Τετάρτη 19 Ιουνίου 2019

Διαφημίσεις αυτοκινήτων υπέρ του… μετρό.

«Κόψ’ το με τα πόδια»

Μια ρηξικέλευθη ιδέα είχαν οι βουλευτές Ματιέ Ορφελέν (πρώην Γαλλία Εμπρός) και Ντελφίν Μπατό (Οικολόγος) για το νέο νομοσχέδιο για τις μεταφορές που συζητείται στη γαλλική Εθνοσυνέλευση. Πρότειναν να καταργηθούν από την 1η Ιανουαρίου 2020 όλες οι διαφημίσεις αυτοκινήτων σε κάθε μέσο ενημέρωσης και διαφημιστικό χώρο, όπως ακριβώς έχουν καταργηθεί εδώ και χρόνια οι διαφημίσεις οινοπνευματωδών ποτών και προϊόντων καπνού. Κατ’ εξαίρεση πρότειναν να επιτρέπεται μόνο η διαφήμιση ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων. Οπως οι ίδιοι εξήγησαν, στόχος της απαγόρευσης είναι να πάψουν οι κατασκευαστές να διαφημίζουν στους καταναλωτές ρυπογόνα μοντέλα και να εξαναγκαστούν να επενδύσουν ταχύτερα στην ανάπτυξη και κατασκευή λιγότερο επιβαρυντικών για το περιβάλλον οχημάτων.


Αν και είχαν περιορισμένες πιθανότητες να υιοθετηθούν από το Σώμα των βουλευτών, όπως διατυπώθηκαν τα προτεινόμενα μέτρα, φαίνεται πως είχαν απήχηση στη γαλλική κυβέρνηση. Ετσι, σε συνέντευξή της στη γαλλική τηλεόραση η υπουργός Μεταφορών Ελιζαμπέτ Μπορν αποκάλυψε ότι ο νόμος για τις μεταφορές θα προβλέπει για τις διαφημιζόμενες αυτοκινητοβιομηχανίες μια βασική προϋπόθεση που θα πρέπει να τηρούν.

Οπως ακριβώς συμβαίνει και με τις διαφημίσεις των λιπαρών τροφίμων, που προειδοποιούν για τις βλαβερές συνέπειες που έχει για την υγεία η κατάχρησή τους, οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα πρέπει σε κάθε διαφημιστικό μήνυμα μοντέλου με μηχανή εσωτερικής καύσεως να απευθύνουν ένα μικρό και σύντομο μήνυμα προς τους πολίτες.

Το μήνυμα αυτό θα τους προτρέπει, αφού θαυμάσουν τις αρετές του βενζινοκίνητου ή πετρελαιοκίνητου μοντέλου, να προτιμούν να το αφήνουν στο… γκαράζ και να μετακινούνται με τα μέσα μαζικής μεταφοράς, με ποδήλατο, με πατίνι ή και με τα πόδια.

Και στην έσχατη περίπτωση, εφόσον η διανυόμενη απόσταση είναι μεγάλη, να προτιμούν τον συνεπιβατισμό.

Να προτιμούν, δηλαδή, την κοινή μετακίνηση φίλων, γειτόνων και συναδέλφων από και προς τη δουλειά με ένα αυτοκίνητο. Διότι τα περισσότερα ΙΧ είναι πενταθέσια. Και επιπλέον επειδή, όπως έδειξε έρευνα της πετρελαϊκής εταιρείας ΒΡ, το 2018 οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα αυξήθηκαν κατά 2% συγκριτικά με το 2017 – πρόκειται για τη μεγαλύτερη ετήσια ποσοστιαία αύξηση που καταγράφεται από την περίοδο 2010-2011.


Καψύλης Αλέξανδρος
tovima.gr