Σάββατο 14 Μαρτίου 2020

Οι σιδερένιοι «πονοκέφαλοι» της Λάρισας.

ΠΑΡΑ ΤΙΣ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ ΔΕΚΑΕΤΙΩΝ ΟΙ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΝ ΝΑ ΔΥΣΚΟΛΕΥΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ – Η «Ε» ΚΑΤΑΓΡΑΦΕΙ ΟΛΑ ΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΣΤΑ ΟΠΟΙΑ ΓΡΑΜΜΕΣ ΚΑΙ ΔΡΟΜΟΣ ΔΙΑΣΤΑΥΡΩΝΟΝΤΑΙ.


Κι αν τα τελευταία χρόνια με αφορμή δυστυχήματα και ατυχήματα, το ζήτημα της διαχείρισης των σιδηροδρομικών γραμμών που χωρίζουν την πόλη της Λάρισας έρχεται στην επικαιρότητα με κυβερνητικές υποσχέσεις, ωστόσο τίποτα δεν φαίνεται να αλλάζει ουσιαστικά στην καθημερινότητα των πολιτών.
Οι σιδερένιοι «πονοκέφαλοι» της Λάρισας

Για περίπου δέκα χιλιόμετρα οι σιδηροδρομικές γραμμές, από τον σταθμό του Μεζούρλου, διανύουν ένα μεγάλο κομμάτι του αστικού ιστού της Λάρισας ώσπου να φτάσουν ή μέχρι τη Νέα Σμύρνη (γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη) ή μέχρι το τέλος της οδού Κάρλας (γραμμή Λάρισας-Βόλου). Αν μάλιστα συνυπολογίσουμε το γεγονός πως υπάρχουν ανενεργές γραμμές σε άλλα σημεία, αλλά και το ότι η πόλη μεγαλώνει διαρκώς προς κάθε κατεύθυνση, είναι αναπόφευκτο η μετακίνηση των οδηγών να γίνεται με μεγάλη δυσκολία καθώς υπάρχουν αρκετά σημεία όπου ο δρόμος «κόβεται» από τις γραμμές. Η καθημερινή διέλευση των οχημάτων από αυτά, συνοδεύεται και με επιβάρυνσή τους καθώς το οδόστρωμα από τη χρήση ετών υποχωρεί συχνά παρά τις επαναλαμβανόμενες επιδιορθώσεις και παρεμβάσεις από τα αρμόδια συνεργεία. Η «Ε» καταγράφει όλα τα σημεία που προκαλούν «πονοκέφαλο» στους πολίτες.

*Ξεκινάμε τη βόλτα μας από την οδό Ξυλοκάστρου στο ύψος του σταθμού Μεζούρλου. Εκεί οι γραμμές που χωρίζουν τον δρόμο είναι ανενεργές αλλά παρ’ όλα αυτά χρειάζεται να ελαττώνουν ταχύτητα οι οδηγοί.

*Συνεχίζουμε με την οδό Ζακύνθου και Ροδοπούλου όπου κι εκεί υπάρχουν γραμμές, πίσω από το γήπεδο της Ανθούπολης. Ακριβώς ίδια περίπτωση.

*Στην οδό Μαρτάλη όπισθεν Σιδηροδρομικού Σταθμού ο δρόμος κόβεται από δύο ζεύγη ανενεργών γραμμών. Για το εν λόγω σημείο βρέθηκε στο δικαστήριο κατηγορούμενος πρόσφατα ο αναπληρωτής δήμαρχος κ. Γιώργος Σούλτης καθώς πολίτης υπέστη ζημιές στο αυτοκίνητό του και προσπαθούσε να δει από ποιον θα αποζημιωθεί. Ο κ. Σούλτης μπορεί να αθωώθηκε όμως ο πολίτης ακόμα ψάχνει το δίκιο του.

