Στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) προωθείται το αναθεωρημένο στρατηγικό σχέδιο που θέτει τα θεμέλια για την ανάπτυξη του λιμανιού της Πάτρας, όπως γνωστοποίησε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ, Παναγιώτης Τσώνης, σε εκδήλωση για την κοπή της πρωτοχρονιάτικης πίτας.
Στο σχέδιο, όπως ανέφερε ο κ. Τσώνης, αποτυπώνονται οι στρατηγικοί στόχοι και οι διεκδικήσεις του οργανισμού, οι οποίες αν δεν υλοποιηθούν, τότε, ο ρόλος του λιμανιού θα υποβαθμιστεί σημαντικά, με αρνητικές συνέπειες και για την πόλη.
Ο κ. Τσώνης τόνισε ότι είναι αδήριτη ανάγκη να διασφαλιστεί η κατασκευή του εμπορευματικού τμήματος και να συνδεθεί με τη νέα σιδηροδρομική γραμμή. Υπενθύμισε ότι συναντήθηκε πρόσφατα για το συγκεκριμένο θέμα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ κ. Χρήστο Βίνη και με υπηρεσιακούς παράγοντες υπουργείων. «Δεν θέλω να καλλιεργήσω μεγάλες προσδοκίες, όμως, έχουμε αντιπαραβάλει ισχυρά επιχειρήματα σε παράγοντες Υπουργείων, που μέχρι σήμερα θεωρούσαν το εμπορευματικό τμήμα, μια τελειωμένη υπόθεση και έχουμε ξαναβάλει το θέμα στο τραπέζι» επεσήμανε.
Παράλληλα, ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠΑ αναφέρθηκε στη σύνδεση του λιμένα με τη νέα σιδηροδρομική γραμμή, επισημαίνοντας ότι με την ολοκλήρωση του έργου και τη σύνδεση της γραμμής με το Νότιο Λιμάνι, ο ρόλος του θα αναβαθμιστεί, καθώς θα καλύψει σχεδόν το σύνολο της χώρας, και θα είναι το μοναδικό ευρωπαϊκό λιμάνι κατά μήκος των ανατολικών ακτών του θαλασσίου διαδρόμου της Αδριατικής, που θα έχει σιδηροδρομική σύνδεση.
«Μια τέτοια εξέλιξη θα δώσει σημαντικό προβάδισμα στο Λιμάνι, ώστε να εισέλθει στην αγορά της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, λειτουργώντας συμπληρωματικά και όχι ανταγωνιστικά στο μεγάλο Λιμάνι του Πειραιά» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τσώνης, συμπληρώνοντας ότι, η υλοποίηση του οδικού άξονα Πατρών - Πύργου θα δώσει κίνητρα στις επιχειρήσεις, για την διακίνηση των εμπορευμάτων τους, από το λιμάνι της Πάτρας, ενώ αναφερόμενος στο θέμα του LNG, σημείωσε ότι ο οδικός χάρτης, προβλέπει ότι στο τέλος του 2022, το λιμάνι της Πάτρας, μαζί με του Πειραιά, θα έχουν εγκαταστάσεις αποθήκευσης, υγροποιημένου φυσικού αερίου. Στην Πάτρα, προβλέπεται η κατασκευή μονάδας αποθήκευσης 3000 κ.μ. LNG για ναυτιλιακό καύσιμο.
Ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων, Ευάγγελος Κυριαζόπουλος ανέφερε ότι τις προσεχείς ημέρες, αναμένεται να ανακοινωθεί από την κυβέρνηση, το νέο πλαίσιο αξιοποίησης των δέκα περιφερειακών λιμένων.
Ο κ. Κυριαζόπουλος τόνισε ακόμα ότι η κυβέρνηση προσπαθεί να αξιοποιήσει στο μέγιστο, τις δυνατότητες των λιμένων και των ναυπηγοεπιευαστικών δραστηριοτήτων, προκειμένου να αναδειχθούν σε ατμομηχανές ανάπτυξης για την εθνική οικονομία.
Ταυτόχρονα επισήμανε τη σημασία που μπορεί να έχει η κρουαζιέρα για την οικονομία της Πάτρας. Ο κ. Κυριαζόπουλος τόνισε ότι η πόλη μπορεί να αξιοποιήσει το παλιό της λιμάνι, για να γίνει ακόμα και home port κρουαζιέρας, γιατί έχει το μοναδικό πλεονέκτημα, να βρίσκεται στο κέντρο μεγάλων αρχαιολογικών προορισμών.
Πηγή: Reporter.gr