του

Γεωπονικό πανεπιστήμιο: Μπορεί να μεγάλωσε, αλλά δεν… γέρασε.
Φέτος συμπλήρωσε τα 100 χρόνια λειτουργίας του και το γιορτάζει έχοντας στόχο, μεταξύ άλλων, να κάνει γνωστό σε ολόκληρη την κοινωνία το εκπαιδευτικό - επιστημονικό του έργο και, φυσικά, την τεράστια συμβολή του στην αναδιάρθρωση και την ανάπτυξη της γεωργικής παραγωγής της Ελλάδας επί πολλές δεκαετίες.
Το Γεωπονικό πανεπιστήμιο της Αθήνας είναι το τρίτο σε αρχαιότητα πανεπιστήμιο της χώρας μετά το Καποδιστριακό και το ΕΜΠ, και φέτος, προκειμένου να γιορτάσει την 100ή επέτειό του, έχει διοργανώσει πλήθος εκδηλώσεων, κατά τη διάρκεια της χρονιάς, καθώς, όπως τονίζει ο πρύτανης του, Σπύρος Κίντζιος, το «χρονικό αυτό ορόσημο συνοδεύεται από νέες προκλήσεις για το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο».


Το Γεωπονικό πανεπιστήμιο το οποίο εδρεύει στην καρδιά της Αθήνας (επί της Ιεράς οδού), διαθέτει σήμερα σχεδόν 10.000 φοιτητές , 6 σχολές και 13 τμήματα, πανεπιστημιούπολη η οποία εκτείνεται σε 250 στρέμματα , 28 συγκροτήματα κτιρίων, 11 αμφιθέατρα, 44 αίθουσες διδασκαλίας, πλήθος εργαστηρίων, 13 θερμοκήπια και 5 αγροκτήματα σε Κωπαίδα, Βοιωτία, Ωρωπό και ένα καταπληκτικό αμπελώνα στα Σπάτα, από τον οποίο το ίδρυμα παράγει βιολογικό κρασί υψηλής ποιότητας (ποικιλίες, Αθήρι, Ασύτρικο, Μαλαγουζιά, Ροδίτης, Σαββατιανό), και συμβάλλει δυναμικά στα έσοδα του ιδρύματος. Κατόπιν αυτών και όχι μόνο, έχει δίκιο ο πρύτανης κ. Κίντζιος, όταν τονίζει ότι «είμαστε αποφασισμένοι, σε συνεργασία με όλη την Ακαδημαϊκή μας Κοινότητα, να οδηγήσουμε το Ίδρυμα σε μία ισχυρότερη θέση και μια αναγεννημένη δομή, αντάξια της ιστορίας του. Το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, πρέπει να είναι -και θα καταστεί - ο ηγέτης στον χώρο της γεωτεχνικής εκπαίδευσης, τόσο σε εθνικό όσο και σε περιφερειακό επίπεδο».

Στα προβλήματα τα οποία αντιμετωπίζει σήμερα το ίδρυμα και στους μελλοντικούς στόχους αναφέρθηκε ο αντιπρύτανης Οικονομικών και Ανάπτυξης κ. Ιορδάνης Χατζηπαυλίδης, ο οποίος σημείωσε τον μικρό αριθμό προσωπικού, την ελλιπή κρατική χρηματοδότηση, καθώς και την αλματώδη αύξηση του αριθμού των φοιτητών. Με αφορμή την έναρξη των εκδηλώσεων για τα 100 χρόνια ζωής του, το Γεωπονικό, θέτει προς τους φορείς της Πολιτείας δύο σοβαρά αιτήματα, τα οποία, εφόσον ικανοποιηθούν, θα συμβάλουν στην ανάπτυξή και την επιστημονική του προσφορά προς τη νέα γενιά. Τα αιτήματα είναι τα εξής:

