Διπλασιάζει τις αποθήκες της στο εμπορευματικό κέντρο και ενισχύει το τροχαίο υλικό για σιδηροδρομική μεταφορά
Επένδυση 20 εκατομμυρίων ευρώ στο εμπορευματικό της κέντρο στη Θεσσαλονίκη υλοποιεί η Rail Cargo Logistics Goldair με στόχο να διπλασιάσει τις υποδομές αποθήκευσης αλλά και το τροχαίο σιδηροδρομικό υλικό, για τη σιδηροδρομική μεταφορά εμπορευμάτων από και προς την Ελλάδα.
Σήμερα η εταιρεία έχει μερίδιο 15%-20% στις σιδηροδρομικές μεταφορές και σύμφωνα με τον εκτελεστικό αντιπρόεδρο της Goldair Καλλίνικο Καλλίνικο πολύ σύντομα θα φτάσει το 50%. Η εταιρεία διαβλέπει ότι μετά την κρίση επέρχεται σταδιακά μια κανονικότητα στην οικονομία και ότι όσο αναπτύσσεται το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα δημιουργηθεί μεγαλύτερη ανάγκη για μεταφορά και αποθήκευση εμπορευμάτων.
Από τη Θεσσαλονίκη στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια
Η Rail Cargo Logistics Goldair είναι μια κοινοπραξία της Goldair Cargo με τους αυστριακούς κρατικούς σιδηροδρόμους, που εκτελεί σιδηροδρομικές μεταφορές στην Ελλάδα, με επίκεντρο τη Θεσσαλονίκη, όπου διατηρεί αποθηκευτικούς χώρους 8.000 τετραγωνικών μέτρων, στην περιοχή της Σίνδου, ενώ συνδέεται σιδηροδρομικά απευθείας με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Στο δυναμικό της έχει 160 βαγόνια των αυστριακών σιδηροδρόμων και πραγματοποιεί δρομολόγια με τέσσερις μηχανές έλξης (τρεις πετρελαιοκίνητες και μία μία ηλεκτροκίνητη).
Στο ενάμιση χρόνο που δραστηριοποιείται, η εταιρεία να είναι ο μεγαλύτερος σιδηροδρομικός μεταφορέας υγρών καυσίμων και πετρελαιοειδών στην Ελλάδα (90% μερίδιο αγοράς) με περισσότερους από 160.000 μεταφερόμενους τόνους πετρελαίου, pet coke κα, με αφετηρία το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και προορισμό κυρίως τη Βόρεια Μακεδονία και τη Βουλγαρία. Επίσης σημαντικές είναι και οι ποσότητες ζάχαρης και δημητριακών που μεταφέρει. Τα εμπορεύματα που μεταφέρονται με τρένο, από ή προς τις αποθήκες της Σίνδου, μεταφέρονται στη συνέχεια με 320 φορτηγά διεθνών μεταφορών και 35 εσωτερικών μεταφορών στον τελικό τους προορισμό.
Επένδυση σε νέες αποθήκες και τροχαίο υλικό
Το πενταετές επενδυτικό της πλάνο (2018-2023) προβλέπει την κατασκευή νέων αποθηκευτικών εγκαταστάσεων, καθώς και την ενίσχυση του τροχαίου υλικού της. Συγκεκριμένα, από τα 20 εκατ. ευρώ:
Τα 8 εκατ.ευρω για την κατασκευή νέων αποθηκών 7.000 τ.μ. στο ίδιο γήπεδο (εμβαδού 50 στρεμμάτων). Για αυτό το project αναμένεται η έγκριση από τους αυστριακούς εταίρους της κοινοπραξίας και η κατασκευή τοποθετείται στο α εξάμηνο του 2021.
Τα 10 εκατ. ευρω θα διατεθούν για την ενίσχυση του τροχαίου υλικού, με άλλες τρεις μηχανές έλξης (μία πετρελαιοκίνητη, δυο ηλεκτροκίνητες) καθώς η γραμμή προς Σόφια δέχεται ακόμη πετρελαιοκίνητες μηχανές, ενώ προς η γραμμή προς Σκόπια ηλεκτροκίνητες. Οι νέες μηχανές αναμένονται στο τέλος του 2020.
Τα 2 εκατ. ευρώ για την εκπαίδευση και εξειδίκευση του ανθρώπινου δυναμικού. Σήμερα η εταιρεία έχει πέντε πιστοποιημένους μηχανοδηγούς ενώ άλλοι έξι είναι στο τελικό στάδιο της πρακτικής τους άσκησης και αναμένεται να ενταχθούν στο δυναμικό της εταιρείας στις αρχές του 2020.
Μέχρι στιγμής η εταιρεία έχει υλοποιήσει το 25% του επενδυτικού της πλάνου.
Αύξηση του μεριδίου στο 50%
Ο τζίρος των σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ελλάδα είναι περίπου 15 εκατ. ευρω, σύμφωνα με τον κ. Καλλίνικο και εξ αυτών το 15-20% είναι το μερίδιο της Rail Cargo Logistics Goldair. Ωστόσο από την 1η Ιανουαρίου θα ενεργοποιηθεί μια συμφωνία με τους αυστριακούς σιδηροδρόμους ώστε η εταιρεία να αναλάβει την μεταφορά στην Ελλάδα των τρένων που έρχονται φορτωμένα με εμπορεύματα από την κεντρική Ευρώπη. Μέχρι σήμερα τη μεταφορά από τα ελληνικά σύνορα στο εσωτερικό την αναλάμβανε η (πάλαι ποτέ κρατική και πλέον ιδιωτική)ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Με την ενεργοποίηση του hand over agreement αυτό το μεταφορικό έργο θα μπορεί να το υλοποιεί και η Rail Cargo Logistics Goldair χρησιμοποιώντας τις δικές της μηχανές. Έτσι, σύμφωνα με τον κ. Καλλίνικο το μερίδιο της εταιρείας στη σιδηροδρομική μεταφορά θα φτάσει πολύ σύντομα το 50%, καθώς εκτός από το μεταφορικό έργο που θα προκύψει από τη συμφωνία με τους αυστριακούς σιδηροδρόμους, θα έρθουν και ανεξάρτητοι πελάτες, σύμφωνα με τον κ. Καλλίνικο
Πανάκριβη συντήρηση
Αγκάθι για την ανάπτυξη της εταιρείας είναι το κόστος συντήρησης του τροχαίου υλικού. Η μοναδική εξειδικευμένη εταιρεία στην Ελλάδα, η ΕΕΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού υλικού) που ήταν κρατική εξαγοράστηκε από την ιδιωτική πλέον ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με την οποία και συγχωνεύτηκε, κάτι που σύμφωνα με τον κ. Καλλίνικο δεν βοηθά τη διαφάνεια ως προς τις χρεώσεις. Η Rail Gargo Logistics Goldair υποστηρίζει ότι η ΕΕΣΤΥ την χρεώνει 400% ακριβότερα σε σχέση με τη μητρική της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Με επιστολή της προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ζήτησε αναπροσαρμογή των χρεώσεων.
Σοφία Χριστοφορίδου
makthes.gr