Πόσοι από εμάς δεν έχουμε ταξιδεύσει με τραίνο από την Θεσσαλονίκη προς κάποια κατεύθυνση ώστε να πάμε στον προορισμό που επιθυμούμε.
Πόσοι από εμάς δεν είδαμε στην διαδρομή μας από και προς της Θεσσαλονίκη διώροφα ομοιόμορφα κτήρια με την ένδειξη ΤΧ5-ΤΧ4-ΤΧ3-ΤΧ2 και ΤΧ1.
Αυτά τα κτήρια είναι οι άγνωστοι σταθμοί τηλεδιοίκησης του σιδηροδρόμου που το έργο τους στην κίνηση των αμαξοστοιχιών είναι καθοριστική. Με τον ηλεκτρονικό χειρισμό του σταθμάρχη δίνεται η πορεία και η κατεύθυνση των συρμών των τραίνων.
Πόσοι από εμάς δεν είδαμε στην διαδρομή μας από και προς της Θεσσαλονίκη διώροφα ομοιόμορφα κτήρια με την ένδειξη ΤΧ5-ΤΧ4-ΤΧ3-ΤΧ2 και ΤΧ1.
Αυτά τα κτήρια είναι οι άγνωστοι σταθμοί τηλεδιοίκησης του σιδηροδρόμου που το έργο τους στην κίνηση των αμαξοστοιχιών είναι καθοριστική. Με τον ηλεκτρονικό χειρισμό του σταθμάρχη δίνεται η πορεία και η κατεύθυνση των συρμών των τραίνων.
Σημαντικότερος από τους παραπάνω σταθμούς που αναφέραμε λόγο του κομβικού της θέσεως του είναι ο σταθμός ΤΧ1. Από το σημείο αυτό διέρχονται όλες οι αμαξοστοιχίες που κατευθύνονται προς όλο το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. Οι πορείες των τραίνων χαράσσονται από τον αρμόδιο σταθμάρχη με τηλεχειρισμό μέσα από τον ειδικό ηλεκτρονικό πινάκα αλλαγής αιχμών.
Όπως μας εξήγησε σε παλαιότερη συνομιλία μας ο Σταθμάρχης( σήμερα συνταξιούχος) κ. Γιώργος Κουστιάνης το σύστημα είναι σύγχρονης τεχνολογίας και δεν υπάρχει περίπτωση λάθους. « Υπαρχή σύστημα απόσβεση λάθους ως προ της χάραξη πορείας του τραίνου» μας επισήμανε ο κ. Κουστιάνης.
Τα τελευταία χρόνια από τα πέντε ΤΧ δουλεύουν μόνο το ΤΧ5 και το ΤΧ1.
Χρήστος Γιαννακίδης
Τα τελευταία χρόνια από τα πέντε ΤΧ δουλεύουν μόνο το ΤΧ5 και το ΤΧ1.
Χρήστος Γιαννακίδης