Iδρυση Κτηνιατρικής σχολής, αίτημα το οποίο έγινε αποδεκτό από την προηγούμενη πολιτική ηγεσία του υπουργείου (σ.σ Κώστας Γαβρόγλου) αλλά τελικά «κόλλησε» , καθώς όπως αποκάλυψε ο πρύτανης ασκήθηκαν πιέσεις από άλλα ιδρύματα να μην αποκτήσει το Γεωπονικό τη συγκεκριμένη σχολή. Τώρα το ίδρυμα επαναφέρει το αίτημα προς την υπουργό Παιδείας κυρία Κεραμέως , η οποία όμως δεν έχει δώσει το «πράσινο φώς» στο πανεπιστήμιο.
Κατασκευή σταθμού Μετρό στη γραμμή 3,η οποία διέρχεται κάτω από την πανεπιστημιούπολη . Ο σταθμός θα εξυπηρετεί καθημερινά πάνω από 8 .000 άτομα (φοιτητές, προσωπικό κ.α) καθώς και το κοινό που επισκέπτεται το Πανεπιστήμιο για πλήθος δράσεων . Αναφερόμενος στο συγκεκριμένο θέμα ο Κοσμήτορας της σχολής Περιβάλλοντος και Γεωργικής Μηχανικής κ. Χρήστος Καραβίτης αναφέρει τα εξής :Με την υπογραφή του Μνημονίου Συναντίληψης και Συνεργασίας μεταξύ του ΓΠΑ και της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΕ, ξεκίνησε στις 06/06/2018 η διαδικασία για την κατασκευή Σταθμού στην Γραμμή 3 που διέρχεται κάτω από την Πανεπιστημιούπολη σε χώρο του ΓΠΑ. Με βάση τα συμφωνηθέντα το ΓΠΑ προχώρησε στην ανάθεση στη Εταιρεία «OMICRON KAPPA Consulting» με δική του χρηματοδότηση την εκπόνηση της Προμελέτης Εφικτότητας κατασκευής του νέου σταθμού Μετρό «Γεωπονικό Πανεπιστήμιο». Στην παραδοθείσα τον Ιούλιο 2019 ,μελέτη τεκμηριώνεται η αναγκαιότητα της κατασκευής του νέου Σταθμού συναξιολογώντας: α) την αναμενόμενη ραγδαία αύξηση της επισκεψιμότητας στο Ίδρυμα, τόσο από τα μέλη της Πανεπιστημιακής Κοινότητας (πάνω από 8000 ημερησίως), όσο και από το ευρύ κοινό που επισκέπτεται το Πανεπιστήμιο ως θεατές των δράσεων που πραγματοποιούνται στους χώρους του, β) η ασφάλεια των φοιτητριών και των φοιτητών σε μια ευαίσθητη περιοχή (Ελαιώνας - Κεραμεικός) , και γ) τα αναμενόμενα σημαντικά οφέλη, κοινωνικά και οικονομικά, για την ευρύτερη περιοχή του Πανεπιστημίου από τη λειτουργία του σταθμού. Παράλληλα, η λειτουργία του σταθμού θα συμβάλει στην ανάδειξη της ιστορικής αξίας της Ιεράς Οδού, καθώς τμήματα των υπόψη κατασκευών δύναται να χρησιμοποιηθούν ως χώροι παρουσίασης των αρχαιολογικών ευρημάτων που θα συναντηθούν κατά τις εκσκαφές των ορυγμάτων, γεγονός που εναρμονίζεται πλήρως και με το μελλοντικό σχέδιο πεζοδρόμησής της. Παράδειγμα ενσωμάτωσης σταθμού σε υφιστάμενη γραμμή στην Αττικό Μετρό αποτελεί η κατασκευή του Σταθμού «Αγία Παρασκευή» στη Γραμμή 3, η οποία χωροθετείται μεταξύ των Σταθμών «Χαλάνδρι» και «Νομισματοκοπείο». Στην υιοθετούμενη πρόταση κατασκευής του νέου Σταθμού αξιολογήθηκαν και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις στην περιοχή, οι οποίες κρίνονται απολύτως αναστρέψιμες, όπως και η εφαρμογή ενός σχεδίου προσωρινών κυκλοφοριακών ρυθμίσεων με μειωμένη όχληση για την ευρύτερη περιοχή του έργου (η διακοπή της γραμμής δεν θα ξεπεράσει τις 3-4 εβδομάδες). Δυστυχώς η διαδικασία έχει παγώσει και για αυτό κάνουμε έκκλησή να συνεχισθεί το συντομότερο καθώς η ήδη μελετηθείσα αλληλουχία των εργασιών και η κατασκευαστική διαδικασία του Έργου καθιστούν πλήρως εφικτή την προκρινόμενη λύση.

Νικολίτσα Τρίγκα
ethnos.gr