Παρασκευή 17 Μαΐου 2019

Διονέλης: Ως το 2022 City Train και νέα σύνδεση με ΟΛΘ.


Δύο σημαντικά σιδηροδρομικά έργα αποκτά η Θεσσαλονίκη στην επόμενη διετία. Όπως δήλωσε στο GrTimes.gr ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ κ. Χρήστος Διονέλης, στόχος είναι η λειτουργία, μέχρι τέλος του 2022, της νέας σύνδεσης με το Λιμάνι και τον 6ο προβλήτα του ΟΛΘ, ενώ πολύ πιο γρήγορα θα είναι έτοιμη η Α’ Φάση του Δυτικού Προαστιακού, του city train της Θεσσαλονίκης.

«Άμεσα ολοκληρώνεται ο διαγωνισμός για τη μελέτη του έργου και ελπίζουμε έως το τέλος του καλοκαιριού να έχουμε τον ανάδοχο. Για την υλοποίηση του έργου είμαστε σε συζητήσεις με τη διοίκηση του ΟΛΘ και την Αρχή Λιμένα, είναι ένα έργο που θα εξυπηρετήσει πολύ στη διακίνηση φορτίων αλλά θα συμβάλλει σημαντικά και στην αναβάθμιση συγκεκριμένης περιοχής της πόλης», είπε ο κ. Διονέλης αναφερόμενος στη νέα σύνδεση ΟΛΘ- Σιδηροδρόμου.
Νέα σύνδεση με ΟΛΘ και 6ο Προβλήτα
Η δυτική σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα θα γίνει με μονή σιδηροδρομική γραμμή μήκους 3 χλμ. από τα οποία το 1 χλμ. θα είναι γέφυρα ώστε να αποφευχθούν οι διασταυρώσεις με το οδικό δίκτυο, ενώ θα κατασκευαστεί και σταθμός στη βάση του 6ου προβλήτα.
Με το έργο θα ενισχυθεί η ανταγωνιστική θέση του λιμανιού αλλά και θα αντιμετωπιστεί η προβληματική κατάσταση που ως και σήμερα υπάρχει λόγω της διέλευσης των τραίνων, κάθετα από την οδό 26ης Οκτωβρίου και δια της Πύλης 11, στον ΟΛΘ.
 Το έργο του Δυτικού Προαστιακού
«Σε ό,τι αφορά τον Δυτικό Προαστιακό, είμαστε σε φάση διαγωνισμού» είπε ο κ. Διονέλης. «Εξετάζουμε το θέμα από κοινού με την Αττικό Μετρό, έχουν γίνει πολλές συσκέψεις και είμαστε σε απόλυτο συντονισμό. Πρόκειται για ένα εύκολο έργο γιατί θα χρησιμοποιηθούν υπάρχουσες γραμμές και στην ουσία αυτό που θα χρειαστεί είναι ορισμένοι νέοι σταθμοί και κάποια αναβάθμιση των υφιστάμενων. Αυτό που στην ουσία χρειαζόμαστε είναι μία συγκοινωνιακή μελέτη και αναβάθμιση των σταθμών. Ακόμη», πρόσθεσε ο CEO της ΕΡΓΟΣΕ, «δεν έχουμε καταλήξει, θα εξετασθεί αν θα κατασκευαστεί επέκταση και σταθμός κοντά στον ΟΛΘ, στην περιοχή της οδού Σαλαμίνος».
Το δίκτυο του Δυτικού Προαστιακού, όπως αναφέρεται σε σημείωμα της ΕΡΓΟΣΕ  θα έχει γενική μορφή «Χ», δηλαδή δύο κύριες διασταυρούμενες γραμμές. Η μία γραμμή θα έχει δυτικό τερματικό σταθμό στη Σίνδο και ανατολικό τον κεντρικό Επιβατικό Σιδηροδρομικό Σταθμό. Η άλλη γραμμή θα έχει το δυτικό άκρο στα Διαβατά και ανατολικό στην περιοχή του ΟΛΘ. Κάθε γραμμή έχει στο σύνολό της επτά στάσεις. Στο κοινό κεντρικό τμήμα των δύο γραμμών θα υπάρχει δυνατότητα μετεπιβίβασης.
