Δευτέρα 1 Ιουλίου 2019

Ανακοίνωση του "Δικτύου Σιδηροδρομικών".

Με αφορμή τις πολιτικές εξελίξεις και την συνεπή αγωνιστική και ειλικρινή στάση απέναντι στους συνταξιούχους όλα αυτά τα χρόνια, θα θέλαμε να μοιραστούμε μαζί σας μερικές σκέψεις αλλά και ερωτήματα για το τι διακυβεύεται στις προσεχείς βουλευτικές εκλογές: 
1. Ασφαλιστικός Ν.4387/2016 (νόμος Κατρούγκαλου): Για τους συνταξιούχους σιδηροδρομικούς και όχι μόνο και ιδιαίτερα για τους νέους συνταξιούχους και τους συναδέλφους που πρόκειται να συνταξιοδοτηθούν το επόμενο διάστημα ο νόμος Κατρούγκαλου βελτίωσε σημαντικά τις κύριες συντάξεις σε σχέση με τις «πετσοκομένες» κατά 40%-43% των παλαιότερων συναδέλφων. Οι καθαρές κύριες συντάξεις όσων συνταξιοδοτήθηκαν από 13/5/2016 είναι αυξημένες κατά περίπτωση από 20% έως 30% συγκρινόμενες με τις παλαιότερες συντάξεις που εκδόθηκαν με το Ν.3029/2002 ( Ν.Ρέππα). 
Συνφ. της Μ.Ε με 36 χρόνια πήρε καθαρή αύξηση 270€/μήνα ή 25,3%. Οι ευνοϊκές ρυθμίσεις του Ν.4387/2016 ήδη έχουν οδηγήσει αρκετούς συναδέλφους του ΟΣΕ,ΕΛΤΑ,ΟΤΕ και άλλων τέως ειδικών ταμείων, που έγιναν συνταξιούχοι μέχρι 12/5/2016 αλλά η απόφαση συνταξιοδότησης τους βγήκε μετά τις 13/5/2016(ημερομηνία έναρξης ισχύος Ν.4387) να ζητήσουν αναστολή της συνταξής τους που βγήκε με το Ν Ρέππα και να υπολογισθεί με το ν. Κατρούγκαλου. 
Συνφ. της ΜΕ με 35 χρόνια ελαβε καθαρή αυξηση 240€ /μήνα ή 22,3%. Ο επανυπολογισμός των κύριων συντάξεων παρά την άκρατη κινδυνολογία δεν μείωσε καμία σύνταξη. Να σημειώσουμε ότι ο επανυπολογισμός έχει γίνει αλλά έγινε ένα σημαντικό λάθος(που ήδη έχουμε επισημάνει στο υπουργείο) αφού οι υπάλληλοι του ΟΣΕ και ΕΛΤΑ λογαριάζονται ως υπάλληλοι του ΤΑΠΟΤΕ. 
Έτσι δεν υπολογίζεται σωστά η επιπλέον εισφορά με αποτέλεσμα οι συνταξιούχοι από το 2010 και μετά να μην παίρνουν για φέτος το 1/5 από την αύξηση των 20 έως 140€ που δικαιούνται.(Αν η προσωπική διαφορά οδηγεί σε αύξηση ή όχι εξαρτάται από τα χρόνια που ο κάθε συνταξιούχος πλήρωνε επιπλέον του 20% εισφορά η οποία άρχισε από 1/1/1995) 2. 

Επικουρικό: 

Είναι πολύ σημαντικό ότι ο Ν.4387/2016 κατήργησε τη ρήτρα μηδενικού ελλείμματος που σημαίνει ότι το ύψος των επικουρικών θα το καθόριζε κάθε φορά το ύψος των αποθεματικών του ταμείου.Αυτή η ρήτρα άρχισε να εφαρμόζεται από το Νοέβρη 2014 που έγινε οριζόντια μείωση επικουρικών 5,2%. Πέραν αυτού ο ν. Κατρούγκαλου για το επικουρικό του χώρου μα είχε μια αρνητική και δύο θετικές πλευρές. 
●Με τον επανυπολογισμό το επικουρικό όσων συνταξιοδοτήθηκαν από τα μέσα 2009 και το επικουρικό τους υπολογίστηκε με τον τύπο του ΙΚΑ-ΕΤΕΑΜ είχαν μείωση επί των καθαρών από 80 έως 100€ στο ήδη μειωμένο κατά 50-53% επικουρικό τους.
 ●Όσοι συνταξιοδοτήθηκαν νωρίτερα από τα μέσα 2009 και το επικουρικό τους υπολογίστηκε με τον τύπο του ΤΕΑΔΥ (Δημ. Υπαλλ) είδαν το επικουρικό τους να παραμένει αμετάβλητο στο ύψος που είχε στις 31/12/2014 ενώ όσοι είχαν μεικτό επικουρικό πάνω από 300€ είδαν πολύ μικρή αύξηση έως και 15€.
 ●Τέλος οι συνταξιοδοτηθέντες από 1/1/2015 και το επικουρικό τους υπολογίστηκε με το ν.Κατρουγκαλου είδαν το επικουρικό του να επανέρχεται σε υψηλότερα επίπεδα πριν τη μείωση λόγω επανυπολογισμού. Έτσι συνταξιούχος της Μ.Ε που έφυγε τον 9/2014 έχει καθαρό επικουρικό 117€ ενώ άλλος που έφυγε το 2/2015 έχει καθαρά 292 €.Αύξηση 175 € ή 150%. 3. 