Σε εκείνο το σημείο ωστόσο υπάρχει ακόμα ένα ζήτημα. Οχήματα από την οδό Μαρτάλη μέσω ενός ανοίγματος της προστατευτικής σήτας, διασχίζουν όλες τις γραμμές για να παρκάρουν όπισθεν του νέου πάρκου στον Σταθμό. Ο κίνδυνος εντοπίζεται στο ότι με διαφορά δευτερολέπτων και χωρίς να έχει κανείς ορατότητα (αφού υπάρχουν σταματημένα βαγόνια ενδιάμεσα) περνούν τρένα.

*Φτάνουμε πίσω από τα μπόουλινγκ, κάτω από τη γέφυρα της παλιάς ΕΟ Αθηνών-Θεσσαλονίκης στις οδούς Κλεάνθους και Κάρλας. Εκεί υπάρχει μια αφύλακτη διάβαση. Τα οχήματα ταλαιπωρούνται καθημερινά με τους όποιους κινδύνους να ελλοχεύουν.

*Επί της Κάρλας υπάρχουν ακόμα δύο ανισόπεδες αφύλακτες διαβάσεις. Η μία στο ύψος του Πολιτιστικού Κέντρου Αγίου Γεωργίου και η άλλη στο ύψος των σχολείων (4ο ΕΠΑΛ, 13ο ΓΕΛ και 7ο Γυμνάσιο). Παρόμοιοι κίνδυνοι και δυσκολίες.

*Επιστρέφουμε από την οδό Βόλου όπου καθημερινά η κίνηση των οχημάτων διακόπτεται όταν περνάει η αμαξοστοιχία Αθηνών – Θεσσαλονίκης. ΙΧ, λεωφορεία και φορτηγά χρειάζεται να… ταρακουνηθούν αρκετά για να περάσουν τις γραμμές.

*Στην οδό Καραγάτση πάλι οι οδηγοί χρειάζονται οδηγικές ικανότητες και ψυχραιμία λόγω της μικρής ανηφόρας και της στενότητας του χώρου.

* Επόμενο σημείο αυτό της οδού Αγιάς. Από τη συγκεκριμένη φυλασσόμενη διάβαση περνούν καθημερινά εκατοντάδες οχήματα, πρέπει να εξοπλιστούν με υπομονή.

*Στη Νέας Σμύρνη τέλος, οι κάτοικοι ακόμα διαμαρτύρονται για τα μέτρα ασφαλείας, λόγω των γραμμών που διασχίζουν την περιοχή.

ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ

Η πιο πρόσφατη τοποθέτηση από κυβερνητικά χείλη στη Λάρισα ήταν αυτή του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών κ. Καραμανλή όπου μεταξύ άλλων στο πλαίσιο του II Ευρωπαϊκού Φόρουμ Ανάπτυξης είχε αναφέρει ως μεγαλύτερο ζήτημα την ασφάλεια των πολιτών.

«Πριν μπούμε σε μεγάλα έργα πρέπει να δούμε πώς μπορούμε με τον ΟΣΕ να διασφαλίσουμε τις ανθρώπινες ζωές, να μην γίνονται ατυχήματα γιατί έχουμε πολλές γραμμές που περνάνε πάνω από οδικούς άξονες» είπε και πρόσθεσε ότι και σε άλλες πόλεις της Ευρώπης οι γραμμές περνάνε από οδικούς άξονες «απλά δεν υπάρχει αυτή η αναρχία της Ελλάδας». Όρισε μάλιστα δύο βήματα για το μέλλον. Το πρώτο «να βάλουμε μια τάξη και να συντηρήσουμε τις γραμμές αυτές» και το δεύτερο «να κάνουμε μια μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας για να δούμε ποιες από αυτές τις γραμμές πρέπει κάπως ή να τις βυθίσουμε ή να κάνουμε άλλη χάραξη».

Του Κώστα Γκιάστα
Φωτ. Κώστας Τσάντζος

eleftheria.gr