O δ/νων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρ. Διονέλης και το μέλος δ.σ. Ι. Αντωνιάδης
Σύνδεση με Ειδομένη
Για το πολύ σημαντικό έργο «Θεσσαλονίκη – Πολύκαστρο- Ειδομένη»που βρίσκεται επάνω στον άξονα που εξυπηρετεί τους μεγαλύτερους εμπορικούς φόρτους, ο κ. Διονέλης είπε ότι «μέχρι τέλος 2020 σίγουρα θα έχει ολοκληρωθεί το έργο σηματοδότησης και ΕΤCS από τη Θεσσαλονίκη ως την Ειδομένη».
Επί του παρόντος σε φάση προετοιμασίας για δημοπράτηση βρίσκεται εργολαβία για την εγκατάσταση σύγχρονης αυτόματης σηματοδότησης στη μονή γραμμή Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, μέσω της νέας παραλλαγής που ολοκληρώνεται εντός του 2019 στο τμήμα Πολύκαστρο – Ειδομένη.
Σε ό,τι αφορά στον διπλασιασμό της γραμμής μέχρι το Πολύκαστρο, ο επικεφαλής της ΕΡΓΟΣΕ είπε ότι δεν υπάρχουν μεν μελέτες, οι οποίες όμως θα προκηρυχθούν άμεσα. Υπενθυμίζεται ότι στο Τμήμα Πολύκαστρο – Ειδομένη η γραμμή είναι διπλή.
Στα άλλα μεγάλα έργα του Σιδηροδρόμου για τη Βόρειο Ελλάδα εντάσσεται και  η αναβάθμιση της σύνδεσης «Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας», έργο που αφορά εγκατάσταση ηλεκτροκίνησης και βελτίωση της γραμμής και των σταθμών. Το έργο, που έχει εκτιμώμενο προϋπολογισμό ως και άνω των 120 εκατ. ευρώ, είναι στη φάση των μελετών.
Τέλος, ο κ. Διονέλης, έκανε αναφορά και στο μεγάλο έργο «Θεσσαλονίκη – Αμφίπολη- Καβάλα», για την εξέλιξη του οποίου έδειξε αισιόδοξος. Το έργο αυτό που αφορά νέα χάραξη, σημειώνεται ότι είναι μέρος της Σιδηροδρομικής Εγνατίας.
Σχεδιασμός σύνδεσης με Αλβανία
Στις δηλώσεις που έκανε ο κ. Διονέλης, αναφέρθηκε και στον ξεχωριστό ρόλο που θα αποκτήσει η Θεσσαλονίκη στο σιδηροδρομικό χάρτη της Ελλάδας, μέσω των υπερεθνικών συνδέσεων με τις γειτονικές βαλκανικές χώρες και, μέσω αυτών, με χώρες της Κεντρικής Ευρώπης και των Δυτικών Βαλκανίων.
«Από κοινού με τον ΟΣΕ και με το υπουργείο Μεταφορών της Αλβανίας μελετάμε τη νέα γραμμή  «Φλώρινα – Κρυσταλλοπηγή- Πόγραδετς», γραμμή που εννοείται ότι λειτουργικά αποκτά σημασία με τη σύνδεση με Θεσσαλονίκη. Επίσης, μελετάμε την επαναλειτουργία της γραμμής που παλαιότερα συνέδεε τη Φλώρινα με τη Μπίτολα της Βόρειας Μακεδονίας, σύνδεση που θα απαιτήσει την εκτέλεση έργων τα οποία όμως θεωρούμε ότι μπορούν να βρούνε χρηματοδότηση».

Άννη Καρολίδου
grtimes.gr