Παρασκευή 14 Φεβρουαρίου 2020

Απίστευτη παραδοχή: Σε διάστημα τριετίας τα έργα στον σιδηρόδρομο της Θράκης.

ΧΩΡΙΣ ΤΡΕΝΑ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ Η ΘΡΑΚΗ

Κωμική έχει καταντήσει η κατάσταση στον σιδηρόδρομο της Θράκης, ενώ ακούγονται ευχολόγια για Σιδηροδρομική Εγνατία

«Έχουν εγκριθεί κονδύλια που προορίζονται για τη συντήρηση της γραμμής στο τμήμα Δράμας – Αλεξανδρούπολης. Έχουν ανατεθεί εργολαβίες συντήρησης και επισκευής του δικτύου με χρονοδιάγραμμα. Η ολοκλήρωση των έργων υπολογίζεται σε διάστημα τριετίας. Παράλληλα μελετάται η εγκατάσταση σύγχρονων συστημάτων σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης».
Αυτό είναι μέρος της απάντησης που έδωσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής σε κοινοβουλευτική ερώτηση της Ελληνικής Λύσης, με ερωτήματα: Πότε θα αποκατασταθεί οριστικά η σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης; Τί συμβαίνει τους 5 τελευταίους μήνες και δεν υπάρχει σιδηροδρομική σύνδεση τουλάχιστον στο τμήμα Δράμας – Αλεξανδρούπολης; Γιατί η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν εξέδωσε ανακοίνωση για την διακοπή των σιδηροδρομικών δρομολογίων της σύνδεσης Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης από τις αρχές Οκτωβρίου και εντεύθεν;
Θυμίζουμε ότι με αιφνιδιαστική της ανακοίνωση η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σταμάτησε τα δρομολόγια επιβατών στον σιδηρόδρομο της Θράκης από τις 30/07/2019 κι έκτοτε τελεί σε σιγή ιχθύος για την πρόοδο (;) των όποιων εργασιών. Μάλιστα, σύμφωνα με παλιότερα ρεπορτάζ του «Χ» ούτε οι εργαζόμενοι γνωρίζουν πότε –και εάν- θα επανεκκινήσουν τα δρομολόγια του τρένου!

Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη ούτε σε 8 ώρες!

Μάλιστα, στην απάντησή του ο κος Καραμανλής γνωστοποιεί ότι με την υφιστάμενη κατάσταση για το Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη, εάν γίνονταν δρομολόγια, θα χρειάζονταν πάνω από 8 ώρες! «Ύστερα από εκτέλεση έργων στη σχετική με το θέμα περιοχή του δικτύου από τις 19/5/2019, το δρομολόγιο Αλεξανδρούπολη - Θεσσαλονίκη (lC91) με βάση τον πίνακα δρομολογίων μπορεί να εκτελεστεί σε 8:13'», αναφέρεται στην απάντηση, και συμπληρωματικά: «Καθώς ο χρόνος αυτός είναι πολύ μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο της οδικής επιβατικής μεταφοράς, υφίσταται υποκατάσταση σε ένα τμήμα της διαδρομής, προκειμένου να εξυπηρετούνται όλοι οι επιβάτες σε χρόνο ανταγωνιστικό με τα άλλα μέσα μεταφοράς».
Συνεπώς, όπως γίνεται γνωστό στη συνέχεια της απάντησης, η σύνδεση θα συνεχιστεί με λεωφορεία, ενώ το χρονοδιάγραμμα των νέων έργων είναι… τριετίας. «Η σιδηροδρομική σύνδεση στη διαδρομή Θεσσαλονίκη - Αλεξανδρούπολη διενεργείται με σιδηροδρομικούς συρμούς στο τμήμα Θεσσαλονίκη - Δράμα και υποκαθίσταται στο τμήμα Δράμα - Αλεξανδρούπολη.
Η αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών, Διεύθυνση Σιδηροδρομικών Μεταφορών, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, σε συνεργασία με τον Διαχειριστή Υποδομής, Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος Ανώνυμη Εταιρεία (ΟΣΕ ΑΕ), και τη Σιδηροδρομική Εταιρεία ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ εξετάζει τα στοιχεία που αφορούν την υποδομή και τη λειτουργία της συγκεκριμένης διαδρομής, προκειμένου να μειωθεί η διάρκεια μεταφοράς σε χρόνο αποδεκτό από τους μετακινούμενους και συγκρίσιμο με τα λοιπά χερσαία μέσα», αναφέρεται στην απάντηση.

Η «καραμέλα» της Σιδηροδρομικής Εγνατίας

Κι ενώ διαμηνύονται όλα τα παραπάνω, συνεχίζεται η «καραμέλα» της Σιδηδρομικής Εγνατίας, για την υλοποίηση της οποίας όμως έχουν γίνει ελάχιστα και τα περισσότερα θεωρητικά.
Χθες μάλιστα, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, συναντήθηκε με την ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση στις κυριότερες δράσεις που θα ολοκληρωθούν ή θα αρχίσουν το 2020, περιλαμβάνονται και οι εξής: Έργα οδικής εμβέλειας (οδικά και σιδηροδρομικά): Πάτρα - Πύργος, Ε65, ΒΟΑΚ, Αναβάθμιση Περιφερειακής Οδού Θεσσαλονίκης, Αεροδρόμιο Καστελίου, Κατασκευή σιδηροδρομικού δικτύου Βορείου Ελλάδας, Ολοκλήρωση σιδηροδρομικής σύνδεσης Νοτίου Ελλάδας με Βόρεια Ελλάδα.


Διονύσης Βοργιάς
xronos.gr