Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2020

Αυτό είναι το «μυαλό» του Μετρό Θεσσαλονίκης - Οδοιπορικό στο γιγαντιαίο αμαξοστάσιο.


Στο Αμαξοστάσιο, θα είναι το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας του driverless Μετρό της Θεσσαλονίκης

Από 120.000 τόνους οπλισμένου σκυροδέματος είναι φτιαγμένο το εντυπωσιακό μορφολογικά, γιγαντιαίο Αμαξοστάσιο του Μετρό Θεσσαλονίκης, στην Πυλαία, όπου σε 90.000 τ.μ. δομημένης επιφάνειας θα στεγάζεται το ‘μυαλό’ και η ‘καρδιά’ του μεγάλου αυτού συγκοινωνιακού έργου που σύμφωνα με τις κυβερνητικές δεσμεύσεις, θα λειτουργεί τον Απρίλιο του 2023.

Σύμφωνα με το grtimes.gr, στο Αμαξοστάσιο, θα είναι το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας του driverless Μετρό της Θεσσαλονίκης, άρα το ‘μυαλό’ ενός αυτόματου μέσου συγκοινωνίας. Αλλά στο Αμαξοστάσιο θα είναι και η ‘καρδιά’ του Μετρό, αφού για την ομαλή λειτουργία του υπόγειου σιδηρόδρομου θα εργάζονται στις εγκαταστάσεις περί τα 550 άτομα προσωπικό, μηχανικοί, εξειδικευμένοι τεχνίτες και διοικητικοί υπάλληλοι.

Την κατασκευή, που βρίσκεται στα τελειώματα των έργων Πολιτικού Μηχανικού, παρουσίασε την Δευτέρα 3 Φεβρουαρίου, στο πλαίσιο ειδικής εκδήλωσης, ο πολιτικός μηχανικός και διευθυντής μελετών της αναδόχου κοινοπραξίας κ. Λεωνίδας Κωτούλας. Η εκδήλωση, στην οποία παρουσιάστηκαν άλλα δύο σημαντικά έργα στη πόλη (τέρμιναλ αεροδρομίου «Μακεδονία» και αποκατάσταση του Μεγάρου Λόγγου) διοργάνωσε στο συνεδριακό κέντρο της Τράπεζας Πειραιώς το τεχνικό περιοδικό ΚΤΙΡΙΟ. Την εκδήλωση παρακολούθησε το GRTimes.gr.

Για το Αμαξοστάσιο, από το οποίο θα ελέγχεται η λειτουργία της Βασικής Γραμμής αλλά και των επεκτάσεων του Μετρό, επενδύονται 131 εκατ. ευρώ, με τα έργα Πολιτικού Μηχανικού να έχουν υλοποιηθεί σε ποσοστό 99,5%, τα Αρχιτεκτονικά στο 72% και τα πολύ σημαντικά έργα Η/Μ σε ποσοστό μόλις 42%.


Δύο πολυεπίπεδα κτιριακά συγκροτήματα

Το Αμαξοστάσιο, που κατασκευάζεται σε έκταση 50.000 τ.μ., αποτελείται ουσιαστικά από δύο κτιριακά συγκροτήματα που σε ύψος φτάνουν περίπου τα 31 μέτρα. Όπως τονίσθηκε και στην παρουσίαση, το Αμαξοστάσιο ξεχωρίζει γιατί αναπτύσσεται σε μία πολύπλοκη σιδηροδρομική και οδική χάραξη με μεγάλες υψομετρικές διαφορές με αποτέλεσμα την κατασκευή δύο πολυεπίπεδων συγκροτημάτων.
Η όδευση των συρμών

Τα τραίνα θα έρχονται από την πλευρά της Νέας Ελβετίας, με σήραγγα κάτω από την οδό Αλλατίνη και, είτε θα κατευθύνονται στο Κτιριακό Συγκρότημα ‘2’, το νότιο συγκρότημα, όπου και θα σταβλίζονται στις τροχιές 1-10, είτε εάν χρειάζονται ελαφρά ή βαριά συντήρηση, θα κατευθύνονται στο Συγκρότημα ‘1’ (τροχιές 11-20 για service). Σημειωτέον ότι υπάρχει και μία ακόμη τροχιά, η ‘21’, που είναι για τις δοκιμές των συρμών.

Η κίνηση των συρμών μέσα στο Αμαξοστάσιο θα γίνεται από μία σιδηροδρομική γέφυρα μήκους περίπου 450 μέτρων, με την οποία θα καλύπτεται και η υψομετρική διαφορά μεταξύ δύο επιπέδων, διαφορά περίπου 8 μέτρων.

Κτιριακό Συγκρότημα ‘1’-Βόρειο

Το Συγκρότημα ‘1’ έχει έξι επίπεδα. Στα επίπεδα ‘-2’ και ‘-1’ υπάρχει υπόγειο πάρκινγκ οχημάτων. Στο επίπεδο ‘0’ είναι τα συνεργεία συντήρησης ( τροχιές 1-10) και γραφεία. Στα επίπεδα ‘1’,’2’ και ‘3’, είναι επίσης χώροι γραφείων.

Κτιριακό Συγκρότημα ‘2’-Νότιο

Το Συγκρότημα ‘2’, έχει επτά επίπεδα. Στο επίπεδο ‘-1’ είναι το κτίριο μόνιμων εγκαταστάσεων. Στο επίπεδο ‘0’ είναι το κτίριο εναπόθεσης/σταβλισμού των συρμών και το κτίριο μόνιμων εγκαταστάσεων. Στο ‘+1’ συνεχίζει το κτίριο μόνιμων εγκαταστάσεων. Στα επίπεδα ‘+2’ και ‘+3’ είναι το Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας και στα επίπεδα ‘+4’ και ‘+5’ είναι το κτίριο διοίκησης.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στο Αμαξοστάσιο υπάρχει και ιδιαίτερο κτίριο παιδικού σταθμού, για τη φύλαξη των παιδιών των εργαζομένων σε αυτό.





newpost.gr