Δευτέρα, 24 Ιουνίου 2019

Διογκώνεται το πρόβλημα με τις σιδηροδρομικές μεταφορές στα Σκόπια.


Νέα διάσταση παίρνει το πρόβλημα με τις εμπορικές σιδηροδρομικές μεταφορές προς και από τα Σκόπια, θέμα το οποίο είχε αποκαλύψει το “tomanifesto.gr” στις 20 Ιουνίου 2019, όπου η έλλειψη ικανού αριθμού μηχανών στο κρατίδιο έχει παραλύσει τη διακίνηση των προϊόντων από και προς την Ελλάδα καθώς και από και προς τις χώρες του εξωτερικού.
Η νέα τροπή της υπόθεσης, φέρνει αντιμέτωπους τους μεταφορείς με τεράστιες οικονομικές επιπτώσεις, πολλαπλασιασμό του χρόνου μεταφοράς, χάσιμο πελατών και αμφίβολο το πότε θα κινηθούν οι μηχανές με τα φορτία από Σερβία για Σκόπια και μετά Ελλάδα, ο αριθμός των οποίων ανέρχεται πλέον στα 35.

Τα «πλοκάμια της Λερναίας Ύδρας» για τους Έλληνες μεταφορείς, δε σταματούν εδώ καθώς κι ενώ είναι σταματημένα τα φορτία σχεδόν 10 ημέρες στα ελληνικά σύνορα προς τα Σκόπια και στα σύνορα της Σερβίας προς τα Σκόπια, πελάτες των Ελλήνων μεταφορέων, επέλεξαν ως προσωρινή λύση στο πρόβλημα τη μεταφορά των προϊόντων με την COSCO.

Έτσι λοιπόν, η πολυεθνική εταιρεία, ξεκίνησε να μεταφέρει τα πρώτα προϊόντα, με διαδρομή η οποία ξεκινάει από το Νέο Ικόνιο, στο Πέραμα Αττικής και βγαίνει στις ευρωπαϊκές χώρες μέσω Βουλγαρίας.

Μιλώντας στο “tomanifesto.gr” οι Έλληνες μεταφορείς, υπογράμμισαν με πλήρη αγανάκτηση αλλά και αγωνία για την εξέλιξη της υπόθεσης πως «αν οι Σέρβοι αναγκαστούν να γυρίσουν τα φορτία μέσω Βουλγαρίας το κόστος θα πάει στα ύψη, ο χρόνος μεταφοράς θα είναι μεγάλος και κυρίως όλες αυτές οι αρνητικές επιπτώσεις θα μετακυλιστούν σ’ αυτήν καθ’ αυτήν την αγορά».

«Εμείς δε μπορούμε να επιλέξουμε τη διαδρομή μέσω της Βουλγαρίας, καθώς το κόστος είναι υπέρογκο και ξεπερνάει το 30% επί της αρχικής τιμής. Και δεν είναι μόνον το κόστος. Ταυτόχρονα, χάνουμε και πελάτες, γιατί αν είναι κάποιος να μεταφέρει το εμπόρευμα με καθυστέρηση 30 ημερών, γιατί να μην το κάνει μόλις σε πέντε», εξήγησαν οι μεταφορείς και συνέχισαν: «Σου λέει ο πελάτης, γιατί να χάνω χρόνο. Θα επιλέξω αυτό που με συμφέρει περισσότερο για να τελειώσει η δουλειά μου έγκαιρα, όπως π.χ.» ανέφεραν στο “tomanijesto” «πελάτες από τη Γερμανία, άλλαξαν εταιρεία μεταφοράς και διαδρομής για να φτάσουν τα προϊόντα τους, στην Ελλάδα το αργότερο σε πέντε μέρες και το αντίστροφο. Φορτώνουν ένα βουλγάρικο φορτηγό και θα τελειώσει η δουλειά τους, τάχιστα».

«Φταίμε εμείς που βάλαμε «πλάτη» στα δύσκολα, όπως τότε με το πρόβλημα που είχε δημιουργηθεί με τους μετανάστες στην Ειδομένη, για να γυρίσουν πίσω στα βαγόνια τα φορτία από τα φορτηγά ώστε να διεκπεραιωθούν οι μεταφορές», κατέληξαν με οργή και πικρία.

Η μεγάλη αγωνία των Ελλήνων μεταφορέων αφορά και στη γενικότερο έκβαση της υπόθεσης, καθώς αν δε λυθεί άμεσα το πρόβλημα, τα 35 φορτία που βρίσκονται «εγκλωβισμένα» στα σύνορα, ενδεχομένως να τους ζητηθεί, να αλλάξουν τη διαδρομή τους και να πραγματοποιήσουν τη μεταφορά, μέσω Βουλγαρίας. «Δηλαδή, ελλοχεύει ο κίνδυνος, κάποια στιγμή να πει ο Σέρβος στον Ούγγρο, πως δε γίνονται κανονικά οι μεταφορές των εμπορευμάτων μέσω Σκοπίων λόγω ελλιπούς αριθμού μηχανών και τα σύνορα έχουν φρακάρει. Τότε λοιπόν, μπορεί να επιλέξει ο Ούγγρος τη στροφή της μεταφοράς, μέσω Βουλγαρίας. Αλλά» υπογράμμισαν «αυτό δεν το θέλει κανένας πελάτης μας, γιατί το κόστος μετακυλίεται σ’ αυτούς και είναι ασύμφορο».

Το Ελληνικό Υπουργείο Μεταφορών

Την ίδια ώρα, ερωτηματικά προκαλεί η στάση του Ελληνικού Υπουργείου Μεταφορών. Δεν υπάρχει καμία επίσημη ενημέρωση σχετικά με το αν η πολιτική του ηγεσία, επικοινώνησε με την αντίστοιχη των Σκοπίων ώστε να ενημερωθεί για την πραγματική κατάσταση που επικρατεί στη γειτονική χώρα. Δεν υπάρχει καμία επίσημη ενημέρωση ακόμα και ενδιαφέρον από την πλευρά του Υπουργείου, για τους Έλληνες μεταφορείς – όπως οι ίδιοι επεσήμαναν στο “tomanifesto.gr”.

Η πραγματικότητα είναι πως η απερχόμενη Κυβέρνηση υπέγραψε τη «Συμφωνία των Πρεσπών» παραχωρώντας στο κρατίδιο το όνομα και αναγνωρίζοντας τα πάντα, με την ψευδαίσθηση πως όσο περνάει ο καιρός, οι αντιδράσεις θα υποχωρούν. Μίλησε για νέες προοπτικές οικονομικής ανάπτυξης που «υποτίθεται» πως θα φέρει αυτή η κατάπτυστη, για τα ελληνικά συμφέροντα, συμφωνία. Όμως αμέλησε, με σκοπό να ολοκληρωθεί άμεσα η φιέστα των Πρεσπών, να ενημερωθεί για τις υποδομές του κρατιδίου, για τις ελλείψεις σε καίριους τομείς και κλάδους που πρέπει να διαθέτει ένα –κατά τα άλλα- σύγχρονο κράτος.

Άντζελας Πεΐτση
tomanifesto.gr