Συνάντηση του προέδρου του Επιμελητηρίου Ηλείας Κωσταντίνου Νίκολούτσου με τον Γενικό Γραμματέα Υποδομών κ. Γιώργο Καραγιάννη και τον πρόεδρο του ΟΣΕ κ. Κωνσταντίνο Σπηλιόπουλο, για τις συγκοινωνιακές υποδομές της Ηλείας.
Κατά την συνάντηση με τον γενικό γραμματέα υποδομών Γιώργο Καραγιάννη εξετάστηκαν οι εξελίξεις για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος.
Αναλυτικότερα από τις οχτώ εργολαβίες που προέβλεπε η κατάτμηση του έργου έχουν συμβασιοποιηθεί οι πέντε ενώ υπάρχουν σοβαρές εκκρεμότητες για τις υπόλοιπες τρεις.
Σε αυτή τη φάση το υπουργείο εξετάζει εναλλακτικούς τρόπους για την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου έργου.
Σύμφωνα με όσα συζητήθηκαν, σε σύντομο διάστημα πιθανώς και εντός του έτους το Υπουργείο Υποδομών θα καταλήξει στην οριστική πρόταση για την ολοκλήρωση του έργου.
Αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι με μη σύμβασιοποιημένο μέρος του έργου, η ολοκλήρωση του μέχρι το 2023 φαίνεται ανέφικτη και προφανώς η λύση που θα προταθεί θα αντιμετωπίζει το έργο μέσα στο συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.
Ο Γενικός Γραμματέας υποσχέθηκε ότι αμέσως μόλις ολοκληρωθούν οι επαφές με την Ευρωπαΐκή Ένωση και οριστικοποιηθεί η τελική πρόταση του υπουργείου, θα έρθει στην Ηλεία για πλήρη ενημέρωση.
Πριν από τη συνάντηση με τον Γενικό Γραμματέα ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου συνομίλησε με τον γενικό διευθυντή συγκοινωνιακων υποδομών κ. Γιάννη Καρνέση ο οποίος είναι και ο υπηρεσιακός υπεύθυνος για το δρόμο Πάτρα – Πύργος.
Εκτίμησή του Επιμελητηρίου είναι ότι μόλις αντιμετωπιστούν οι ιδιαίτερες δυσκολίες του αρχικού τμήματος θα είναι εφικτό σε δεύτερο χρόνο να συζητήσουμε και για το τμήμα Καλό Νερό -Τσάκωνα που επίσης μας απασχολεί ιδιαίτερα, με βάση το δεδομένο ότι πολλοί κάτοικοι και επισκέπτες της Ηλείας επιλέγουν και τις δύο διαδρομές τόσο προς Πάτρα όσο και προς Τρίπολη.
Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου επισκέφθηκε και τον νέο πρόεδρο του ΟΣΕ κ. Κωνσταντίνο Σπηλιόπουλο.
Οι σιδηροδρομικές συγκοινωνίες αποτελούν προτεραιότητα στις επιδιώξεις για βελτίωση συγκοινωνιακών υποδομών που συνετέλεσαν αποτελεσματικά στην πρόοδο του τόπου ειδικά την εποχή που το κύριο εξαγώγιμο προϊόν της χώρας ήταν η σταφίδα.
Είναι σοβαρή οπισθοδρόμηση μετά από 140 χρόνια που λειτούργησε το σιδηροδρομικό δίκτυο της Πελοποννήσου να βρισκόμαστε σήμερα στο σημείο μηδέν.
Ο κ. Σπηλιόπουλος, που και στο παρελθόν έχει δώσει δείγματα αποτελεσματικότητας στην διαχείριση μεγάλων έργων, έχει θέσει σε προτεραιότητα την εκτέλεση έργων για την βελτίωση των σιδηροδρομικών υποδομών.
Είναι γνωστό ότι σύντομα θα βελτιωθεί υπάρχουσα γραμμή Κατάκολο Πύργος Ολυμπία ενώ θα επιταχυνθούν οι διαδικασίες για την δημοπράτηση του έργου Πάτρα Πύργος και μάλιστα με προσθήκη τροχιάς για σιδηρόδρομο κανονικού διεθνούς πλάτους ούτως ώστε με ορίζοντα τριετίας, που προβλέπεται ο προαστιακός να φτάσει μέχρι το Ρίο, να συνδεθούν τα δίκτυα έστω και με αυτή τη μορφή.
Από πλευράς Επιμελητηρίου τονίστηκε το ενδιαφέρον της επιχειρηματικής κοινότητας Ηλείας για την επέκταση του σιδηροδρόμου νότια της Ηλείας ώστε να συνδεθούμε με την Τριφυλία και την Καλαμάτα.
Εκτίμησή μας είναι ότι η σύνδεση με την Μεσσηνία είναι πολλαπλά επωφελής και για τους δύο νομούς ενώ θα ανοίξει ορίζοντες και για εμπορευματικές μεταφορές φιλικότερες στο περιβάλλον ενώ οι εμπορικοί λιμένες της νοτιοδυτικής Ελλάδος δηλαδή Πάτρα, Κυλλήνη, Κατάκολο, Καλαμάτα μπορούν να λειτουργήσουν ως δίκτυο γιατί οι συνδυασμένες θαλάσσιες & σιδηροδρομικές μεταφορές προωθούνται συστηματικά γιατί έχουν καλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Στο περιθώριο της συζήτησης εκφράστηκε το ενδιαφέρον για την βελτίωση και αναβάθμιση των κτιριακών σιδηροδρομικών υποδομών γιατί εκτός των άλλων πολλοί σταθμοί αποτελούν ιδιαίτερα τοπόσημα υψηλής αισθητικής αξίας.
Μέσα στους σχεδιασμούς του Επιμελητηρίου είναι και η διοργάνωση ημερίδας για την προβολή αλλά και την προοπτική του σιδηροδρόμου και θα κληθούν και φορείς που διαχειρίζονται μικρά σιδηροδρομικά δίκτυα όπως το Διακοπτό – Καλάβρυτα τον κλασικό οδοντωτό, το Βόλος – Μηλιές Πηλίου αλλά και το Κατάκολο – Ολυμπία, για την ανταλλαγή εμπειριών πάνω στο ιδιαίτερο αυτό θέμα.
ilia.news