Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2019

Πάτρα: Υπογειοποίηση «στο στενό κέντρο» - Τι συζητήθηκε με τον Κ. Καραμανλή για το τρένο.

Τη μερική υπογειοποίηση του σύγχρονου τρένου προκρίνει για την Πάτρα ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής. Αντίθετος δήλωσε ο Κώστας Πελετίδης και έμεινε οχυρωμένος πίσω από την ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου που έχει ζητήσει την υπογειοποίηση της νέας γραμμής, καλώντας τους πολίτες να στοιχηθούν.

Στη χθεσινή συνάντηση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών με την Δημοτική Αρχή και τις δημοτικές παρατάξεις επιβεβαιώθηκε η διάσταση απόψεων για τον τρόπο διέλευσης του τρένου.
Έγινε αναφορά στην εκπόνηση τεσσάρων σεναρίων-προτάσεων που θα κοστολογηθούν και θα παρουσιαστούν στην Πάτρα από τον Κ. Καραμανλή σε μερικές εβδομάδες από σήμερα.

ΟΙ ΠΑΡΟΥΣΙΕΣ

Παρόντες στη συνάντηση ήταν, εκτός από την πατρινή αντιπροσωπεία, οι γενικοί γραμματείς Γιώργος Καραγιάννης (Υποδομών) και Νίκος Σταθόπουλος (Μεταφορών) και ο Αχαιός πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ, Κώστας Σπηλιόπουλος.

ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ

Το πλαίσιο της διεκδίκησης που έθεσε ο Δήμαρχος Πατρέων και οι δημοτικές παρατάξεις (υπενθυμίζεται ότι το Δημοτικό Συμβούλιο έχει ψηφίσει ομόφωνα υπέρ της υπόγειας διέλευσης του τρένου) είναι: να υπογειοποιηθεί η σιδηροδρομική γραμμή, να συνεχιστεί η λειτουργία του Προαστιακού, να δημιουργηθεί ένα γραμμικό πάρκο και να γίνουν αναπλάσεις σε όλο το μήκος της επιφάνειας της γραμμής. «[…] και σε αυτό θα επιμείνουμε.» ανέφερε ο Κ. Πελετίδης σε χθεσινή δήλωσή του.

Η ΠΑΤΡΩΝ-ΠΥΡΓΟΥ;

Το στοιχείο που προκάλεσε εντύπωση ήταν ότι δεν έγινε καμία αναφορά στη συνάντηση, στο θέμα του αυτοκινητόδρομου Πάτρα-Πύργος.

Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ

Για άρνηση εκ μέρους της κυβέρνησης να ικανοποιήσει το αίτημα της πόλης για υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής από το Ρίον μέχρι το νέο λιμάνι μίλησε ο Κ. Πελετίδης, βγαίνοντας από το υπουργείο.
«Η συνάντηση δεν είχε το αποτέλεσμα που θα θέλαμε. Η Κυβέρνηση ενώ μιλάει για διάλογο ώστε να βρούμε μια λύση, ουσιαστικά έχει αποφασίσει ήδη. Αυτό φάνηκε και από τα όσα μας είπαν σήμερα (σ.σ. χθες). Επικαλούμενη οικονομικό ζήτημα, προτείνει μια μερική λύση υπογειοποίησης στο στενό κέντρο της πόλης και στην υπόλοιπη διαδρομή επιμένει σε επίγεια διέλευση.» δήλωσε ο δήμαρχος, σπεύδοντας να ερμηνεύσει τον υπουργό. Ο Κ. Καραμανλής αργά το βράδυ τοποθετήθηκε δημόσια και χωρίς περιστροφές στο θέμα του τρένου (ολόκληρη η τοποθέτησή του σε διπλανή στήλη).

ΜΕΤΩΠΟ ΠΟΛΗΣ

Ο Κ. Πελετίδης θα παραχωρήσει συνέντευξη Τύπου σήμερα (11:00 π.μ.), προκειμένου να ενημερώσει για τις συναντήσεις που είχε με τον υπουργό Υποδομών και τον υπουργό Εσωτερικών, Τάκη Θεοδωρικάκο. Ως προς τη στάση που θα κρατήσει η δημοτική αρχή στο θέμα της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, ο δήμαρχος παρέπεμψε στους πολίτες, αφήνοντας να εννοηθεί ότι αποτελεί ζητούμενο για αυτόν να συγκροτηθεί μέτωπο της πόλης που θα διεκδικήσει την υπογειοποίηση: «Το πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα θα εξαρτηθεί από την στάση που θα κρατήσει ο πατραϊκός λαός. Να μην ξεχνούμε ότι είμαστε η μοναδική πόλη στην οποία προτείνουν αυτού του είδους τις λύσεις, ενώ σε όλη την άλλη διαδρομή μέχρι την Πάτρα ακολουθήθηκαν αυτά που η κοινή λογική έλεγε».
Στην συνάντηση παραβρέθηκαν ο πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου, Παναγιώτης Μελάς, ο αντιδήμαρχος Εργων, Χρήστος Κορδάς, οι επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων και εκπρόσωποι των κατοίκων.

ΑΛΛΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ

>Πειστικές αποδείξεις ότι δεν βγαίνει οικονομικά η υπογειοποίηση της γραμμής ζήτησαν στη διάρκεια της συνάντησης, σύμφωνα με πληροφορίες, ο Νίκος Παπαδημάτος και ο Πέτρος Ψωμάς. Κάτι που μάλλον δεν πρέπει να άρεσε στη Δημοτική Αρχή.
>Ως «αποκαλυπτήρια της προεκλογικής παράστασης» που δόθηκε σε βάρος των πολιτών της Πάτρας από την προηγούμενη κυβέρνηση σε αγαστή συνεργασία με τη δημοτική αρχή της Πάτρας, αλλά και της ψυχρότητας με την οποία αντιμετωπίζει η σημερινή κυβέρνηση το δίκαιο αίτημα της πόλης για υπογειοποίηση του τρένου μέχρι το λιμάνι, χαρακτήρισε με δήλωσή του ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Νέα Πάτρα», Νίκος Νικολόπουλος, τη χθεσινή συνάντηση.

Επικρατέστερη λύση: 2χλμ. υπόγειο

Εμμεση απάντηση στις δηλώσεις της δημοτικής αρχής έδωσε ο Κώστας Καραμανλής αργά χθες βράδυ, εκφράζοντας την πολιτική βούληση του υπουργείου να εκτελέσει το έργο. Τη μερική υπογειοποίηση της γραμμής σε έκταση περίπου δύο χιλιομέτρων χαρακτήρισε ως επικρατέστερη λύση.
«Στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν μας απασχολούν οι επικοινωνιακές εντυπώσεις, αλλά η ουσία. Το έργο της σιδηροδρομικής γραμμής μας ενδιαφέρει και είμαστε αποφασισμένοι να το κάνουμε πραγματικότητα» αναφέρει ο Κ. Καραμανλής στη δήλωσή του.
Και τονίζει:
«Γι' αυτό και δεσμευόμαστε το σχέδιό μας να είναι ρεαλιστικό και εφαρμόσιμο. Μελετούμε συγκριτικά τις υπάρχουσες προτάσεις ώστε να καταλήξουμε στη βέλτιστη λύση για την πόλη. Από τις λύσεις που εξετάζονται, η επικρατέστερη προβλέπει τη μερική υπογειοποίηση της γραμμής, σε έκταση συνολικά περίπου 2 χιλιομέτρων. Το σημαντικότερο: Δεσμευόμαστε η λύση που θα προχωρήσει, να ανοίγει την πόλη με μέτωπο προς τη θάλασσα, να περιλαμβάνει ουσιαστικές παρεμβάσεις αστικής ανάπλασης και να διατηρεί σε λειτουργία τον Προαστιακό.
Μιλάμε για μια λύση απολύτως εφικτή, που να μπορεί να προχωρήσει γρήγορα και να εξασφαλίσει χρηματοδότηση. Εμείς αυτά που λέμε τα εννοούμε και μπορούμε να τα υλοποιήσουμε. Σε αντίθεση με την προηγούμενη κυβέρνηση που έταζε στα λόγια ''λύσεις'' που δεν προχωρούσε στην πράξη. Η πραγματικότητα δυστυχώς είναι ότι για τη δήθεν «λύση» της πλήρους υπογειοποίησης, απλώς έλεγαν όμορφα λόγια του αέρα, αφού ουδεμία μελέτη είχαν εκπονήσει και ουδεμία πίστωση είχαν δεσμεύσει. Αλλωστε, ένας τέτοιος σχεδιασμός, εκτός του ότι θα καταργούσε στην πράξη τον Προαστιακό, δεν θα μπορούσε και ποτέ να προχωρήσει, γιατί ήταν ανεδαφικός τεχνικά και δεν μπορούσε να εξασφαλίσει χρηματοδότηση.
Εμείς δεν πρόκειται να κάνουμε τα ίδια… Με τις αδιαπραγμάτευτες αρχές στις οποίες δεσμευτήκαμε, στο αμέσως προσεχές διάστημα θα παρουσιάσουμε σε όλους τους πολίτες αναλυτικά το σχέδιό μας και θα είμαστε ανοιχτοί σε ειλικρινή διάλογο».



ΤΟΥ ΜΙΧΑΛΗ ΒΑΣΙΛΑΚΗ
pelop.gr