Σάββατο 13 Απριλίου 2019

Το πρώτο τρένο με κυψέλες υδρογόνου.

Το «Coradia iLint» μπορεί να διανύσει έως και 1.000 χιλιόμετρα χωρίς ανεφοδιασμό.

Οι υποστηρικτές του υδρογόνου ως λύσης για την αντικατάσταση των ορυκτών καυσίμων στις μεταφορές παραθέτουν εδώ και αρκετά χρόνια μερικά ιδιαίτερα πειστικά επιχειρήματα: η καύση του υδρογόνου μπορεί να επιτευχθεί με πλήρως ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια, ο κινητήρας ορυκτών καυσίμων δεν χρειάζεται να αντικατασταθεί, και το μόνο απόβλητο προϊόν από την υδρογονούχα λειτουργία είναι το νερό. Ωστόσο, πλέον υπάρχει και ένα ζωντανό επιχείρημα που αποδεικνύει τους ισχυρισμούς τους. Το έντονα γαλάζιο τρένο «Coradia iLint» –δημιούργημα της γαλλικής εταιρείας Alstom που αποτελεί τιτάνα των μεταφορών και είναι υπεύθυνη για τα διάσημα και ταχύτατα τρένα TGV– κυκλοφορεί εδώ και μερικούς μήνες στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Γερμανίας, και είναι το πρώτο τρένο στον κόσμο που λειτουργεί εξ ολοκλήρου με υδρογόνο. Παρά τον αρχικό σκεπτικισμό των Γερμανών πολιτών, το «Coradia iLint» μετράει σήμερα έξι μήνες κυκλοφορίας, καλύπτοντας μια διαδρομή 100 χιλιομέτρων ανάμεσα σε γερμανικές πόλεις του Βορρά.

Το υπερσύγχρονο «Coradia iLint» είναι εφοδιασμένο με κυψέλες καυσίμου τελευταίας τεχνολογίας, οι οποίες παράγουν ηλεκτρισμό μέσω ενός συνδυασμού υδρογόνου και οξυγόνου και αφήνουν ως υποπροϊόντα στο περιβάλλον μόνο ατμό και νερό. Πρόκειται λοιπόν αδιαμφισβήτητα για το πιο πράσινο μέσο μαζικής μεταφοράς του πλανήτη. Η τεχνολογία που χρησιμοποιεί το καινοτόμο τρένο της Alstom παραμένει ακόμη αρκετά πρώιμη, και κατ’ επέκταση το κόστος είναι αρκετά υψηλό. Ωστόσο, το γαλάζιο τρένο έχει κερδίσει τις εντυπώσεις των Γερμανών πολιτών, τόσο λόγω της αυξημένης περιβαλλοντικής συνείδησης στη χώρα όσο και χάρη της σημαντικής μείωσης της ηχορρύπανσης αλλά και της δυνατότητάς του να διανύσει έως και 1.000 χιλιόμετρα χωρίς ανεφοδιασμό.

Η επιτυχία του πιλοτικού «Coradia iLint» φαίνεται πως έχει εμπνεύσει τόσο τις γερμανικές αρχές, οι οποίες πλέον ζητούν την παράδοση 14 υδρογονοκίνητων τρένων μηδενικών εκπομπών ρύπων, όσο και μία σειρά κρατών όπως η Βρετανία, η Ιταλία και ο Καναδάς τα οποία, σύμφωνα με τον γαλλικό Τύπο, βρίσκονται σήμερα σε συζητήσεις με τη γαλλική Alstom.

kathimerini.gr