Τετάρτη 20 Νοεμβρίου 2019

Τα «δωρεάν» εισιτήρια για τους εργαζομένους και τις οικογένειες των σιδηροδρόμων κοστίζουν το εθνικό σιδηροδρομικό φορέα της Γαλλίας κατά 188 εκατομμύρια λίρες στερλίνες ετησίως.


Ο εθνικός σιδηροδρομικός φορέας SNCF της France, ξοδεύει ετησίως 220 εκατομμύρια ευρώ (£ 188 εκατομμύρια) σε δωρεάν εισιτήρια ή εισιτήρια μειωμένης τιμής για το προσωπικό και τις  οικογένειες τους, σύμφωνα με τον κρατικό ελεγκτή της χώρας.

Σε μια κρίσιμη κριτική, το Cour des Comptes δήλωσε ότι το δαπανηρό κέρδος, το οποίο εκτείνεται πέρα ​​από τους εργαζόμενους στους γονείς και τους παππούδες, έθεσε ένα απαράδεκτο βάρος για την εταιρεία και τους φορολογούμενους και στερεί καθίσματα επιβατών σε αμαξοστοιχίες.

Οι σημερινοί εργαζόμενοι και συνταξιούχοι της Γαλλίας έχουν τα λεγόμενα πλεονεκτήματα «ευκολίας μετακίνησης», που σημαίνει ότι και οι σύντροφοι και τα παιδιά τους έχουν πρόσβαση σε δωρεάν ή 90% μειωμένα εισιτήρια τρένων.

Παρά τις τακτικές προσκλήσεις για μείωση του κόστους αυτό  αυξήθηκε κατά 20% από το 2011, σημείωσε ο ελεγκτής. Οι σημερινοί υπάλληλοι της SNCF αντιπροσώπευαν το 35% του συνολικού κόστους, ανέφερε.

Ο αριθμός των επιβατών που «εκδιώχθηκαν» λόγω έλλειψης θέσεων κοστίζει 30 εκατομμύρια ευρώ ετησίως, πρόσθεσε. Εκατοντάδες υπάλληλοι της SNCF είναι αφιερωμένοι στην αντιμετώπιση της διανομής των ελεύθερων θέσεων.

Ο κρατικός ελεγκτής, ο οποίος είναι συμβουλευτικός, ζήτησε επίσης τον τερματισμό των αυτόματων αυξήσεων των αποδοχών και των πριμοδοτήσεων για το προσωπικό, ανεξάρτητα από τις επιδόσεις, και ανέφερε ότι οι εργαζόμενοι πρέπει να εργάζονται περισσότερες ώρες και να είναι πιο πολυσχιδείς καθώς ο σιδηροδρομικός τομέας ανοίγει τον ανταγωνισμό στο εξωτερικό σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ.

Ένας χρόνος πέρασε από την μεταρρύθμιση της κυβέρνησης κ. Macron η οποία ήταν από τις μεγαλύτερες μεταρρυθμίσεις  από την εθνικοποίηση των σιδηροδρόμων τη δεκαετία του 1930.

Ο νέος νόμος μετέτρεψε τη SNCF σε ανώνυμη εταιρεία, παρέχοντας στη διοίκησή της μεγαλύτερη εταιρική ευθύνη και άνοιξε το δρόμο για τη σταδιακή κατάργηση του εγχώριου μονοπωλίου επιβατών από το 2020 και έθεσε τέλος στα γενναιόδωρα οφέλη και τις συντάξεις των μελλοντικών εργαζομένων.

Η κυβέρνηση Macron δεσμεύτηκε επίσης να διαγράψει 35 δισεκατομμύρια ευρώ από το χρέος των 47 δισεκατομμυρίων ευρώ της SNCF.

Το Cour des Comptes δήλωσε ότι η SNCF πρέπει να συνεχίσει τις προσπάθειές της για τη μείωση του προσωπικού της κατά 2.000 υπαλλήλους ετησίως και να αναθεωρήσει την οργάνωση της, η οποία σήμερα είναι «πολύ ευνοϊκή για το προσωπικό αλλά όχι ιδιαίτερα ευνοϊκή για την παραγωγικότητα». 

Οι οδηγοί που θεωρητικά θα πρέπει να εργάζονται σχεδόν οκτώ ώρες ανά βάρδια στην πραγματικότητα εργάζονται για μόλις έξι ώρες και σαράντα λεπτά, είπε, προσθέτοντας ότι υπήρχε ένα πρόβλημα "κάτω από την απασχόληση ορισμένων μελών του προσωπικού".

Η εταιρεία πρέπει να κάνει περισσότερα για να εξαλείψει "ένα υψηλό ποσοστό απουσιών σε ορισμένες περιοχές και έναν αυξανόμενο αριθμό μη διαθέσιμων υπαλλήλων", ανέφερε. 

Η UNSA δήλωσε: "Για άλλη μια φορά (το δικαστήριο) τροφοδοτεί ένα άκρως ανησυχητικό κοινωνικό κλίμα και τον στιγματισμό των εργαζομένων».


Χένρι Σαμουήλ
telegraph.co.uk