Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ φέρεται ως ένας από τους διεκδικητές της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων
H κυβέρνηση επιδιώκει να μεγιστοποιήσει τα οφέλη για την εγχώρια οικονομία από την προμήθεια – μαμούθ των νέων λεωφορείων για τους συγκοινωνιακούς οργανισμούς Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
Ειδικότερα, η κυβέρνηση αναζητάει μοντέλο μέσω του οποίου μπορεί να διεκδικήσει ανταλλάγματα, σε όρους εγχώριας προστιθέμενης αξίας, π.χ. με την κατασκευή μονάδας συναρμολόγησης κάποιων τμημάτων στην Ελλάδα, από τους διεθνείς ομίλους που θα διεκδικήσουν την προμήθεια περίπου 1.000 λεωφορείων για τον ΟΑΣΑ και τον ΟΑΣΘ .
Επίσης η κυβέρνηση αναζητάει, και το μοντέλο χρηματοδότησης καθώς το κόστος της συγκεκριμένης αγοράς θα ξεπεράσει το μισό δισεκατομμύριο ευρώ, ποσό που θα αυξηθεί περαιτέρω αν προβλεφθεί και η πολυετής συντήρηση των οχημάτων από τον προμηθευτή.
Ήδη στα υπουργικά γραφεία συνωστίζονται υποψήφιοι οι οποίοι υπόσχονται πως, αν πάρουν την μεγάλη προμήθεια, θα κατασκευάσουν κάποια μονάδα εξαρτημάτων ή θα ενισχύσουν υφιστάμενες επιχειρήσεις. Σύμφωνα με πληροφορίες, την προηγούμενη εβδομάδα η γενική γραμματέας Ενέργειας Αλεξάνδρα Σδούκου συναντήθηκε με εκπροσώπους της πολωνικής Solaris.
Οι Πολωνοί, ένας από τους ισχυρούς ομίλους στην ευρωπαϊκή αγορά οχημάτων για τις αστικές συγκοινωνίες, υπόσχονται μονάδα στην Δυτική Μακεδονία αν πάρουν τον διαγωνισμό για τα λεωφορεία των ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ. Η Δυτική Μακεδονία θα πληγεί από το σχέδιο απολιγνιτοποίησης και ο πολωνικός όμιλος ήρθε διαβασμένος υποστηρίζοντας πως θα δημιουργήσει μεγάλη μονάδα εξαρτημάτων. Υπό την προϋπόθεση πως θα επικρατήσει στο διαγωνισμό.
Αντίστοιχες υποσχέσεις ακούγεται πως έχει δώσει και η διοίκηση της ιταλικής FSI που ελέγχει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ φέρεται ως ένας από τους διεκδικητές της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων (ΕΛΒΟ) με τους Ιταλούς να υποστηρίζουν πως αν κερδίσουν μια μεγάλη προμήθεια θα αναστήσουν τη βιομηχανία της Βόρειας Ελλάδας.
Η αναζήτηση κάποιου μοντέλου για να υπάρξει ουσιαστική προστιθέμενη αξία για τη χώρα μας από τη μεγάλη προμήθεια είναι μόνο μία από τις αιτίες της καθυστέρησης για το μεγάλο διαγωνισμό του υπουργείου Υποδομών.
Το δεύτερο ζήτημα, που οδηγεί σε καθυστέρηση, είναι η εξασφάλιση των απαραίτητων κονδυλίων, σε μια περίοδο που το δημόσιο δυσκολεύεται να προχωρήσει μικρότερους διαγωνισμούς επειδή τα ταμεία είναι άδεια. Πάντως, στο υπουργείο τονίζουν εδώ και πολλές εβδομάδες πως ο διαγωνισμός είναι στο τελικό στάδιο.
economico.gr