Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου 2020

Ιδιωτικοποίηση μόνο στο «Φίλιππος Β’» με τη διαδικασία των υπό- παραχωρήσεων.


Ξεκαθαρίζει κάθε μέρα και περισσότερο το τοπίο σχετικά με την επικείμενη ιδιωτικοποίηση των λιμανιών στην περιφέρεια, ανάμεσα στα οποία και το νέο της Καβάλας «Φίλιππος Β΄».

Τα δημοσιεύματα στην Αθήνα ήταν πολύ συγκεκριμένα το Σάββατο. Μνημονεύουν ενδιαφέρον οριστικό από μια κοινοπραξία εταιρία εταιριών στην οποία μετέχουν Αμερικάνοι, η Goldair και άλλοι. Τα δημοσιεύματα δεν αναφέρουν δύο σημαντικές λεπτομέρειες. Το σχήμα θα ενδιαφερθεί μόνο για το νέο λιμάνι, το οποίο θα ιδιωτικοποιηθεί μέσω της διαδικασίας της προηγούμενης κυβέρνησης. Των υπό παραχωρήσεων. Ενδιαφερόμενος για τα άλλα λιμάνια του Νομού δεν φαίνεται να υπάρχει κι έτσι τη… γλιτώνει και το κεντρικό λιμάνι αλλά και ο ΟΛΚ. Ο οποίος όλα δείχνουν ότι θα διατηρήσει την παρουσία του όπως είναι σήμερα.

Απλώς στην αρμοδιότητα του δεν θα είναι το νέο λιμάνι.
Η μοναδική πρόταση για το νέο λιμάνι συνδέεται με το ενδιαφέρον των ΗΠΑ για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Στηρίζεται στην προοπτική που δίνει το νέο λιμάνι, ειδικά στην εποχή της σιδηροδρομικής του σύνδεσης. Ταυτόχρονα οι Αμερικάνοι θα έχουν δύο λιμάνια πλησίον της Θεσσαλονίκης, στο οποίο έχουν ήδη εγκατασταθεί επιχειρηματίες από τη Ρωσία. Ανάμεσα στα όσα είδαν πρόσφατα το φως της δημοσιότητας ξεχωρίζουμε το έγκυρο όπως φαίνεται ρεπορτάζ της Ναυτεμπορικής.

Το οποίο μεταξύ άλλων αναφέρει: «Αναδύθηκε» χθες (την Παρασκευή) στην αμερικανική πρεσβεία στην Αθήνα ελληνοαμερικανικό σχήμα που σχεδιάζει να διεκδικήσει στους διεθνείς διαγωνισμούς που θα γίνουν τα λιμάνια της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας και του Βόλου. Βασικοί «παίκτες» του σχήματος, κατά πληροφορίες, θα είναι ο ελληνικός όμιλος Goldair, η αμερικανική SSA Marine, η οποία διαχειρίζεται λιμάνια και διακινεί περισσότερα από 14 εκατ. teu ετησίως, καθώς και ο επενδυτικός οίκος Black Summit Financial Group

. Οι τρεις βασικές εταιρείες του σχήματος, μαζί με τους υπόλοιπους συνεταίρους τους, σε περίπτωση που επιτύχουν τον στόχο τους και πάρουν τα λιμάνια «στα χέρια τους», σχεδιάζουν, σύμφωνα με πληροφορίες, να επενδύσουν περισσότερα από 150 εκατ. ευρώ σε βάθος τριετίας συνολικά, και να φέρουν νέα φορτία στη χώρα.

proininews.gr