Εκτιμώμενη έναρξη λειτουργίας το 2026. Μικρή η ταλαιπωρία των κατοίκων της Αθήνας από τα έργα, συγκριτικά με το όφελος για την πόλη μας, υποστηρίζει ο Σύλλογος Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων.
Με την έναρξη της λειτουργίας της να εκτιμάται το 2026, η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, θα έχει σχήμα «U» και θα συνδέει το Άλσος Βεΐκου με το Γουδί, σε μήκος 12,8 χιλιομέτρων με συνολικά 15 υπόγειους σταθμούς. Σύμφωνα με πληροφορίες, το Συμβούλιο της Επικρατείας απέρριψε τις προσφυγές εναντίον του διαγωνισμού, ανοίγοντας, έτσι, τον δρόμο για την κατασκευή της. Αρχικά, θα εξετασθούν οι τεχνικές προσφορές των δύο κοινοπραξιών που έχουν προκριθεί. Στη συνέχεια, θα εξεταστούν οι οικονομικές τους προσφορές, ώστε, τελικά, να αναδειχθεί ο ανάδοχος.
«Ευχής έργον να ολοκληρωθεί το συντομότερο δυνατό αυτό το έργο» δήλωσε στο Sputnik, ο Κωνσταντίνος Κεπαπτσόγλου, πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, επίκουρος καθηγητής στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο.
Η Γραμμή 4 του Μετρό θα ξεκινάει από το Γαλάτσι, θα διέρχεται από Κυψέλη, Εξάρχεια, Κολωνάκι, Καισαριανή, Ζωγράφου και θα καταλήγει στο Γουδί. Σημειώνεται ότι έχουν, ήδη, σχεδιαστεί οι επεκτάσεις της Γραμμής 4 προς Μαρούσι, Άνω Ηλιούπολη, Πετρούπολη και Εθνική Οδό.
Ιδιαίτερα κρίσιμη χαρακτήρισε την κατασκευή της γραμμής, ο κύριος Κεπαπτσόγλου, ειδικά στην πλήρη ανάπτυξή της, αφού θα συμβάλει καθοριστικά στην αποσυμφόρηση των πυκνοκατοικημένων περιοχών. «Όταν επεκταθεί και προς το Μαρούσι, κατά μήκος του άξονα της Κηφισίας που είναι πολύ επιβαρυμένος, θα αποφορτίσει πραγματικά τη λεωφόρο που είναι στα όριά της», όπως είπε ο πρόεδρος των Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων.
Τα έργα είναι προσωρινά, το Μετρό θα είναι μόνιμο - Μικρή η ταλαιπωρία συγκριτικά με το όφελος για την πόλη μας
Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό ΑΕ, ο εκτιμώμενος χρόνος παράδοσης είναι 96 μήνες, δηλαδή 8 χρόνια. Εργοτάξια, σκάμματα και τροποποιήσεις δρομολογίων σε οδικές συγκοινωνίες θα γίνουν η καθημερινότητα πολλών Αθηναίων, για τα επόμενα 8 χρόνια. Μέχρι την έναρξη της λειτουργίας της νέας Γραμμής, η υπομονή των κατοίκων, αλλά και των εργαζόμενων στις περιοχές αυτές, θα δοκιμαστεί σκληρά.
«Τα έργα είναι προσωρινά, το Μετρό, όμως, θα είναι μόνιμο. Σε υπόγεια έργα, όπως είναι το μετρό, η όχληση στο οδικό δίκτυο περιορίζεται γύρω από κάθε σταθμό. Τα μόνα σκάμματα είναι στα σημεία, όπου θα γίνουν οι σταθμοί. Φυσικά, και θα έχουμε επιπτώσεις, αν κλείσουμε μία λωρίδα στους δρόμους της πλατείας Κολωνακίου, αλλά θα είναι ένα προσωρινό μέτρο που δεν μπορεί να αποφευχθεί. Όταν κάνουμε τέτοια έργα, πάντα λαμβάνουμε υπόψη μας την κυκλοφορία και φροντίζουμε, ώστε, όσες δραστηριότητες αφορούν στο έργο και προκαλούν πρόβλημα στην κυκλοφορία, είτε να γίνονται σε βραδινές ώρες, είτε εκτός των ωρών αιχμής. Προφανώς, θα υπάρξει κάποια ταλαιπωρία κοντά στα εργοτάξια, αλλά θα είναι μικρή, σε σχέση με το όφελος του έργου για την πόλη», σχολίασε ο κύριος Κεπαπτσόγλου.
Και συνέχισε:
«Τα έργα περιορίζονται στα σημεία που θα κατασκευαστούν οι σταθμοί του Μετρό. Σε τέτοιες περιπτώσεις, γίνονται τοπικές μελέτες και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, προκειμένου η πρόοδος του έργου να έχει τις λιγότερες δυνατές επιπτώσεις. Για κάθε σταθμό υπάρχουν αντίστοιχες μελέτες για το πώς θα κινηθεί η κυκλοφορία, για το πού θα πάνε οι στάσεις των λεωφορείων, πώς θα κινούνται οι πεζοί κλπ. Η μελέτη πραγματοποιείται για κάθε σταθμό ξεχωριστά. Αξίζει να σημειωθεί, ότι, οι μεγάλες παρεμβάσεις, δεν έχουν τόσο μεγάλη διάρκεια, όσο η συνολική διάρκεια του έργου. Σε ένα έργο διάρκειας 8 ετών, οι "τρύπες" για την κατασκευή της Γραμμής θα είναι ανοιχτές για 3-4 χρόνια, ενδεχομένως και για μικρότερο διάστημα, εάν πάει καλά το έργο».
Ανδρονίκη Τσατσαρώνη
sputniknews.gr