Κυριακή, 23 Ιουνίου 2019

Γ. Κωνσταντόπουλος, πρόεδρος Συνδέσμου Εξαγωγέων: «Ν΄ αναβαθμιστούν οι συνδέσεις του αεροδρομίου "Μακεδονία", να υπάρξει πολιτική βούληση για τον σιδηρόδρομο».

«Το σημαντικότερο είναι βέβαια τα έργα στην 6η προβλήτα, που αναβαθμίζουν τη θέση του λιμανιού στον χάρτη.
 Το λιμάνι, χάρη στη γεωγραφική θέση του, έχει μπροστά του μια τεράστια ενδοχώρα, την οποία μπορεί να αξιοποιήσει, αλλά σήμερα η 6η προβλήτα δεν μπορεί να υποδεχτεί μεγάλα "κοντεϊνερόπλοια",
οπότε η επέκτασή της είναι ικανή και αναγκαία συνθήκη, χωρίς αυτή δεν μπορούμε να μιλάμε οι επιχειρηματίες για θετικό αντίκτυπο του λιμανιού στη λειτουργία μας. Ολα δείχνουν όμως ότι οι εξελίξεις είναι θετικές.


»Όταν ολοκληρωθεί το έργο αυτό, θα υπάρχει η δυνατότητα να έρχονται στη Θεσσαλονίκη μεγάλα πλοία από όλες τις γραμμές, από την Άπω Ανατολή και την Ασία γενικότερα. Τα πάντα λοιπόν, αλλάζουν και για τις εξαγωγικές εταιρείες, τίποτε δεν θα είναι το ίδιο, γιατί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα καταστεί πλέον μια πραγματική πύλη εισόδου για όλη τη νοτιοανατολική Ευρώπη, από την Άπω Ανατολή και γενικά την Ανατολή.

»Το εξαγωγικό τοπίο υπάρχει στη Βόρεια Ελλάδα, αλλά για να λειτουργήσει το λιμάνι όπως μπορεί και χρειάζεται, πρέπει να γίνουν κι άλλα πράγματα: π.χ., χρειάζεται να αναβαθμιστεί το αεροδρόμιο "Μακεδονία" της Θεσσαλονίκης από άποψη αεροπορικών συνδέσεων. Για τα πληρώματα των μεγάλων πλοίων που θα έρχονται, ιδίως τα υψηλόβαθμα στελέχη, χρειάζεται να υπάρχουν ανταποκρίσεις πτήσεων για όλον τον κόσμο.

»Απαραίτητες είναι και οι σιδηροδρομικές συνδέσεις. Ο σιδηρόδρομος θέλει πολιτική βούληση. Χρειάζεται να μπουν στον άμεσο σχεδιασμό της κυβέρνησης οι διασυνδέσεις του λιμανιού με το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο. 

Ως προς το λιμάνι καθεαυτό, νομίζω πως όλα θα έχουν δρομολογηθεί, ώστε το αργότερο το 2023 να είναι έτοιμη η επέκταση της 6ης προβλήτας και η Θεσσαλονίκη να γίνει όντως πύλη για όλη τη νοτιοανατολική Ευρώπη.

»Χρειάζεται όμως και μια ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, δεν μπορεί να νοηθεί σημαντικό λιμάνι χωρίς μια τέτοια ζώνη, γιατί σήμερα, για πολύ μικρά προβλήματα στα πλοία, αντί να χρησιμοποιείται τοπικό τεχνικό δυναμικό, έρχονται συνεργεία από τον Πειραιά...».

portnet.gr