Πέμπτη 11 Απριλίου 2019

Πάτρα: Φωνή απόγνωσης στο Ρίο - «Να μη μας κόψει το τρένο στα δύο»!


Κάτοικοι, φορείς, επαγγελματίες και τοπικοί παράγοντες, μεταξύ των οποίων και υποψήφιοι απ' όλους σχεδόν τους συνδυασμούς της αντιπολίτευσης, άφησαν πίσω την καθημερινότητα, τις αντιθέσεις και τους πολιτικούς -και όποιους άλλους- ανταγωνισμούς τους.
Οχυρώθηκαν από προχθές πίσω από τον υπεραιωνόβιο πλάτανο, μαζί με τα άλλα δένδρα και το διατηρητέο κτίσμα του παλαιού πέτρινου σταθμού του ΟΣΕ, που βρίσκεται πάνω στις ράγες του τρένου, στην κεντρική οδό Σόμερσετ του Ρίου, ζητώντας την προστασία τους. Αυτά και ό,τι άλλο συμβολίζει σήμερα την ποιότητα ζωής στην περιοχή τους.
«Πριν από λίγο καιρό ο ΟΣΕ, μέσω του διευθυντή έργων και κλιμακίου αποτελούμενου από μελετητές, παρέδωσε σχέδια για την υπογειοποίηση του τρένου στο τμήμα Ρίο-Πάτρα. Χωρίς να γίνει καμία δημόσια διαβούλευση από τη δημοτική αρχή, η οποία ήταν και ο παραλήπτης των σχεδίων, τα έργα ξεκινούν. Ο πλάτανος μαζί με άλλα δένδρα, που είναι στις παράλληλες οδούς Τεμπονέρα και Ιονίου, κινδυνεύουν πλέον. Μας υποσχέθηκαν βέβαια ότι ο σταθμός θα παραμείνει, αλλά εμείς είμαστε σε θέση μάχης, γιατί η φυσιογνωμία μιας περιοχής στην οποία μεγαλώσαμε και πρέπει να παραδώσουμε στα παιδιά μας, αλλάζει δραματικά» αναφέρει στην «Π» η Νικολίτσα Μπετιχαβά, κάτοικος και επαγγελματίας του Ρίου.
«Ο σταθμός μέχρι σήμερα, στα σχέδια, διατηρείται, υπάρχει όμως έκδηλη ανησυχία ότι οι ιδιαίτερες τεχνικές απαιτήσεις που έχει το έργο της υπογειοποίησης του τρένου, απειλούν τη στατικότητα και την ύπαρξη του. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι, όταν το τρένο έφτανε στην Πάτρα πριν από 132 χρόνια, το 1889, το λιθόκτιστο κτίριο του σταθμού, με τη συστάδα πλατανιών και το μικρό κτίριο της Βεσπασιανής, ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής του 18ου αιώνα, ήταν το σημείο αναφοράς. Οχι μόνο του Ρίου και της Πάτρας, αλλά σε όλη την Ελλάδα. Η αλλοίωση του τοπίου, η πιθανή απώλεια του σταθμού, όπως τα άλλα κτίρια του ΟΣΕ που είδαμε να χάνονται στην πορεία των έργων, είναι καίριο πλήγμα στην αισθητική, τη συλλογική μνήμη και στη μελλοντική πορεία του τόπου μας» ανέφερε χθες στην «Π» ο Διονύσης Βορίσης, γιατρός και μέλος του Πολιτιστικού Συλλόγου Ζωοδόχος Πηγή και του Συλλόγου Τοπίου και Περιβάλλοντος Ρίου.
Τόσο ο ίδιος, ως υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος στη Δ.Ε. Ρίου του συνδυασμού «Νέα Πάτρα», μαζί με τους Θεόδωρο Ξυλιά, νυν δημοτικό σύμβουλο και υποψήφιο του συνδυασμού «Πάτρα Ενωμένη» και το Γιάννη Μανέτα, πρώην αντιδήμαρχο και υποψήφιο δημοτικό σύμβουλο με τον συνδυασμό «Πάτρα Πρωτεύουσα Ξανά», μαζί με τον συνυποψήφιό του στον συνδυασμό Νίκο Μοίραλη, ανταποκρίθηκαν στην πρόταση-πρόσκληση για την έναρξη του αγώνα διάσωσης του τοπίου στο κέντρο του Ρίου.
«Είμαστε όλοι μαζί εδώ για να δείξουμε ότι το τοπίο που ζούμε, μετά τα έργα, θα είναι απρόσωπο και χωρίς καμία ιδιαιτερότητα. Θα χάσουμε όσους ακόμη έρχονται στο Ρίο και θα μείνουμε εδώ, μέχρι να αντιληφθούν τον κίνδυνο και να δράσουν όλοι οι συμπολίτες μας» αναφέρει ο κ. Βορίσης.
Το Ρίο έχει ήδη αποκλειστεί μερικώς, από την ώρα που διέκοψε ο προαστιακός για τα έργα. Πλέον, κλείνει και η κεντρική οδός Σόμερσετ, χωρίς να έχουμε πλάνο για το πώς θα είναι η κατάσταση με την κυκλοφορία, κατά την περίοδο που διαρκούν τα έργα. Από την ώρα που οι δασικές υπηρεσίες δεν είναι υπεύθυνες για το τοπίο, ο Δήμος δεν είναι υπεύθυνος για την κυκλοφορία και ο ΟΣΕ μάς ενημερώνει εκ των υστέρων για σχέδια και μελέτες, αποφασίσαμε να αναλάβουμε δράση» συμπληρώνει η κ. Μπετιχαβά.
Η απόφαση των κατοίκων να δοθούν άμεσα εγγυήσεις για τη διατήρηση του τοπίου και να μην κοπεί η κυκλοφορία στην οδο Σόμερσετ, χωρίς παρακαμπτηρίους και σημάνσεις, από τον Αγιο Γεώργιο και την Παλαιά Εθνική Οδό, μέχρι την παραλιακή οδό Ηρώων Πολυτεχνείου.
Μέλη του δημοτικού συμβουλίου απο το Ρίο και δημοτικές παρατάξεις, παράλληλα, θα αγωνιστούν, προκειμένου ο Δήμος να προχωρήσει άμεσα στη διάνοιξη του σχεδίου πόλης στο Ρίο, με κάθετες οδούς, προκειμένου η νέα σιδηροδρομική γραμμή να μην κόψει τον οικισμό στα δύο.

Π. Σακελλαρόπουλος
pelop.gr