Διάβασα στην «Πελοπόννησο» της Κυριακής 23 Ιουνίου ρεπορτάζ που αναφέρεται στην εισήγηση του Δ/ντος Συμβούλου της ΕΡΓΟΣΕ κ. Χ. Διονέλη στο 3ο Συνέδριο Υποδομών-Μεταφορών, σχετικά με την επέκταση της ν. σιδηροδρομικής γραμμής μέχρι την πόλη μας.
Το πρώτο σχόλιό μου είναι ότι μιλάμε πάντα για την ανάγκη να συνδεθεί με το σιδηροδρομικό δίκτυο το νέο λιμάνι, χωρίς να επισημαίνουμε την εξίσου επιτακτική ανάγκη να συνδεθεί με το σιδηροδρομικό δίκτυο η τρίτη πόλη της χώρας μας με 250.000 κατοίκους στην ευρεία περιφέρεια. Βλέποντας το θέμα από αυτή τη σκοπιά, θεωρώ ευτύχημα να φθάσει το τρένο στον Αγιο Διονύσιο, έστω και αν δεν τηρηθεί πιστά το χρονοδιάγραμμα που έχει εξαγγελθεί, το οποίο έχει ήδη παραβιασθεί. Η επέκταση προς το νέο λιμάνι έπεται.
Όμως μετά τον Αγ. Διονύσιο τα πράγματα δυσκολεύουν: Σύμφωνα με τις εξαγγελίες, μέχρι τον σιδ. σταθμό Αγ. Ανδρέα η νέα γραμμή θα συνεχίσει υπόγεια και στη συνέχεια θα οδεύσει επίγεια στη σημερινή χάραξη, μέχρι την Π-Π. Είναι όμως δυνατόν, μετά την ικανοποίηση, (συνηγορούσης και της προεκλογικής περιόδου), της μαξιμαλιστικής απαίτησης των παρόδιων για υπογειοποίηση της γραμμής από το Ρίο μέχρι τον Αγ. Διονύσιο, να μην απαιτήσουν ίδια μεταχείριση και οι παρόδιοι μετά τον Αγ. Ανδρέα; Και ο Δήμος να μην υποστηρίξει σχετικό αίτημα;
Το δεύτερο σοβαρό πρόβλημα είναι ότι μιλάμε για σύνδεση με λιμάνι, το οποίο σήμερα είναι στα σχέδια (εννοώ το εμπορικό τμήμα το οποίο θα εξυπηρετήσει η σιδ. γραμμή). Θα πρέπει λοιπόν τα δύο έργα, λιμάνι-σιδ. γραμμή, κατά την κατάρτιση της μελέτης σκοπιμότητας (feasibility report) και της διεκδίκησης χρηματοδότησης για την ταυτόχρονη κατασκευή τους, να αντιμετωπισθούν ως ενιαίο project (ΣΣ: Στο επόμενο ρεπορτάζ της «Π» δημοσιεύσαμε την πληροφορία ότι αυτό σχεδιάζεται).
Γεννάται το ερώτημα: με τα σημερινά δεδομένα και τις προοπτικές ανάπτυξης της περιοχής, πόσο πιθανό είναι τα συμπεράσματα της μελέτης σκοπιμότητας να είναι θετικά; Με δεδομένο μάλιστα ότι δεν προβλέπεται η κατασκευή νέας γραμμής πέραν της Π-Π προς τον Πύργο;,
ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΜΠΟΥΣΜΠΟΥΡΑ
pelop.gr