ΕΦΑΠΑΞ:

 Το εφάπαξ των συνταξιοδοτηθέντων από 1/9/2013 υπολογίστηκε με το Ν.Κατρούγκαλου.Ποιό είναι το ύψος του είναι πλέον γνωστό. Σε κάθε περίπτωση είναι μεγαλύτερο 10.000-30.000 ανάλογα με την ειδικότητα συγκρινόμενο με το εφάπαξ πριν την 1/9/2013. Τελευταία μετά από παρέμβαση του Δικτύου υπεγράφη εγκύκλιος που λαμβάνει επιπλέον υπόψη και τις δευτερεύουσες απολαβές επί των οποίων έχουν επιβληθεί εισφορές, γεγονός που οδηγεί σε παραπάνω αύξηση του ΕΦΑΠΑΞ. Μιλώντας για εφάπαξ θέλουμε να θυμίσουμε ότι μετά το καταστροφικό Psi (2/2012) που εξανέμισε τα αποθεματικά του ταμείου και σε εφαρμογή του Ν.4093/2012 ο κ. Βρούτσης υπέγραψε υπουργική απόφαση στις 31/12/2012 που εισήγαγε ρήτρα μηδενικού ελλείμματος στο εφαπαξ. Ήταν τόσο «καλή» η απόφασή τους που δεν τόλμησαν να την εφαρμόσουν γιατί οδηγούσε ακόμη και σε μηδενισμό του εφάπαξ ορισμένων ταμείων που είχαν μηδενικά αποθεματικά. Μπροστά στην κατακραυγή στις 10/2/2014 καταργήθηκε αυτή η απόφαση και πάλι ο κ. Βρούτσης υπόγραψε νέα απόφαση που διατηρούσε τη ρήτρα μηδενικού ελλείμματος δίνοντας όμως σταδιακότητα στην εφαρμογή του με στόχο οι ασφαλισμένοι να παίρνουν τις ατομικές τους εισφορές!! Δηλαδή για ΤΑΠΟΣΕ περίπου 30-35000 €. Και αυτή η απόφαση τους ήταν τόση «καλή» που (ευτυχώς) δεν έθεσαν ούτε αυτή σε εφαρμογή. Δηλαδή επί 2,5 χρόνια(9/2013- 12/2015) δεν έβγαλαν κανένα εφάπαξ για να μην αποκαλυφθούν οι καταστροφικές τους για το εφάπαξ επιλογές. Περιττό να υπενθυμίσουμε την υποκρισία τους όταν σήμερα μιλάνε για καθυστερήσεις στην έκδοση εφάπαξ. Τα ερωτήματα που μπαίνουν είναι: 
• Τι θα γίνει όταν καταργηθεί ο νόμος Κατρούγκαλου που εξαγγέλλει η Αξιωματική Αντιπολίτευση; Θα υπολογίζονται και πως οι αυξημένες εισφορές; • Τι θα γινει με τις αυξημένες συντάξεις των συνταξιούχων των νέων συναδέλφων; • Τι θα γίνει με τον επανυπολογισμό των παλαιών συντάξεων και τις αυξήσεις που προκύπτουν,όταν θα διορθωθεί το λάθος που παραπάνω μιλήσαμε. 
• Τι θα γίνει με τους συναδέλφους που έχουν κάνει αίτηση ανάκλησης στην κύρια σύνταξη για να υπολογιστεί με τους ευνοϊκότερους όρους του νόμου Κατρούγκαλου; 
• Τι θα γίνει με το Επικουρικό; Θα επανέλθει ο παλιός υπολογισμός και η ρήτρα μηδενικού ελλείματος και το χάος του 2013; 
• Τι θα γίνει με το ΕΦΑΠΑΞ και το νέο υπολογισμό που αποφασίστηκε πρόσφατα; Θα επανέλθει και εδώ η ρήτρα μηδενικού ελλείματος και ο αλγόριθμος του κου Βρούτση; Με αυτές τις σκέψεις και τα ερωτήματα σας καλούμε να προβληματιστείτε και να αποφασίσετε για τις επιλογές σας στο ποια ασφαλιστική πολιτική θέλετε να εφαρμοστεί στο επόμενο διάστημα. 

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς 
Δίκτυο Συνταξιούχων Σιδηροδρομικών