Οι συρμοί του μετρό και του ηλεκτρικού θύμιζαν δοκιμαστικά δρομολόγια εξαιτίας της μείωσης κυκλοφορίας.
Μια εντελώς διαφορετική ημέρα ξημέρωσε χθες για τις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας.
Εκτός από μαθητές και γονείς που επηρεάστηκαν σφόδρα από την απόφαση για αναστολή κάθε εκπαιδευτικής λειτουργίας, η εικόνα στην πλειονότητα των μέσων μεταφοράς ήταν πρωτόγνωρη. Ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής (πρωί και απόγευμα) κατά τη διάρκεια των οποίων επικρατούσε μέχρι προχθές το αδιαχώρητο, παρά την κατά περίπου 15% μείωση της κυκλοφορίας –λόγω κορωνοϊού– οι συρμοί και τα οχήματα εκτελούσαν δρομολόγια σχεδόν άδεια από επιβάτες. Οι συρμοί του μετρό και του ηλεκτρικού θύμιζαν δοκιμαστικά δρομολόγια, κενά επιβατών, ενώ η εικόνα δεν διαφοροποιήθηκε σημαντικά μέσα στην ημέρα. Ωστόσο, αυτό που διαπιστώθηκε είναι ότι κατά τις ώρες εκτός αιχμής, που δεν εξυπηρετούν τις λεγόμενες «υποχρεωτικές» μετακινήσεις από και προς την εργασία, η κίνηση αυξήθηκε ελαφρώς, χωρίς ωστόσο να προσεγγίζει σε καμία περίπτωση μια τυπική καθημερινή ημέρα. Παρόμοια εικόνα εμφάνιζαν και οι δρόμοι της πρωτεύουσας, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι η πρώτη ημέρα που παρέμειναν κλειστά τα σχολεία οδήγησε σε δραματική μείωση των μετακινήσεων στην πόλη. Γεγονός αναμενόμενο έως ένα βαθμό, καθώς αφαιρούνται οι μεταφορές από και προς τα σχολεία, ωστόσο εκτιμάται από συγκοινωνιολόγους ότι περιορίστηκε σημαντικά και η μετακίνηση γονέων εργαζομένων οι οποίοι δεν προσήλθαν στον χώρο εργασίας διότι παρέμειναν στο σπίτι λόγω παιδιών.
Εκτός από μαθητές και γονείς που επηρεάστηκαν σφόδρα από την απόφαση για αναστολή κάθε εκπαιδευτικής λειτουργίας, η εικόνα στην πλειονότητα των μέσων μεταφοράς ήταν πρωτόγνωρη. Ιδιαίτερα τις ώρες αιχμής (πρωί και απόγευμα) κατά τη διάρκεια των οποίων επικρατούσε μέχρι προχθές το αδιαχώρητο, παρά την κατά περίπου 15% μείωση της κυκλοφορίας –λόγω κορωνοϊού– οι συρμοί και τα οχήματα εκτελούσαν δρομολόγια σχεδόν άδεια από επιβάτες. Οι συρμοί του μετρό και του ηλεκτρικού θύμιζαν δοκιμαστικά δρομολόγια, κενά επιβατών, ενώ η εικόνα δεν διαφοροποιήθηκε σημαντικά μέσα στην ημέρα. Ωστόσο, αυτό που διαπιστώθηκε είναι ότι κατά τις ώρες εκτός αιχμής, που δεν εξυπηρετούν τις λεγόμενες «υποχρεωτικές» μετακινήσεις από και προς την εργασία, η κίνηση αυξήθηκε ελαφρώς, χωρίς ωστόσο να προσεγγίζει σε καμία περίπτωση μια τυπική καθημερινή ημέρα. Παρόμοια εικόνα εμφάνιζαν και οι δρόμοι της πρωτεύουσας, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι η πρώτη ημέρα που παρέμειναν κλειστά τα σχολεία οδήγησε σε δραματική μείωση των μετακινήσεων στην πόλη. Γεγονός αναμενόμενο έως ένα βαθμό, καθώς αφαιρούνται οι μεταφορές από και προς τα σχολεία, ωστόσο εκτιμάται από συγκοινωνιολόγους ότι περιορίστηκε σημαντικά και η μετακίνηση γονέων εργαζομένων οι οποίοι δεν προσήλθαν στον χώρο εργασίας διότι παρέμειναν στο σπίτι λόγω παιδιών.
Επισήμως, ο ΟΑΣΑ δεν έχει ακόμα στοιχεία για τη χθεσινή ημέρα, ωστόσο ήταν διάχυτη η αίσθηση στα στελέχη του ότι η κίνηση ήταν σαφώς περιορισμένη σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα. Αγνωστο παραμένει το πώς θα εξελιχθεί η επιβατική κίνηση, καθώς από τη μία αναμένεται μεν εξομάλυνση της κατάστασης μετά τις πρώτες ημέρες των κλειστών σχολείων –καθώς εκτιμάται ότι θα έχουν βρεθεί εναλλακτικές για τους γονείς με παιδιά– αφετέρου υπολογίζεται ότι σημαντική μερίδα των γονέων θα αξιοποιήσει τη δυνατότητα που τους παρέχεται για τις πρόσθετες γονεϊκές άδειες αυτές τις ημέρες.
Σε κάθε περίπτωση, ωστόσο, στελέχη του ΟΑΣΑ διαβεβαιώνουν ότι κύριο μέλημα αυτή τη στιγμή είναι η διασφάλιση της δημόσιας υγείας. Ετσι, ο Οργανισμός προχωρεί συστηματικά στους καθαρισμούς και στις απολυμάνσεις, ενώ εντατικοποιεί όπου χρειάζεται τις παραπάνω ενέργειες. Ειδικότερα, όλοι οι σταθμοί του δικτύου των ΣΤΑΣΥ καθαρίζονται επιμελώς από συνεργεία καθαρισμού, ενώ δίνεται έμφαση στα σημεία με τα οποία έρχονται σε επαφή οι επιβάτες (κουπαστές, εκδοτικά και ακυρωτικά μηχανήματα εισιτηρίων κ.λπ.).
Οι συρμοί και τα οχήματα (λεωφορεία και τρόλεϊ) μετά το τέλος της βάρδιας και την απόσυρσή τους στα αμαξοστάσια καθαρίζονται και απολυμαίνονται, ενώ επίσης δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στα σημεία στήριξης των επιβατών (χειρολαβές, πόρτες, κάθετες μπάρες κ.λπ.). Σε όλους τους σταθμούς των γραμμών 1, 2 και 3, στα αμαξοστάσια καθώς και στα Κέντρα Ελέγχου και των τριών μέσων των ΣΤΑΣΥ και των ΟΣΥ υπάρχουν επαρκείς ποσότητες αντισηπτικού υγρού και απολυμαντικών μέσων προς χρήση των εργαζομένων.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΚΑΣΣΙΜΗ
kathimerini.gr